Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Ik heb afgelopen nacht heel slecht geslapen. Geen idee waarom. Vandaag vooral was weggewerkt en nog wat andere dingetjes gedaan. Hopelijk slaap ik komende nacht beter. 

Dat hoop ik ook Alcedo.
Geldt voor mij ook trouwens  

Ik zit op de bank niks te doen. Dramatisch  weer. In mijn hoofd wil ik zó veel. Maar de puf is er niet.  Dan maar niet, morgen weer een dag. 

Mijnn huis leek wel een oorlogsgebied vanmorgen.  Ben dus flink aan het opruimen geweest. Tweede afwasmachine  draait inmiddels ( dochter kwam uit de schuur gisteren met afwas van haar feestje, maar toen was de machine  al vol ) Twee kleine wasjes gedraaid, derde zit erin. Verder alle troep uit de schuur van dochter die hier in de kamer op de grond stond en in de keuken op tafel, boven in haar kamer gezet. Mag ze verder lekker zelf uitzoeken. Koffer van man uitgezocht, was eruit en koffer in de hoek , want over een week gaat hij toch weer weg.
Stofzuiger  door het huis  heen en nu kan ik eindelijk  weer zeggen dat het enigzins  naar mijn zin is.

Ben alleen bekaf inmiddels,  maar heb man beloofd  met hem naar de visserijdagen te gaan, dus nu toch maar schoenen aan en op stap. Zal hem wel even zeggen niet te hard te lopen, man heeft lange benen en ik hou dat niet bij. Maar veel zitten als ik ergens  de kans heb.

Visserijdagen  waren erg leuk
Met een kotter de Waddenzee  opgevaren. Het was wel warm, ben behoorlijk  verbrand. Net nog een groot vuurwerk gekeken  als afsluiting.  Nu ben ik erg moe. Pijn valt nu nog mee, maar dat komt meestal als ik in bed lig dus fingers crossed

Pas als je stil gaat zitten of liggen, ga je je lijf echt voelen. Vervelend, maar het is wel een teken dat je rust nodig hebt. 

Ik had vanochtend de wekker om 5:15 gezet. Man had een vroege opdracht en ik ben er ook even uit geweest. Verder vanochtend al naar de tandarts geweest. Geen gaatjes maar ik moet wel een keer naar de mondhygiënist helaas. 
Vanmiddag nog naar de fysiotherapeut dus zo blijf ik wel bezig. 

Zo, dat is op tijd Alcedo

Ik heb mijn eerste was bijna klaar en ga zo de tweede aanzetten 
Dan even wandelen  naar de boer voor een bloemkool en aardappelen.  Als ze de laatste in een klein zakje hebben tenminste,  met zakken van 10 kilo ga ik niet lopen slepen.

Vanavond  iets van mijn werk, zo geen zin in en energie  voor, maar ja.
Morgen en overmorgen weer werken.  Dan weer een paar dagen vrij  en volgende  week  weer 5 dagen werken. Eigenlijk  is deze week  dus relatief  rustig  , al merk ik daar weinig van qua vermoeidheid.  Qua  pijn gelukkig  wel.

Ik merk dat ik van op de bank zitten alleen maar vermoeider en lamlendiger raak, dus ga zo toch maar naar buiten voor wat vitamine D. Verder verdeel ik mijn dag goed met blokken van rust en blokjes van inspanning. Vooral omdat ik vanavond  ook nog weg moet dus. 

Vanochtend de wekker om 5:00 gezet. Man is de hele dag weg en wilde op tijd weg, ik heb de vroege ochtend besteed aan mijn hobby. Beetje te intensief bezig geweest maar ik heb de rest van de dag en morgen geen plannen en ga dan ook maar wat extra rust nemen. 
Het was wel goed voor de geest vanochtend, om even zo bezig te zijn.

Het was het waard, prachtig!

Alcedo nu ben ik wel benieuwd naar je hobby. Fijn dat je daar tijd aan kon besteden en wat extra rust kunt pakken deze dagen.

Heerlijk Alcedo!

Ik heb gewerkt. Het was immens druk en intensief, heb aan een stuk door gewerkt zonder echte pauze  van 7-14.
Veel onverwachte  situaties,  een heftige ook, dus nu uitgeblust op de bank. Wel lekker gewerkt overigens,  tijd ging echt mega snel, maar kwam niet door mijn werk heen. In de middag pas klaar met de  ochtendzorg   dat is toch niet normaal  zeg . Uiteindelijk  maar de rest van het werk uit handen gegeven aan collega's,  het houdt een keer  op natuurlijk  met overwerken.

Poeh Lientje, wat een dag! Je hebt je uiterste best gedaan maar het houdt een keer op. Het voordeel is wel dat de tijd zo snel gaat als je het druk hebt.

Ik heb weer een paar slechte dagen achter de rug en word nu geconfronteerd met dingen die nodig moeten gebeuren. Twee van mijn kinderen zijn jarig en ik moet zorgen voor cadeautjes. Dat kan echt niet wachten.

Goed dat je wel op tijd stopt dan Lientje.

@Layka, vanwege herkenbaarheid zet ik het hier maar niet meer

Man en ik hebben trouwens eindelijk een tripje weg geboekt. Drie dagen Ardennen. Ik verheug me er zelfs op, ook al vind ik het ook spannend. Het is de eerste keer dat we een paar dagen weggaan sinds alle operaties dus ik heb geen idee tot hoever mijn lijf kan gaan. Ik merk dat ik meteen begin te plannen zoals ik deed voordat ziek werd. Toen waren we echt heel actief op vakanties. Veel zien, veel doen, veel beleven en 's avonds op tijd naar bed zodat we volop van de dag konden profiteren. 
Nogal een contrast met mijn belastbaarheid nu.

Go with the fliw Alcedo, dag per dag bekijken  wat gaat. Doe ik tegenwoordig  ook op vakantie.  Soms wordt het dan een slaap of leesmiddag. Enerzijds  zonde van de vakantie,  anderzijds   heb je er niks aan als je de volgende  dag  helemaal  niks meer kunt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.