Coronavirus Covid-19
Daglichtlamp
04-09-2021 om 12:37
Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?
Het kabinet lijkt toch af te stevenen op vaccinatiedrang. Prima wat mij betreft, want waarom maatregelen voor iedereen als we overbelasting van de ziekenhuizen ook kunnen voorkomen door niet ingeënt zijn wat minder aantrekkelijk te maken.
Maar het ligt gevoelig, vaccinaties zijn in Nederland altijd vrijwillig, en daarmee halen we over het algemeen een hoge vaccinatiegraad.
Peiling
Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
QuizzicalOpossum53
11-11-2021 om 07:32
Yumi schreef op 10-11-2021 om 23:50:
[..]
Rutte en de Jonge en iets meteen invoeren
Beslissingen nemen is lastig en zeker voor de carnaval, het zou zomaar stemmen kunnen kosten.
Nou dat zou nogal ondemocratisch zijn. De tweede kamer moet er wel eerst mee instemmen.
Piratenkoningin
11-11-2021 om 07:47
Drietje schreef op 11-11-2021 om 07:32:
[..]
Nou dat zou nogal ondemocratisch zijn. De tweede kamer moet er wel eerst mee instemmen.
Was wel handig geweest als ze de mogelijke extra maatregelen direct mee hadden genomen in het vorige debat: als de cijfers hoger zijn dan zus en zo, dan zijn we dat en dat van plan. Beetje vooruit denken kan geen kwaad.
redbulletje
11-11-2021 om 07:58
Drietje schreef op 11-11-2021 om 07:32:
[..]
Hadden ze toch vooraf gaande aan de persco al kunnen regelen?
Rosabella1
11-11-2021 om 08:14
Mallebeppie schreef op 10-11-2021 om 18:00:
[..]
Als dit inderdaad alles is, vind ik het nogal mager.
Dit gaat inderdaad niet erg veel helpen maar wat dan wel? Ik weet het niet.
CuddlyReindeer95
11-11-2021 om 08:33
watertoren schreef op 10-11-2021 om 23:32:
Waar ik woon in Brabant gaat de 11de van de 11de gewoon door en ik denk ook dat het druk gaat worden. Ik heb vanavond weer in de voetbalkantine gewerkt en ik ben al zo vroeg thuis omdat mensen eerder weg gingen omdat ze morgen weer gaan stappen op een doordeweekse avond.
Doet allemaal niet veel goed voor de beeldvorming over Brabanders en Limburgers.
Lollypopje
11-11-2021 om 08:36
Aan de ene kant voel ik ook weerstand bij de wetenschap dat carnaval gewoon doorgaat. Tegelijkertijd gaan concerten zonder afstand ook nog steeds door.
Als beide de qr code goed controleren is er dus weinig verschil.
Het ding zit hem er voor mij wel in dat je bij de tweede meer zekerheid hebt dat ze dat doen en het bij de carnavalsvieringen nog maar de vraag is.
QuizzicalOpossum53
11-11-2021 om 08:38
Piratenkoningin schreef op 11-11-2021 om 07:47:
[..]
Was wel handig geweest als ze de mogelijke extra maatregelen direct mee hadden genomen in het vorige debat: als de cijfers hoger zijn dan zus en zo, dan zijn we dat en dat van plan. Beetje vooruit denken kan geen kwaad.
Dat hebben ze deels ook al gedaan.
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 08:42
Wednesday schreef op 11-11-2021 om 08:33:
[..]
Doet allemaal niet veel goed voor de beeldvorming over Brabanders en Limburgers.
Dat klopt, maar laten we eens beginnen bij het "begin ". Als ik het me goed herinner heeft de sportkantine waar Watertoren werkt ook besloten niet te controleren op de qr, want er zijn geen mensen voor en het is zo jammer als ze daarom dicht moeten, want het is allemaal zo gezellig. In potentie begint verspreiding daar dus al en carnaval zal daar een flinke schep bovenop doen. Dikke middelvinger naar de al overbelaste zorg. Men zou zich moeten schamen, maar kennelijk kent men geen schaamte meer. Alles voor het eigen genot.
CuddlyReindeer95
11-11-2021 om 08:45
Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 08:42:
[..]
Dat klopt, maar laten we eens beginnen bij het "begin ". Als ik het me goed herinner heeft de sportkantine waar Watertoren werkt ook besloten niet te controleren op de qr, want er zijn geen mensen voor en het is zo jammer als ze daarom dicht moeten, want het is allemaal zo gezellig. In potentie begint verspreiding daar dus al en carnaval zal daar een flinke schep bovenop doen. Dikke middelvinger naar de al overbelaste zorg. Men zou zich moeten schamen, maar kennelijk kent men geen schaamte meer. Alles voor het eigen genot.
Het begin is naar mijn gevoel al dat ze in februari 2020 ook al met dat carnaval aan de gang gingen en hier de epidemie hebben ontketend. De druk op de zorg is juist in Brabant en Limburg steeds heel hoog geweest. Dan is dit inderdaad een dikke middelvinger naar de zorg, ondernemers etc etc.
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 08:45
Lollypopje schreef op 11-11-2021 om 08:36:
Aan de ene kant voel ik ook weerstand bij de wetenschap dat carnaval gewoon doorgaat. Tegelijkertijd gaan concerten zonder afstand ook nog steeds door.
Als beide de qr code goed controleren is er dus weinig verschil.
Het ding zit hem er voor mij wel in dat je bij de tweede meer zekerheid hebt dat ze dat doen en het bij de carnavalsvieringen nog maar de vraag is.
Misschien gaat de overheid weer kiezen voor placering(Of hoe je dat ook schrijft) bij evenementen? Gezien ze daar mogelijk ook naar toe willen in de horeca? Dan sluit het carnaval gelijk uit, denk ik?
Lollypopje
11-11-2021 om 08:51
Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 08:45:
[..]
Misschien gaat de overheid weer kiezen voor placering(Of hoe je dat ook schrijft) bij evenementen? Gezien ze daar mogelijk ook naar toe willen in de horeca? Dan sluit het carnaval gelijk uit, denk ik?
Maar niet voor vanavond. Wanneer de opening van het carnavalsseizoen is.
Hoewel ik zelf geen probleem zou hebben met die maatregel* zou ik het voor de evenementenbranche wel sneu vinden. Want dan gaat er weer veel geannuleerd worden.
* Ook stukje eigenbelang, dan wordt een concert waar ik nu niet heen kan hopelijk verplaatst en hoef ik mijn kaartje niet te verkopen 
Rosabella1
11-11-2021 om 08:57
Wednesday schreef op 11-11-2021 om 08:45:
[..]
Het begin is naar mijn gevoel al dat ze in februari 2020 ook al met dat carnaval aan de gang gingen en hier de epidemie hebben ontketend. De druk op de zorg is juist in Brabant en Limburg steeds heel hoog geweest. Dan is dit inderdaad een dikke middelvinger naar de zorg, ondernemers etc etc.
Ja toen Jaap van Dissel roeptoeterde dat carnaval in kleine kring werd gevierd en de heilige Marion Koopmans nog riep dat het onwaarschijnlijk was dat het virus van mens op mens overdraagbaar was.
BumpyGrasshopper95
11-11-2021 om 08:59
Rosabella1 schreef op 11-11-2021 om 08:57:
[..]
Ja toen Jaap van Dissel roeptoeterde dat carnaval in kleine kring werd gevierd en de heilige Marion Koopmans nog riep dat het onwaarschijnlijk was dat het virus van mens op mens overdraagbaar was.
Niet heel vreemd toch? Men wist nog bijna niets en inmiddels zijn we een stuk verder. Voortschrijdend inzicht.
CuddlyReindeer95
11-11-2021 om 09:01
Rosabella1 schreef op 11-11-2021 om 08:57:
[..]
Maar het is dan toch onvoorstelbaar om nu gewoon weer opnieuw te beginnen? Het staat zo ver van me af. Alsof die mensen daar buiten de realiteit staan. Gewoon gaan feesten terwijl de ziekenhuizen in je éigen omgeving continu noodkreten uitzenden, ik kan daar met mijn hoofd niet bij.
redbulletje
11-11-2021 om 09:02
Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 08:59:
[..]
Niet heel vreemd toch? Men wist nog bijna niets en inmiddels zijn we een stuk verder. Voortschrijdend inzicht.
Sorry hoor, maar ik als leek zag 't van mijlenver aankomen. Het was in Italie immers al in volle gang toen we hier nog gezellig carnaval gingen houden (en mensen op wintersport gingen)
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.