Beauty en fashion
Marleen83
24-10-2025 om 11:22
Tweedehands kleding
Hallo, Ik hou erg van tweedehands kleding. Lijkt me leuk om hier ervaringen over uit te wisselen. Groet marleen
MMcGonagall
24-10-2025 om 22:15
De enige tweedehands kleding die ik heb is een vest dat van mijn dochter is geweest. Ik kan echt niet door de presentatie op Vinted heen kijken en ook bij de Kringloop vind ik het weinig uitnodigend. Veel grote maten, rare kleren en afgetrapte schoenen.
Yumi
24-10-2025 om 22:20
Wat leuk dat jullie zo enthousiast zijn.
Ik heb een paar keer iets gekocht in een vintage winkel, helaas bleek er bij elk kledingstuk wel iets mis te zijn.
Van een kraag van een blouse, waarvan ik dacht dat die na het wassen en strijken wel goed zou vallen(niet), tot een jas waarvan de zakken veel te laag bleken te zitten, en een veel te dure top van Marc cain waarin een gaatje bij de mouw zat, pluisjes op buik en mouw. Dit is wat ik me herinner, maar er waren meer miskopen.
Alles bij elkaar maakt dat ik weer terug ben bij, alleen aankopen te doen in de uitverkoop en dan ga ik voor 50% of meer.
Een van mijn vriendinnen koopt ook veel vintage, maar ze heeft regelmatig een miskoop die ze weer doorverkoopt. Dat is niks voor mij, ik kan niet iets doorverkopen als ik er zelf niet tevreden over ben.
Bakblik
24-10-2025 om 22:28
Als het leuk is koop ik best iets tweedehands. Je moet alleen vaak gaan kijken en koop het juiste moment je slag slaan.
Vooral mijn dochter heeft al veel succes gehad van dure jassen tot zgan spijkerbroeken. Ze heeft een niet zo gangbare maat een slaagt verrassend vaak.
Loulou39
24-10-2025 om 22:41
Envelop schreef op 24-10-2025 om 20:49:
Is het een onderzoek dat je een pb stuurt?
Vroeg ik me ook af inderdaad, ook omdat op het andere forum bij hetzelfde onderwerp ook pb’s verstuurd worden 🤔
Yumi
24-10-2025 om 22:46
Loulou39 schreef op 24-10-2025 om 22:41:
[..]
Vroeg ik me ook af inderdaad, ook omdat op het andere forum bij hetzelfde onderwerp ook pb’s verstuurd worden 🤔
Zit niet op een ander forum, maar begrijp ook niet dat waarom
Marleen, ik ben héél nieuwsgierig krijg ik ook een PB?
rionyriony
25-10-2025 om 06:46
Ik heb weleens op Vinted gekeken omdat ik dacht dat daar wondertjes zouden liggen (gezien het enthousiasme overal) maar het leken uitgelubberde en verwassen Zeemannetjes.
Eens per vijf jaar koop ik een nieuw Hemashirt. Momenteel ligt daar niks wat ik gebruiken kan. Die ik al heb lijken eeuwig goed te blijven. Ik heb twee jeans. Waarvan er een de prettigste is en de andere is dan weer de mooiere.
Thuiskleding maak ik zelf: het gaat meestal om prettig dragen, evt. in lagen over elkaar, niet lelijk, snel droog. De vereisten veranderen steeds. Aanpassen kan alleen met eigen maaksels: die heb ik binnen een half uur tekenen en een uurtje achter de naaimachine klaar. Met de meeste gekochte dingen is er altijd wat.
Als kind/puber kochten mijn ouders eens een tweedehands jurk voor mij maar die vond ik stom dus die hebben ze teruggebracht.
yette
25-10-2025 om 09:08
Ik kocht veel tweedehands. Vooral via MP en soms in boetiekjes. Meestal merkkleding waarvoor ik de nieuwprijs niet wilde of kon betalen. Zoals een prachtig lang gebreid IVKO vest voor €29,- (nieuwprijs €350,-).
Maar een paar jaar geleden, na het organiseren van mijn kledingkast, bedacht ik dat ik meer goede kleding heb dan ik de rest van mijn leven zal verslijten. Dus besloot ik om een tijdje alleen nog maar kapotte en onmisbare kleding te vervangen. Toen dat een paar maanden lukte, werd het mijn goede voornemen voor 2024. De afgelopen 23 maanden heb ik in totaal vijf nieuwe dingen gekocht. En daar ben ik best trots op
Drie omdat ze aan vervanging toe waren (een broek, een waterdichte zomerjas en een lange zomerjurk) en twee voor een bruiloft (een nette broek en blouse). Die bruiloft vond ik een goede reden om mijn principes voor één keertje te laten varen.
Dus nee, ik kijk niet eens meer naar tweedehands! Ik heb niks nodig, dus hoef ik ook niet te neuzen op websites en in winkeltjes vol goedkope kansjes waarvan ik vroeger dacht dat ik ze echt niet kon laten liggen.
wild-flower
25-10-2025 om 09:11
Ik ben fan, ik koop heel vaak tweedehands ( vintage, pre-loved , Vinted , kringloop ).
Zag toevallig bij de Zeeman achter in de winkel , een zgn 're-use' kleding rek vol met leuke tweedehands kleding , baby/kinderen/dames/heren en allerlei merken. Ook duurdere merk kleding hing er tussen, dus niet alleen Zeeman. Hoorde dat meer winkel ketens dat gingen doen.
Heb er een foto van genomen.

MMcGonagall
25-10-2025 om 09:12
Ik vervang alleen maar of koop dingen die nodig zijn. Mijn winterjas is alweer een jaar of vier oud en begint nu wel slijtagesporen te vertonen. Een zomerjas heb ik dit jaar niet gedragen. De oude is niet mooi meer en een nieuwe heb ik niet kunnen vinden.
GroenTuintje
25-10-2025 om 09:17
wild-flower schreef op 25-10-2025 om 09:11:
Ik ben fan, ik koop heel vaak tweedehands ( vintage, pre-loved , Vinted , kringloop ).
Zag toevallig bij de Zeeman achter in de winkel , een zgn 're-use' kleding rek vol met leuke tweedehands kleding , baby/kinderen/dames/heren en allerlei merken. Ook duurdere merk kleding hing er tussen, dus niet alleen Zeeman. Hoorde dat meer winkel ketens dat gingen doen.
Echt? Grappig concept. Ik weet dat ze in Londen 22 jaar geleden oid, grote commerciële winkels dit ook deden ( oa H&M)
Marleen83
25-10-2025 om 10:56
Wat tof wildflower. Sorry dat ik zo direct was. Maar ik vind 1 op 1 contact ook leuk ivm met dit onderwerp
Euphoria
25-10-2025 om 16:01
ik reageer niet op privé bericht Marleen. Met dat doel ben ik niet op dit forum.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.