Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Alcedo
29-08-2023 om 18:54
Picunia schreef op 29-08-2023 om 11:38:
Lientje, het is al vaker gezegd: pas op, dat je niet overbelast raakt, dan is iedereen verder van huis.
Volgens mijn man komt de droom vanuit mijn ziekteperiode. Ik kan me dat niet voorstellen, want ik heb daar therapie voor gehad, incl. EMDR.
En erge angst om weer ziek te worden, heb ik eigenlijk ook niet (tot ik weer op controle moet). Maar het begint nu wel vervelend te worden. Man wordt er ook wakker van. Het is ook heel naar. Het duurt wel een half uur voor mijn hart weer rustig klopt, echt afschuwelijk. Ik kijk het nog even aan, want het was een paar weken weg. Misschien verdwijnt het wel weer.
Ondanks dat je er al therapie voor gehad hebt, kan het toch weer naar boven komen. Heel naar 
lientje69
29-08-2023 om 20:54
Layka.12 schreef op 29-08-2023 om 13:25:
Picunia wat naar die dromen en alles last erbij! Het is wellicht wel een goed idee om naar de huisarts te gaan en ondersteuning te vragen. Sterkte!
Lientje, wat lastig he om die diensten rond te krijgen. Het blijft een heel gepuzzel. Fijn dat het lukt met twee vrije dagen ertussen.
Ik mag niet van de collega's. Blijf mijn gewone uren die ik ingeroosterd sta draaien. Daar is mijn hulp ook meer gewenst ( ochtend ) De avonden gaan ze nu anders oplossen . Met hulp van de gastvrouw ( secretaresse ) in de huiskamer en de andere afdeling als hulp. Ook goed.
Mijn collega's zeggen, je werkt al genoeg, straks val jij ook uit en dan is het helemaal ellende. Ik word dus nu tegen mezelf in bescherming genomen.
lientje69
30-08-2023 om 01:26
Ik denk ( vrees ) helaas dat ze gelijk hebben inderdaad. Pijnnacht hier. En dus wakker. Diensten gaan goed maar de man met de hamer komt in de nacht langs.
Auw...
lientje69
31-08-2023 om 10:09
Goedemorgen
2 dagen.vrij en regen buiten dus ik ben extra lang in bed blijven liggen.
Voor nu voornamelijk hoofdpijn, de rest van mijn lijf gaat wel. Had gisteravond het genot van een re- intergreerende collega die dus extra was. Dat scheelt behoorlijk, daarvoor kon ik dus wat meer tijd aan de bewoners geven en had ik zelf ook wat meer rust.
Weekend werk ik dus wel, maar dat zijn korte diensten. Best fijn. Pas de week van 11 september moet ik weer 5 dagen aan het werk ( deze week is ook 5 dagen met het weekend meegeteld.) Er zit zo geen lijn in onze roosters, de ene week werk je 36 uur en de andere 15. Gemiddeld klopt het dan ja, maar is voor mijn lijf zó slecht.
Picunia
01-09-2023 om 18:49
Rustig hier. Wij zijn weer terug van schoonmoeder. Schoonzus is er nu. Vannacht heel goed geslapen. Geen dromen, geen kramp. Maandag hebben we, als het goed gaat nog een midweek vakantie. Maandag gaan we weg en komen vrijdag terug. We denken (en zij vooral) dat ze wel een paar dagen alleen kan zijn. Maar als dat niet zo is, hoop ik dat ze ons belt. Het gaat best goed, maar heel erg moe. Alles gaat heel langzaam en dat is niet erg. Ik verheug me erg op die midweek.
lientje69
01-09-2023 om 20:32
Wat lekker Picunia, nog even een midweek weg. Blijven jullie wel in de buurt?
Ik heb even 2 vrije dagen gehad en man, wat was ik daar aan toe. Relatief weinig gedaan, wel wat schoongemaakt, boeken gehaald bij de bibliotheek, naar de apotheek voor medicijnen. En verder uitgeslapen, tv gekeken, gelezen. Heerlijk.
Weekend wordt druk, beide dagen korte dienst, maar dochter geeft een feestje thuis en er blijft veel jeugd slapen. Huis vol dus en jeugd maakt herrie, dus ik zet me maar even schrap. ![]()
Picunia
02-09-2023 om 08:55
Lientje, noise cancelling oordoppen kunnen je helpen. Wel leuk voor dochter dat ze een feestje geeft, waarbij mensen blijven slapen. Gezellig! Maar ja, ook druk.
Layka.12
02-09-2023 om 13:20
Picunia geniet van je paar dagen weg!
Lientje het zal druk zijn in huis maar het lijkt me ook gezellig. En oordoppen helpen inderdaad.
lientje69
02-09-2023 om 20:49
Ik heb meer last van een groot feest op de camping achter ons dan van mijn jeugd. Hooguit in de nacht( want een deel blijft slapen) zal de herrie misschien irritant zijn , omdat ik dan al slaap.
Moet morgen om kwart voor zes op nl
Vanmorgen ook gewerkt. Het was wederom zwaar. Onze afdeling is echt pittig tegenwoordig. Vanmiddag ben ik op de bank in slaap gevallen.
dat gebeurt me eigenlijk nooit. Tekent de situatie wel enigzins . Helaas.
lientje69
03-09-2023 om 19:25
Redelijk geslapen gelukkig. Wel veel wakker geschrokken door de jeugd maar viel snel in slaap weer. Werkdag was weer druk, gelukkig weer een korte dienst. Vanmiddag dus niet veel meer gedaan. Eten gekookt en verder gelezen. Her en der staat nog afwas dat niet meer in de vaatwasser pastte, dat zie ik morgen wel weer. Loopt niet weg.