Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

Tickel schreef op 12-11-2021 om 22:48:

[..]

Oh, balen zeg. Hoop dat ze er goed doorheen fietst.

Dankje

Drietje schreef op 12-11-2021 om 17:01:

[..]

Een paar weken geleden nog maar verdedigde ik ongevaccineerden en was ik tegen de qr- code. Vandaag ben ik boos. Zo boos dat ik liefst ook alle ongevaccineerden wil opsluiten. Dit kan zo niet langer.

Ik schrik echt van dit bericht. De vraag die deze woorden bij mij oproept zal ik niet stellen.

Graag wil ik je dit filmpje laten zien, ik hoop dat je het tot de laatste minuut bekijkt  en dat je af zal vragen of je haat terecht is.

https://youtu.be/ILXZ0wpynls Maurice de Hond en Vincente (beide zijn gevaccineerd)

Mallebeppie schreef op 12-11-2021 om 17:26:

[..]

Dat weet ik en hebben we allemaal gelezen.

Je verdween vervolgens wel 2 hele minuten uit het topic.

Om 13:11 schreef ik dat ik verder ging en 'fijne dag, doei'. Die 2 hele minuten waar jij het over hebt waren een PS (om 13:15 en 13:21) om twee reacties te beantwoorden.

Ik heb de pc uitgezet en kwam pas weer terug om 19:11.

redbulletje schreef op 12-11-2021 om 17:36:

[..]

Er wordt structureel vergeten dat er ook een groep met AZ is geprikt die jonger is dan 60.

Nee, Ik heb vandaag het nieuwsartikel geplaatst waarin dhr Jonge van het Zuijderland ziekenhuis het er over had. Moment ik haal het even voor je omhoog.

Fleurtje_5 schreef op 12-11-2021 om 11:32:

[..]

Vandaag stond er een groot en triest artikel in de krant van het Limburgse ziekenhuis. Met de titel: David Jongen: Iemand opperde om hulp te vragen aan het leger'.

Er hadden zich die dag al 22 collega's ziek gemeld met corona, onder wie drie longartsen en zes SEH-verpleegkundigen.

Diep en diep triest. Vreselijk. Komt dit door ongevaccineerden? Door een grote stroom coronapatiënten, burn-out én....Ik citeer:

Niet alleen de sneller dan verwachte grote toestroom van
coronapatiënten brengt de ziekenhuizen in problemen. De grootste
uitdaging is de uitval van personeel. Verpleegkundigen en artsen die na
anderhalf jaar corona zijn opgebrand, burn-out. Mensen die teleurgesteld
de zorg hebben verlaten, of zelf tijdens het werk besmet zijn geraakt.

„Vandaag alleen al hebben 22 collega’s zich ziekgemeld met corona,
onder wie drie longartsen en zes SEH-verpleegkundigen. We hebben hier
een vaccinatiegraad van, ik schat, 85 à 90 procent. Toch raken
medewerkers besmet.” Jongen wijt het aan het vaccin waarmee de meeste
Zuyderlanders al in januari zijn geprikt, AstraZeneca. „Vooral dit
vaccin blijkt nu het snelst in te boeten qua bescherming.
Daarom ook
hameren wij zo op tempo maken met die boosterprik.”

Hier zo.
Mensen in de zorg werden begin dit jaar gevaccineerd met AstraZeneca. Toen kwam de prikstop. Daarna mocht het vaccin niet meer gegeven worden aan mensen jonger dan 60 jaar, (of men zou het graag willen hebben) en werd het vaccin hoofdzakelijk gegeven aan mensen die geboren zijn tussen 1956 en 1960. Dat moest door de huisarts gegeven worden, met verantwoordelijkheid van de huisarts. En als de huisarts het vaccin niet wou geven, om welke reden dan ook, dan moest hij de patiënt doorsturen naar een collega.

Dierenvriend97 schreef op 12-11-2021 om 19:58:

[..]

Mag ik vragen wat jullie vinden van de booster voor jonge mensen?

Ik snap dat kwetsbare en oudere een booster wordt aangeraden.

Maar ik ben 24, geprikt met Janssen en werkzaam in de zorg en ik krijg dus vanaf volgende week ook een booster aangeboden denk ik...

Ik denk dat als je in de zorg werkt en dus met kwetsbare en zieke mensen werkt een booster heel verstandig is maar wat vind je er zelf van?

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

13-11-2021 om 08:33

Fleurtje_5 schreef op 12-11-2021 om 23:14:

[..]

Om 13:11 schreef ik dat ik verder ging en 'fijne dag, doei'. Die 2 hele minuten waar jij het over hebt waren een PS (om 13:15 en 13:21) om twee reacties te beantwoorden.

Ik heb de pc uitgezet en kwam pas weer terug om 19:11.

Waarvan akte.

Feit blijft dat je slechts twee minuten verdwenen was. PS of niet, doet er niet toe. Maar draai het vooral jouw kant uit. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

13-11-2021 om 08:44

Amber82 schreef op 11-11-2021 om 17:14:

[..]

Nou ik kan me daar ook wel in vinden, 2G vanaf 18 dus. Kinderen en de jeugd hebben al heel wat opgeofferd voor de ouderen, terwijl ze zelf over het algemeen prima een coronabesmetting door kunnen maken zonder gevaar. Maar denk dat vele kinderen meer thuis opgesloten hebben gezeten, ten opzichte van veel 18plussers, vanwege de schoolsluitingen en later vanwege vanwege een coronageval in de klas. En de 12minners hebben niet eens de keuze voor een vaccinatie, dus ze kunnen ook niks doen om wel een QRcode te krijgen.

Kinderen hebben wat opgeofferd?! Ouderen mochten maandenlang geen familie ontvangen in hun verpleeghuis! Kinderen mochten al die tijd gewoon naar buiten en blijven sporten. Ik heb zelf kinderen maar heb echt moeite met het “ ach die arme kinderen toch, die mogen ook niets”. Echt wat een huilie huilie reactie weer ( kinderen hebben al zoveel opgeofferd)

OrganicDeer76

OrganicDeer76

13-11-2021 om 08:49

Wat ik zo grappig vind is dat mensen roepen dat ze niet weten wat er in het vaccin zit maar wel graag de hulp/zorg van de ic willen als het zover is en ze doodziek zijn en vervolgens dan wel alles laten toespuiten. Om over de beschadiging van beademen nog maar niks te zeggen verder. Vaccineren is de weg uit deze klote tijd. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-11-2021 om 08:55

Keetie schreef op 13-11-2021 om 08:49:

Wat ik zo grappig vind is dat mensen roepen dat ze niet weten wat er in het vaccin zit maar wel graag de hulp/zorg van de ic willen als het zover is en ze doodziek zijn en vervolgens dan wel alles laten toespuiten. Om over de beschadiging van beademen nog maar niks ze zeggen verder. Vaccineren is de weg uit deze klote tijd.

Da's inderdaad best apart. Ik zag van de week ook een artikel over vaccinweigeraars. Dame met sigaret in de hand: "Je weet niet wat erin zit en of het wel veilig is, dus ik wil het niet."

OrganicDeer76

OrganicDeer76

13-11-2021 om 09:06

Coreopsis schreef op 13-11-2021 om 08:55:

[..]

Da's inderdaad best apart. Ik zag van de week ook een artikel over vaccinweigeraars. Dame met sigaret in de hand: "Je weet niet wat erin zit en of het wel veilig is, dus ik wil het niet."

Dat dus 🤔

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

13-11-2021 om 09:08

Caramelzeezoutchocola schreef op 13-11-2021 om 08:44:

[..]

Kinderen hebben wat opgeofferd?! Ouderen mochten maandenlang geen familie ontvangen in hun verpleeghuis! Kinderen mochten al die tijd gewoon naar buiten en blijven sporten. Ik heb zelf kinderen maar heb echt moeite met het “ ach die arme kinderen toch, die mogen ook niets”. Echt wat een huilie huilie reactie weer ( kinderen hebben al zoveel opgeofferd)

Lees dit anders even: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/kinderen-de-dupe-van-nederlands-coronabeleid-uniek-negatief-voorbeeld-in-de-wereld~b4c1d525/

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-11-2021 om 11:01 Topicstarter

Het wordt steeds lastiger om mensen te vinden die mee willen doen aan vaccinatiecampagnes van de overheid.
Uit een brief van minister De Jonge aan het parlement:

Ervaring leert echter dat het heel lastig is om mensen te vinden die zich willen uitspreken over vaccineren in de communicatiecampagne van de Rijksoverheid. Er is inmiddels helaas een aantal mensen dat gebukt gaat onder sociale media terreur omdat ze medewerking hebben verleend aan de communicatiecampagne van de Rijksoverheid.

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/hugo-de-jonge/documenten/kamerstukken/2021/11/12/kamerbrief-over-de-maatregelen-inzake-covid-19-12-november-2021

Daglichtlamp schreef op 13-11-2021 om 11:01:

Ervaring leert echter dat het heel lastig is om mensen te vinden die zich willen uitspreken over vaccineren in de communicatiecampagne van de Rijksoverheid. Er is inmiddels helaas een aantal mensen dat gebukt gaat onder sociale media terreur omdat ze medewerking hebben verleend aan de communicatiecampagne van de Rijksoverheid.

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/hugo-de-jonge/documenten/kamerstukken/2021/11/12/kamerbrief-over-de-maatregelen-inzake-covid-19-12-november-2021

Echt heel eng. Ik heb laatst een YouTube filmpje bekeken van de demonstratie tegen het Coronabeleid. Veel mensen en veel kreten als vrijheid, maar ook: Rutte en de Jonge moeten berecht worden vanwege misdaden tegen de menselijkheid.... Hoe krijg je het in het hoofd?

Ik zag laatst dit filmpje van Sam Vaknin, een narcisme-expert. Die zegt klip en klaar dat dit soort extreme anti-vaxxers mentaal ziek zijn: 

https://youtu.be/EK-fcZd_qWQ

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.