Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
03-11-2023 om 13:21
Broodjebrie schreef op 03-11-2023 om 13:12:
[..]
Nee helaas. Er is iets ontdekt waarvoor deze persoon geopereerd moet worden. Echter is het nog de vraag hoe ie uit de narcose gaat komen.
Oei, dat is heftig en verdrietig broodje brie.
lientje69
03-11-2023 om 20:34
pff, ik krijg hier weer zoveel stress van dochter. Paard eet slechter en gelijk paniek.
lientje69
04-11-2023 om 10:25
Vandaag weer werken, drie avonden. Ben moe en heb geen puf. Teveel externe factoren die me uitputten momenteel. Maar goed, eenmaal bezig lukt het vaak wel weer. Beweging schiet er de laatste dagen ook bij in wegens tijdgebrek en drukte. Bankhangen gaat echter wel ( te ) goed als ik thuis ben.
. Ik pak de koffie en een boek er maar bij weer nu. Niet goed , maar denk dat ik op mijn werk vast wel genoeg beweging ga krijgen.
MrsMary
04-11-2023 om 12:04
Neem je rust als je hem pakken kan Lientje. Dat rennen komt vanavond wel weer. En probeer de problemen van dochter een beetje los te laten. Ze is volwassen en moet zo langzamerhand haar eigen boontjes doppen, ook emotioneel.
lientje69
04-11-2023 om 14:10
MrsMary schreef op 04-11-2023 om 12:04:
Neem je rust als je hem pakken kan Lientje. Dat rennen komt vanavond wel weer. En probeer de problemen van dochter een beetje los te laten. Ze is volwassen en moet zo langzamerhand haar eigen boontjes doppen, ook emotioneel.
Lastig als je alleen met haar in één huis woont MrsMary. Dan begint ze toch tegen mij aan te mekkeren en huilen. Maar goed, net weer bij paard geweest en ze eet gewoon. Denk dat ze even minder trek had ofzo of buikpijn door haar cyclus.
Ik ga me klaarmaken voor mijn werk. Ben benieuwd hoe druk het wordt. Sta dit weekend alleen met een huiskamer assistent dus de zorg is voor mij alleen. Soms heb ik de mazzel met een helpende of IG-er te staan, dan kan ik wat uitbesteden.
lientje69
05-11-2023 om 00:01
MrsMary schreef op 04-11-2023 om 15:42:
Sterkte Lientje! Dit wordt een pittige dienst.
Ging goed. Morgen met dezelfde collega, ze was hondsberoerd, bijna geen stem meer maar wou niet eerder naar huis. Erg veel plichtsbesef, net als ik overigens. Ze zei nog dat ze erg graag met mij werkt, altijd leuk te horen.
Verder voor mij leuk nieuws, ik ga altijd even langs de geijkte weegbrug op mijn werk. En ben inmiddels
2 kilo afgevallen! Vrees dus echt dat het niet kunnen afvallen echt door de medicatie kwam. Ben nog niet helemaal klaar met afbouwen ervan, doe het langzaam omdat ik vorige keer erg veel pijn kreeg. Maar dit is zo fijn, eindelijk gaat de weegschaal weer de goede kant op. ! ( niet dat 2 kilo nu zo veel is, maar toch)
Broodjebrie
05-11-2023 om 09:29
lientje69 schreef op 03-11-2023 om 13:21:
[..]
Oei, dat is heftig en verdrietig broodje brie.
![]()
Ja. Inmiddels wel te horen gekregen dat het goedaardig is, maar artsen willen het wel gaan opereren. Dus er is geen spoed bij, maar het moet wel worden opgelost.
MrsMary
05-11-2023 om 09:42
Broodjebrie schreef op 05-11-2023 om 09:29:
[..]
Ja. Inmiddels wel te horen gekregen dat het goedaardig is, maar artsen willen het wel gaan opereren. Dus er is geen spoed bij, maar het moet wel worden opgelost.
Sterkte Broodjebrie! Geeft toch weer stress.
MrsMary
05-11-2023 om 09:46
lientje69 schreef op 05-11-2023 om 00:01:
[..]
Ging goed. Morgen met dezelfde collega, ze was hondsberoerd, bijna geen stem meer maar wou niet eerder naar huis. Erg veel plichtsbesef, net als ik overigens. Ze zei nog dat ze erg graag met mij werkt, altijd leuk te horen.
Verder voor mij leuk nieuws, ik ga altijd even langs de geijkte weegbrug op mijn werk. En ben inmiddels
2 kilo afgevallen! Vrees dus echt dat het niet kunnen afvallen echt door de medicatie kwam. Ben nog niet helemaal klaar met afbouwen ervan, doe het langzaam omdat ik vorige keer erg veel pijn kreeg. Maar dit is zo fijn, eindelijk gaat de weegschaal weer de goede kant op. ! ( niet dat 2 kilo nu zo veel is, maar toch)
Dat is wel duidelijk dan. Ik hoop niet dat je uiteindelijk moet kiezen tussen kilo’s of pijn. Maar twee kilo eraf is heel mooi!
Broodjebrie
05-11-2023 om 11:14
MrsMary schreef op 05-11-2023 om 09:42:
[..]
Sterkte Broodjebrie! Geeft toch weer stress.
Ja, zeker geeft het stress.
Alcedo
05-11-2023 om 11:43
Wat fijn Lientje, al 2 kg. afgevallen!
Sterkte BB, toch heftig, zoiets 
De vader van een van mijn beste vriendinnen heeft deze week te horen gekregen dat zijn vorm van kanker niet meer te genezen valt. Het is ook geen kwestie meer van jaren. Dat hakt er dus wel even in bij hun. Ik ken vriendin al vanaf de middelbare school en haar ouders dus ook, dus ook ik schrok wel even.
We zijn gisteravond bij vriendin en haar man geweest en dat was wel heel gezellig. Voor haar een fijne afleiding, zei ze.
Komende week ga ik drie dagen weg, alleen. De weersvoorspellingen zijn voor thuis wel beter dan voor mijn bestemming, dus ik hoop dat dat nog wat bijtrekt. Maar ik ga uiteindelijk om een beetje rust te hebben, of tenminste, daar moet ik mezelf even aan helpen herinneren 
Ik heb zoals altijd wat last van inpakstress en ik moet nog best veel dingen doen. Morgen nog twee afspraken. Maar goed, dat komt ook wel weer goed allemaal.
lientje69
05-11-2023 om 13:14
Ik ben naar een body-en soulmarkt geweest vanmorgen. Grappig. Voetzone reflex behandeling gehad, tarotkaarten laten leggen en vooral veel informatie binnengehaald. Edelstenen voor oudste gekocht , had foto's gemaakt en er stond wel wat moois tussen voor haar. ( ze spaart ze )
Straks weer werken dus nu eerst even eten en nog een uurtje ontspannen.
SuzyQFive
05-11-2023 om 15:22
Alcedo schreef op 05-11-2023 om 11:43:
Wat fijn Lientje, al 2 kg. afgevallen!
Sterkte BB, toch heftig, zoiets
De vader van een van mijn beste vriendinnen heeft deze week te horen gekregen dat zijn vorm van kanker niet meer te genezen valt. Het is ook geen kwestie meer van jaren. Dat hakt er dus wel even in bij hun. Ik ken vriendin al vanaf de middelbare school en haar ouders dus ook, dus ook ik schrok wel even.
We zijn gisteravond bij vriendin en haar man geweest en dat was wel heel gezellig. Voor haar een fijne afleiding, zei ze.
Komende week ga ik drie dagen weg, alleen. De weersvoorspellingen zijn voor thuis wel beter dan voor mijn bestemming, dus ik hoop dat dat nog wat bijtrekt. Maar ik ga uiteindelijk om een beetje rust te hebben, of tenminste, daar moet ik mezelf even aan helpen herinnerenIk heb zoals altijd wat last van inpakstress en ik moet nog best veel dingen doen. Morgen nog twee afspraken. Maar goed, dat komt ook wel weer goed allemaal.
Voordeel van de plek waar je heen gaat is dat het meestal ook snel overwaait