Coronavirus Covid-19 Coronavirus Covid-19

Coronavirus Covid-19

Langdurige klachten na Covid - deel 2

In dit topic delen we het lief en leed van ons herstel proces. De moeilijke dingen, maar ook onze overwinningen hoe groot of klein die ook zijn. Want elk stapje vooruit is er één dat gevierd mag worden. 

Iedereen met langdurige klachten, en of vragen, is welkom.

Lollypopje schreef op 13-12-2025 om 14:23:

klopt er bestaan geen wondermiddellijk, alleen symptoombestrijding.

Wat onderzoek als deze overigens ook lastig maakt is dat ze vaak mensen gebruiken die soms nog maar kort ziek zijn, terwijl de eerste 1 en 2 jaar er nog kans is dat je uit jezelf herstelt, waardoor het niet duidelijk is of het door het middel komt of dat het anders ook was gebeurd. En ze maken totaal geen onderscheid tussen mensen met p e m en mensen zonder p e m. Terwijl dat echt een Wereld Van Verschil maakt.

Maar goed ik heb weer genoeg geklaagd over die onderzoeken😂

Klopt, ik kom daarom ook niet in aanmerking omdat ik al ME had (PAIS, wat je wil). 

Hier gaat het redelijk. Door de saxenda (en dus afvallen) lijken de pems wat minder lang aan te houden dus dat is wel fijn.
Vorige week nog met spoed naar het zh geweest omdat ik enorm pijn in mijn linker borst had steeds. Zat ook ineens een bult. Aangezien ik een half jaar geleden steeds in het zh lag met post-operatieve infecties moest ik meteen komen maar gelukkig lijkt het uiteindelijk mee te vallen en zwakt het nu af. 
Ik kan dus ook wel weer iets meer op school zijn dan voor ik met Saxenda begon. Maar ik ben gewoon een complex geval en elk jaar lijkt er wel iets bij te komen… Nu osteopenie als diagnose gekregen. Geen ramp nog maar gok dat ik toch problemen heb met opname van vitD (spuit ook al een aantal jaar vitb12). 
Maar wat krijg je als advies: doorgaan met wat je al doet en springtraining. 
Nou ja, in ieder geval… we strompelen door Naar de kerstvakantie. Woensdagavond moet ik naar school van dochter. Die heeft een presentatieavond CKV (en als je dan denkt: doe alleen haar stukje, helaas… ze kletst namelijk ook de hele avond aan elkaar 😅). Donderdag met mentorklasje kerstdiner. Ongelukkig twee dagen achter elkaar maar het is niet anders. 

Lollypopje

Lollypopje

16-12-2025 om 09:41 Topicstarter

pittig SuzyQ. Hopelijk vallende naweeën mee.

Ik ben volgende week voor derde jaar alleen met kerst. Gelukkig ben ik dit jaar niet zo in de feestdagen stemming, dat maakt het makkelijker. Al geniet ik wel ontzettend van mijn kerstboom en de cadeautjes adventskalender die er onder ligt. Die ik van mijn familie heb gehad 😊

Ik heb wel lekkere chocolaatjes in huis gehaald en een Donald Duck kerstalbum 😁 dus ik ga me in mijn eentje ook wel een maken, als zullen de dagen verder niet veel anders zijn als anders. Ik heb ook een paar lekkere toetjes besteld, waar ik hoop dat mijn darmen er tegen kunnen. Ik wilde misschien ook een lekkere kant en klaar maaltijd bestellen, maar dat durf ik toch niet aan.

Hoe zijn de feestdagen voor jullie?

lavande! schreef op 15-12-2025 om 21:33:

[..]

beetje late reactie van mij. En dan moet ik me ook door de andere berichten heen worstelen, en dat duurt een poosje. Ik ben straks in maart 6 jaar ziek, en ben in de loop der jaren steeds zieker geworden, en heb veel moeten inleveren. Dus wel vergelijkbaar met Lollypop denk ik. Ik lees verder dat jij en de anderen toch gelukkig iets beter gaan? hoewel het natuurlijk niet super is

Dat jij ook in de loop der jaren zieker bent geworden, vind ik heel erg voor je. Heb jij net als Lollypop een aanwijsbare oorzaak? 

2024 had ik een goed jaar, dit jaar ben ik zieker geworden. Deels doordat ik steeds meer ben gaan doen en zieken die mijn hulp nodig hadden. Komende jaar hoop ik weer mijn rust te kunnen pakken, want dat is hard nodig. 

SuzyQFive, je begint je verhaal met het gaat hier redelijk, maar je hebt aardig wat voor je kiezen gehad het afgelopen jaar en nog steeds. Nog een drukke tijd en dan hoop ik dat je kunt bijkomen in de Kerstvakantie! 

Lollypopje schreef op 16-12-2025 om 09:41:

pittig SuzyQ. Hopelijk vallende naweeën mee.

Ik ben volgende week voor derde jaar alleen met kerst. Gelukkig ben ik dit jaar niet zo in de feestdagen stemming, dat maakt het makkelijker. Al geniet ik wel ontzettend van mijn kerstboom en de cadeautjes adventskalender die er onder ligt. Die ik van mijn familie heb gehad 😊

Ik heb wel lekkere chocolaatjes in huis gehaald en een Donald Duck kerstalbum 😁 dus ik ga me in mijn eentje ook wel een maken, als zullen de dagen verder niet veel anders zijn als anders. Ik heb ook een paar lekkere toetjes besteld, waar ik hoop dat mijn darmen er tegen kunnen. Ik wilde misschien ook een lekkere kant en klaar maaltijd bestellen, maar dat durf ik toch niet aan.

Hoe zijn de feestdagen voor jullie?

Leuk zo'n advent kalender, ik heb er ook een gekregen, het is elke dag een verrassing. 

Een van de Kerstdagen breng ik door met mijn dochter en haar gezinnetje. En de andere dag, ga ik bijkomen met lekkers dat ik nog moet afhalen. Beetje tv kijken en ik vermaak me prima.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.