Beauty en fashion
Marleen83
24-10-2025 om 11:22
Tweedehands kleding
Hallo, Ik hou erg van tweedehands kleding. Lijkt me leuk om hier ervaringen over uit te wisselen. Groet marleen
Moxxie
25-10-2025 om 16:02
Marleen83 schreef op 25-10-2025 om 10:56:
Wat tof wildflower. Sorry dat ik zo direct was. Maar ik vind 1 op 1 contact ook leuk ivm met dit onderwerp
En hoe selecteer je dan? Pb je willekeurig of kies je de forummers uit die je leuk of interessant lijken?
RoosDe
25-10-2025 om 23:07
Ik heb tot nu toe de ervaring dat online tweedehands kleding eigenlijk meer kost dan nieuwe kleding. Het is echt onvoorstelbaar hoe vaak verkopers op Vinted verkeerde artikelen sturen. Negatieve reviews hebben ze niet, want als je op eigen kosten het retour stuurt kan je geen review achter laten.
Herfstappeltaart
26-10-2025 om 07:41
Ik koop nooit tweedehands kleding. Ik heb een bepaalde hoeveelheid kleding waar ik tevreden mee ben. Als er iets versleten of niet meer draagbaar is ga ik op zoek naar een vervanging. Sommige kleding vind ik zo fijn dat ik er alvast een tweede exemplaar van heb aangeschaft als vervanging van de eerste. Die leg ik weg voor later.
De kringloop hier heeft alleen een rek kleding wat allemaal grauw gekleurd is en een beetje stinkt.
Tweedehandsschoenen vind ik echt goor. Sorry. Ik moet er niet aan denken om schoenen aan te doen waar andermans voeten in hebben gezeten (met wie weet wat voor aandoeningen).
Euphoria
26-10-2025 om 09:32
Herfstappeltaart schreef op 26-10-2025 om 07:41:
Ik koop nooit tweedehands kleding. Ik heb een bepaalde hoeveelheid kleding waar ik tevreden mee ben. Als er iets versleten of niet meer draagbaar is ga ik op zoek naar een vervanging. Sommige kleding vind ik zo fijn dat ik er alvast een tweede exemplaar van heb aangeschaft als vervanging van de eerste. Die leg ik weg voor later.
De kringloop hier heeft alleen een rek kleding wat allemaal grauw gekleurd is en een beetje stinkt.
Tweedehandsschoenen vind ik echt goor. Sorry. Ik moet er niet aan denken om schoenen aan te doen waar andermans voeten in hebben gezeten (met wie weet wat voor aandoeningen).
Zoals jij het beschrijft klinkt het ook wel erg onaantrekkelijk. 🤭🤣.
Nee, zo zou ik er ook niet aan willen.
Platenburg
30-10-2025 om 23:47
Herfstappeltaart schreef op 26-10-2025 om 07:41:
Schoenen vormen zich naar je voet, dus dat moet je ook niet willen.
Happyapple
31-10-2025 om 06:40
Haha nee 2e hands schoenen en sloffen enzo daar begin ik ook echt niet aan. Zag net weer sloffen op vinted langskomen met status veelgebruikt 
Bakblik
31-10-2025 om 07:28
Happyapple schreef op 31-10-2025 om 06:40:
Haha nee 2e hands schoenen en sloffen enzo daar begin ik ook echt niet aan. Zag net weer sloffen op vinted langskomen met status veelgebruikt
Bij onze kringloopwinkel staan af en toe nieuwe schoenen waar nog helemaal geen tekenen van naar je voet vormen aan zitten, onbekraste leren zolen, echt (bijna) nieuw.
Het was jammer dat ze niet pasten maar dochter had daar hele leuke pumps kunnen scoren. Ze stonden er in 38 en 40 dochter had 39 nodig gehad. Alsof iemand schoenen had bestelt in 3 maten om te kijken welke ze nodig had en de rest dan nare de kringloop had gebracht. Een dat zien wij vaker, we gaan altijd even kijken.
Mila-E
03-11-2025 om 21:01
MMcGonagall schreef op 24-10-2025 om 22:15:
De enige tweedehands kleding die ik heb is een vest dat van mijn dochter is geweest. Ik kan echt niet door de presentatie op Vinted heen kijken en ook bij de Kringloop vind ik het weinig uitnodigend. Veel grote maten, rare kleren en afgetrapte schoenen.
De kringloop krijgt ontzettend veel spullen die niemand wil hebben. Ik lees vaak op insta dat veel kringloops maar een klein deel proberen te verkopen, en dat als het artikel na een week of maand nog niet weg is het met de rest van de inbreng naar de vuilstort gaat. Daarnaast zijn er ook mensen die naar de kringloop gaan om spullen te scoren voor de verkoop, precies weten wanneer ze er moeten komen, waardoor "wij" al helemaal weinig goede artikelen hebben om uit te kiezen.
Presentatie op Vinted is idd slecht (naast dat de vraagprijzen vaak absurd hoog zijn "want ik heb dat ervoor betaald hoor"). Het zou al helpen als mensen een meetlint leggen op kledingartikelen, van oksel naar oksel bijvoorbeeld. De ene XL is bijvoorbeeld al niet de andere XL.
GroenTuintje
03-11-2025 om 21:23
als je iets leuks wil scoren in de kringloop, moet je elke dag even langs, is mijn ervaring. En ook naar meerdere winkels. Gewoon een dagtaak op zich 
Mila-E
03-11-2025 om 21:30
GroenTuintje schreef op 03-11-2025 om 21:23:
als je iets leuks wil scoren in de kringloop, moet je elke dag even langs, is mijn ervaring. En ook naar meerdere winkels. Gewoon een dagtaak op zich
Dat is wel jammer dat op die manier "de kringloop" voor veel mensen geen reële optie is. Ik moet namelijk ook gewoon naar mijn werk, doorgaans op de schamere tijden dat de kringloop-firma's open zijn.
GroenTuintje
03-11-2025 om 21:33
Mila-E schreef op 03-11-2025 om 21:30:
[..]
Dat is wel jammer dat op die manier "de kringloop" voor veel mensen geen reële optie is. Ik moet namelijk ook gewoon naar mijn werk, doorgaans op de schamere tijden dat de kringloop-firma's open zijn.
Ja voor mij ook een uitdaging omdat ik tegenwoordig ook weer werk. Maar idd, in het weekend lijkt er weinig leuks over te blijven, want te druk en iedereen lijkt dan te gaan. Tip is, ga doordeweeks als je tijd hebt, vakantie hebt, of tussendoor tijdens je werk
je scoort dan echt leukere dingen
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.