Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Chronisch ziek kind

Mijn kind is chronisch ziek. Hij is nu ruim 10 jaar ziek, maar de afgelopen 2-3 jaar is het echt heftig. Het is moeilijk de moed erin te houden momenteel. Enorm vermoeiend, zowel voor hem als onszelf. En dan heb ik nog een kind. Die hier ook niet om vraagt. 
Zijn er hier ouders van chronisch zieke kinderen? Misschien fijn om hier van ons af te schrijven?


Oef, wat ontzettend heftig Poison. En wat kut dat je in cirkel blijft rondgaan. 

Ik heb het ook jarenlang te weinig gedaan, maar ondertussen ben ik er iets beter in geworden om ook voor mezelf te blijven zorgen. 

Lost hope, korte termijn oplossing zou ik zeggen: mediteren, yoga doen, een massage of sauna. Alles om een beetje te ontspannen als de stress zo hoog is.

Ik ben trots dat ik deze week èn twee rapport gesprekken heb kunnen doen èn een aanvraag voor begeleiding voor onze oudste zoon. Oh en ook nog een klein stukje hulp voor mezelf geregeld heb.

Poison

Poison

02-03-2024 om 09:17 Topicstarter

goed bezig martje!
Los Hope inderdaad blijf zorgen voor momenten voor jouzelf. Ik ga bijvoorbeeld bewust soms een half uur in bad of wandelen of yoga doen. Even tijd voor mijzelf. 

Wij zijn nu aan t wachten op oproep Radboud voor gesprek over wat we nog zouden kunnen inzetten. 

Schemerlampje schreef op 28-02-2024 om 13:29:

[..]

Veel drinken en plassen. En flink afvallen. Er was weinig meer van haar over. 1.62 m en 32,5 kg…

Daarvoor was ze al tijden niet fit. Maar we weten dat aan alle drukte en stress van groep 8 (Cito, kamp, musical etc.)

Mag ik jou een PB sturen?

Spannend Poison. Op wat voor termijn verwacht je een afspraak bij het Radboud? Ik vind het zelf zo frustrerend als dingen lang duren.

Poison schreef op 02-03-2024 om 09:17:

goed bezig martje!
Los Hope inderdaad blijf zorgen voor momenten voor jouzelf. Ik ga bijvoorbeeld bewust soms een half uur in bad of wandelen of yoga doen. Even tijd voor mijzelf.

Wij zijn nu aan t wachten op oproep Radboud voor gesprek over wat we nog zouden kunnen inzetten.

Heftig Poison. Die onzekerheid terwijl je maar zit te wachten en ondertussen steeds vaker je kind ziek ziet zijn. Ik duim dat jullie snel terecht kunnen.

Poison

Poison

03-03-2024 om 22:53 Topicstarter

Radboud is al jarenlang betrokken bij alle interventies, dus hij is niet geheel onbekend hoor. Nu alleen oproep van professor afwachten, geen idee wat de wachttijd is, hoor ik dinsdag denk ik. 

BritgetJones007 schreef op 02-03-2024 om 13:00:

[..]

Mag ik jou een PB sturen?

Ja, dat mag!

BritgetJones007 schreef op 02-03-2024 om 13:00:

[..]

Mag ik jou een PB sturen?

Even een toevoeging, als je een vermoeden hebt van diabetes bij je kind. Ga dan gelijk naar de huisarts om een vingerprik te laten doen. Want het kan heel snel kritiek worden als je over een bepaald punt bent. Wij waren dat gelukkig nog net voor.

ief

ief

06-03-2024 om 00:56

Poison, wat verdrietig voor jou en je man en je zoon. Het lijkt me heel naar om hem elke keer zo ziek te zien. Hoe gaat hij er zelf mee om? Heeft hij lotgenotencontact? Hopelijk komt er inderdaad weer een tijd dat het vrij rustig wordt en je zoon een relatief normaal leven lijdt met minder zorgen voor jullie. Liefst wellicht met een behandeling zodat je niet steeds zit af te wachten of het mogelijk weer opvlamt. Hopelijk belt het Radboud snel. 

ief

ief

06-03-2024 om 00:59

Schemerlampje schreef op 05-03-2024 om 17:27:

[..]

Even een toevoeging, als je een vermoeden hebt van diabetes bij je kind. Ga dan gelijk naar de huisarts om een vingerprik te laten doen. Want het kan heel snel kritiek worden als je over een bepaald punt bent. Wij waren dat gelukkig nog net voor.

Dit kan ik beamen. Bij mijn zoon was het heel veel plassen en heel veel drinken (die volgorde). De dokter weet binnen vijf seconden of het diabetes is of niet. Inderdaad kan een kind ineens snel ziek worden zonder behandeling. 

Schemerlampje schreef op 05-03-2024 om 17:27:

[..]

Even een toevoeging, als je een vermoeden hebt van diabetes bij je kind. Ga dan gelijk naar de huisarts om een vingerprik te laten doen. Want het kan heel snel kritiek worden als je over een bepaald punt bent. Wij waren dat gelukkig nog net voor.

Dank. Ik heb inmiddels een afspraak gepland staan voor volgende week.

Ik stuur je pb

Poison

Poison

06-03-2024 om 15:16 Topicstarter

ief schreef op 06-03-2024 om 00:56:

Poison, wat verdrietig voor jou en je man en je zoon. Het lijkt me heel naar om hem elke keer zo ziek te zien. Hoe gaat hij er zelf mee om? Heeft hij lotgenotencontact? Hopelijk komt er inderdaad weer een tijd dat het vrij rustig wordt en je zoon een relatief normaal leven lijdt met minder zorgen voor jullie. Liefst wellicht met een behandeling zodat je niet steeds zit af te wachten of het mogelijk weer opvlamt. Hopelijk belt het Radboud snel.

Hij gaat er wisselend mee om, vooral veel verdrietig en waarom ik vragen. Daar heeft hij ook hulp bij. Lotgenotencontact wil hij zelf niet. 

Poison

Poison

06-03-2024 om 15:17 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 06-03-2024 om 14:29:

[..]

Dank. Ik heb inmiddels een afspraak gepland staan voor volgende week.

Ik stuur je pb

Alvast sterkte voor de afspraak. 

BritgetJones007 schreef op 06-03-2024 om 14:29:

[..]

Dank. Ik heb inmiddels een afspraak gepland staan voor volgende week.

Ik stuur je pb

PB terug.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.