Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
Pilatespas
11-11-2021 om 14:45
Weet je wat mijn punt is, de grote feesten hier op het moment in de binnenstad. Ze staan in dichte kroegen in elkaars gezicht te spetteren en in de supermarkt moet ik een mondkapje op. Ik ben gevaccineerd, maar tegen het inenten van mijn kinderen. Maar deze moeten straks met invoeren van 2G persé zijn gevaccineerd om ergens binnen te komen. En daar ben ik op tegen, laat kinderen met rust. Als ik dan zie wat voor hordes mensen hier nog steeds de binnenstad in fietsen vind ik dat echt een dikke middelvinger voor de zorg en vrees ik dat Rutte en De Jonge nog nooit hebben gecarnavald. We zullen volgende week zien of de QR codes werken aan de aantallen besmettingen, maar houd mijn hart vast. Droevig word ik van die egoisten die sinds de corona klagen over hun bedrijf, horecazaak, wachtlijsten in de gezondheidszorg en nu het hardste staan de hossen.
redbulletje
11-11-2021 om 14:50
Waarom mogen jouw kinderen zich niet laten vaccineren? Ze mogen ook zelfstandig om hun spuit gaan en hebben geen toestemming van hun ouders nodig toch als 12-plusser?
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 14:53
redbulletje schreef op 11-11-2021 om 14:50:
Waarom mogen jouw kinderen zich niet laten vaccineren? Ze mogen ook zelfstandig om hun spuit gaan en hebben geen toestemming van hun ouders nodig toch als 12-plusser?
16 + mag je zonder toestemming afreizen naar een vaccinatie locatie. Kinderen tussen 12 en 15 jaar dienen te overleggen met hun ouders, waarbij het standpunt van het kind in principe leidend is.
Doornroosje75
11-11-2021 om 14:54
Pilatespas, ik heb sterk de indruk dat wij in dezelfde stad wonen 
Ik was er heel lang van overtuigd dat onze landelijke politici de strengere maatregelen zo zouden invoeren dat 11-11 een doorgang zou kunnen vinden. Totdat ik me bedacht dat ze daar in Holland echt geen flauw benul hebben hoe het leeft in Brabant (en Limburg). (ik had overigens ook geen idee, toen ik nog boven de rivieren woonde)
redbulletje
11-11-2021 om 15:07
Doornroosje75 schreef op 11-11-2021 om 14:54:
Ik was er heel lang van overtuigd dat onze landelijke politici de strengere maatregelen zo zouden invoeren dat 11-11 een doorgang zou kunnen vinden. Totdat ik me bedacht dat ze daar in Holland echt geen flauw benul hebben hoe het leeft in Brabant (en Limburg). (ik had overigens ook geen idee, toen ik nog boven de rivieren woonde)
Voor corona had ik ook geen idee dat 11-11 zo'n ding was. Dacht dat dat iets kleinschaligs was. Komt omdat ik helemaal niks met karnaval heb, je hebt er als niet-karnavaller in elk geval geen last van itt karnaval zelf.
Pilatespas
11-11-2021 om 15:10
Doornroosje75 schreef op 11-11-2021 om 14:54:
Haha eindigt op sch... is toch een groot feest hier?!!!
Pilatespas
11-11-2021 om 15:12
redbulletje schreef op 11-11-2021 om 14:50:
Eentje is onder de 13, dus wordt nergens om qr code gevraagd. De oudere wil zelf niet, meer vriendjes niet.
Pilatespas
11-11-2021 om 15:13
Pilatespas schreef op 11-11-2021 om 15:12:
[..]
Eentje is onder de 13, dus wordt nergens om qr code gevraagd. De oudere wil zelf niet, meer vriendjes niet.
Oh en in de stad zit een testlocatie, fietst die geregeld zelf naar toe als hij ergens heen wilt. Vaak horen we het pas later en wij zeggen dan altijd...fijn dat ie negatief is, hebben we ook weer ff dubbelcheck in ons gezin. Ik vind geteste mensen het meest "zekere".
Amber82
11-11-2021 om 15:29
Maar dan nog het gaat niet om de besmette mensen. Als je gevaccineerd bent hoef je je over het algemeen niet druk te maken om een eventuele besmetting. Dus in die zin heb je geen zekerheid nodig om alleen bij geteste mensen te zitten.
En hoe zie je dat voor je? De komende jaren maar blijven testen? Het gaat er om dat je een situatie creëert waar corona op een veilige manier een onderdeel kan zijn. Want weg gaat het echt niet. En dan is de lange termijn oplossing niet om maar te blijven testen voor allerlei activiteiten, is toch geen doen. Maar vaccineren biedt wel een lange termijnoplossin, want daarmee voorkom je een overload aan ziekenhuisopnames.
QuizzicalOpossum53
11-11-2021 om 15:50
ik ben inmiddels zover dat ik voor 2G ben. Maar dan wel boven de 18.
Pilatespas
11-11-2021 om 15:55
Drietje schreef op 11-11-2021 om 15:50:
Daar kan ik me in vinden, mits boven de 18.
redbulletje
11-11-2021 om 17:04
Drietje schreef op 11-11-2021 om 15:50:
Waarom niet juist ook onder de 18? Die kinderen zitten boven op elkaar en komen met meer generaties in aanraking. En tot nu toe is alles onder de 12 nog niet gevaccineerd en vaak lopen kinderen ook zonder mondkapje in een supermarkt.
watertoren
11-11-2021 om 17:05
Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 08:42:
[..]
Dat klopt, maar laten we eens beginnen bij het "begin ". Als ik het me goed herinner heeft de sportkantine waar Watertoren werkt ook besloten niet te controleren op de qr, want er zijn geen mensen voor en het is zo jammer als ze daarom dicht moeten, want het is allemaal zo gezellig. In potentie begint verspreiding daar dus al en carnaval zal daar een flinke schep bovenop doen. Dikke middelvinger naar de al overbelaste zorg. Men zou zich moeten schamen, maar kennelijk kent men geen schaamte meer. Alles voor het eigen genot.
Het klopt helemaal wat je zegt maar ze zijn gelukkig tot inkeer gekomen en nu wordt er dus wel gecontroleerd. Onze voorzitter en nog iemand anders heeft die taak zelf op zich genomen.
Amber82
11-11-2021 om 17:14
redbulletje schreef op 11-11-2021 om 17:04:
[..]
Waarom niet juist ook onder de 18? Die kinderen zitten boven op elkaar en komen met meer generaties in aanraking. En tot nu toe is alles onder de 12 nog niet gevaccineerd en vaak lopen kinderen ook zonder mondkapje in een supermarkt.
Nou ik kan me daar ook wel in vinden, 2G vanaf 18 dus. Kinderen en de jeugd hebben al heel wat opgeofferd voor de ouderen, terwijl ze zelf over het algemeen prima een coronabesmetting door kunnen maken zonder gevaar. Maar denk dat vele kinderen meer thuis opgesloten hebben gezeten, ten opzichte van veel 18plussers, vanwege de schoolsluitingen en later vanwege vanwege een coronageval in de klas. En de 12minners hebben niet eens de keuze voor een vaccinatie, dus ze kunnen ook niks doen om wel een QRcode te krijgen.
Kersje
11-11-2021 om 17:18
watertoren schreef op 11-11-2021 om 17:05:
[..]
Het klopt helemaal wat je zegt maar ze zijn gelukkig tot inkeer gekomen en nu wordt er dus wel gecontroleerd. Onze voorzitter en nog iemand anders heeft die taak zelf op zich genomen.
Tja, maar sinds wanneer controleren ze, want dat is sowieso niet vanaf dat de maatregelen ingingen en er dus al veel besmettingen hebben kunnen plaatsvinden?
Wat mij betreft mag heel de horeca weer wel even dicht, hoe graag ik er zelf ook kom, maar de slechten hebben het verpest voor de goedwillenden helaas.
En kunnen ze de 11e vd 11e in vele delen van NL wel hebben afgelast of aangepast, maar wat met Carnaval 2022 in februari? Beter daar nu al over nadenken en over beslissen, zodat alle mensen nu al weten waar zij aan toe zijn, zeker de mensen die hier al een jaar mee bezig zijn en aan werken (wagenbouwers etc). Lijkt mij dat ze daarover al best een inschatting kunnen maken vwb de cijfers en het verloop maatregelen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.