Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Vaccinatiedrang of maatregelen voor iedereen om te voorkomen dat de IC's vol raken?

Peiling

Als jij de keus had, hoe zou je dan voorkomen dat de IC's weer vol raken?
210 stemmen
35%
50%
15%

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 12:59

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 12:58:

[..]

Dat antwoord geeft hij netjes en uitgebreid meteen ná de vraag van Martine. En staat in dezelfde link. Voor mij teveel om te citeren.

Sinds wanneer heb jij moeite met citeren?

Agen schreef op 11-11-2021 om 12:52:

[..]

Ene Fleurtje_5 schreef het vanmorgen ook nog op het viaforum!

Dat iemand iets beweert, maakt het nog niet waar.

Feit is dat ik het op tv heb gehoord bij "Tijd voor Max".

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 13:01

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 13:00:

[..]

Feit is dat ik het op tv heb gehoord bij "Tijd voor Max".

En je punt is?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-11-2021 om 13:02 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 12:58:

[..]

Dat antwoord geeft hij netjes en uitgebreid meteen ná de vraag van Martine. En staat in dezelfde link. Voor mij teveel om te citeren.

Dan vat je het samen? Ik heb nu geen idee welk punt je wilt maken.

Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 12:59:

[..]

Sinds wanneer heb jij moeite met citeren?

'Gesproken woorden' zul je zelf moeten noteren, die kan men moeilijker omzetten in geschreven woorden. Die hele rits woorden zelf opschrijven, bang dat ik een woord vergeet, vind ik voor mij teveel moeite. Het is wel zo eerlijk als je het zelf kan horen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-11-2021 om 13:08 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 13:05:

[..]

'Gesproken woorden' zul je zelf moeten noteren, die kan men moeilijker omzetten in geschreven woorden. Die hele rits woorden zelf opschrijven, bang dat ik een woord vergeet, vind ik voor mij teveel moeite. Het is wel zo eerlijk als je het zelf kan horen.

Misschien kun je het net zo lang luisteren tot je het snapt, want volgens mij probeert deze arts een aantal dingen uit te leggen die wij je ook duidelijk proberen te maken.

Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 12:55:

[..]

En je punt is?

leesteken-punt.jpg

Mijn punt is dat ik weer eens verder ga, omdat de discussie op het moment weer 'getreutel' is.

Daar ga ik geen energie in steken.Fijne dag verder. Doei.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 13:13

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 13:11:

[..]

leesteken-punt.jpg

Mijn punt is dat ik weer eens verder ga, omdat de discussie op het moment weer 'getreutel' is.

En zo kies je de weg van de minste weerstand.  Dat siert een mens over het algemeen niet. 

Fijne dag.

Daglichtlamp schreef op 11-11-2021 om 13:08:

[..]

Misschien kun je het net zo lang luisteren tot je het snapt, want volgens mij probeert deze arts een aantal dingen uit te leggen die wij je ook duidelijk proberen te maken.

Die woorden heb ik allemaal gehoord en gun ik jullie ook om te horen. Daarom heb ik de link extra opgezocht, en de tijd van de vraag genoemd. Het antwoord komt er meteen achteraan.

( En dat allemaal omdat ik schreef dat ik gisteren om tv had gehoord...)

Daglichtlamp

Daglichtlamp

11-11-2021 om 13:19 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 13:15:

[..]
Die woorden heb ik allemaal gehoord en gun ik jullie ook om te horen.

Ik vermoed dat jij er weer een hele andere conclusie uittrekt dan de meesten van ons als we dit terug luisteren. Een linkje neerzetten zonder dat jij uitlegt wat jij hier uit begrijpt heeft dan ook weinig zin.

Mallebeppie schreef op 11-11-2021 om 13:13:

[..]

En zo kies je de weg van de minste weerstand. Dat siert een mens over het algemeen niet.

Fijne dag.

Als er één iemand is die veel weerstand bied (en zeker niet de minste weerstand) tegen 'geroep' op dit topic, geroep dat ik tegenstrijdig vind, dan ben ik het wel. Ik wil best discussïeren, maar ik heb geen zin in nutteloos treutelgedoe.

Gifkikker schreef op 11-11-2021 om 11:05:

In plaats van 2G zouden ze beter Testen voor Toegang voor iedereen kunnen doen. De gevaccineerden slepen corona op deze manier nog steeds overal naartoe, ook naar de ongevaccineerden. Ik ben geen voorstander.

Dat is met een kanon op een mug schieten: 100% van de mensen testen plus grote economische schade om te voorkomen dat de pakweg 10-15% ongevaccineerden besmet raakt (want die lopen bij besmetting groter risico op opname). Dit is bijzonder inefficiënt handelen.

Het ligt voor de hand om met zo weinig mogelijk inspanning zoveel mogelijk resultaat te willen bereiken. De effectiefste route naar minder ziekenhuisopnames is te zorgen voor minder besmette ongevaccineerden. En de effectiefste route naar minder besmette ongevaccineerden is deze groep (10-15% vd populatie) minder in contact laten komen met de rest van de populatie. Het is allemaal vrij logisch en niet persoonlijk bedoeld. Natuurlijk is het niet fijn voor de ongevaccineerden maar het is de meest doelmatige aanpak. 

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 13:21:

[..]

Als er één iemand is die veel weerstand bied (en zeker niet de minste weerstand) tegen 'geroep' op dit topic, geroep dat ik tegenstrijdig vind, dan ben ik het wel. Ik wil best discussïeren, maar ik heb geen zin in nutteloos treutelgedoe.

Heb jij zelf wel geluisterd wat die dokter in je link zegt? Hij legt het toch goed uit, maar jij snapt er volgens mij echt helemaal niks van. 

Dat eindeloze getreutel komt waarschijnlijk daardoor. 

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 11:53:

[..]

Maar het is juist een slim én wijs idee, het zou zeker beter zijn voor de economie als het virus met de wortel word aangepakt, zodat het niet kan door etteren.

Dat je er niet aan mee wilt werken is juist zo spijtig. Gevaccineerden denken juist onterecht dat 'ze er al zijn'.

Er zit geen letterlijke muur hé tussen alle landen. Dus als je dit wil uitvoeren moet je het over de hele wereld doen. Want voor je het weet neemt mohammed het mee uit Marokko of Paolo uit italie. Of wil je ook iedereen laten testen bij de grens, weer overal grenswachten neerzetten. En de besmettingen vinden niet alleen plaats in de kroeg, restaurant en theater. Maar ook binnen de familie, op het werk, in de supermarkt, in de bibliotheek, afhaalrestaurant, langs de lijn bij de voetbal etc.

Dus met alleen testen voor toegang red je het bij lange na niet, maar moet je iedereen elke dag testen.

je kan ook iedereen vaccineren, dan zorg je dat een besmetting over het algemeen niet erg is, hoogst vervelend. En daarmee geen druk geeft op de zorg en na enkele dagen thuis weer deel kan nemen aan de samenleving.  Op enkele uitzonderingen na dan, maar dat is ook het risico van het leven. Je kan ook hypergezond leven en alsnog kanker krijgen. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

11-11-2021 om 13:57

Fleurtje_5 schreef op 11-11-2021 om 13:11:

[..]

leesteken-punt.jpg

Je "pauze"  van het "getreutel"  (Wat het ook moge zijn),heeft exact 2 minuten geduurd zie ik. Je gaat gewoon op dezelfde voet verder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.