Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Nieuwe bh


ToetieToover schreef op 17-06-2026 om 14:38:

[..]

Ik keek uit nieuwsgierigheid naar de zig-zag beha en zo te zien zijn er verschillende types. Niet in mijn maat, helaas. En een speciale, eervolle vermelding voor de foto’s die niet zo nabewerkt zijn tegenwoordig. Je ziet de plooien en vouwtjes op de foto staan. Net een echt mens zo ik zou alleen daarom al zo’n beha kopen. Goed gedrag moet beloond worden, immers. Of leef ik onder een steen en doen alle lingeriemerken dat tegenwoordig zo? Ik ga namelijk blind naar mijn favo winkel en pas wat ze me aanreikt.

klopt. in mijn geval de lindsey beugel bh variant. regelmatig leuke nieuwe kleurtjes! 

https://www.livera.nl/product/livera-zigzag-voorgevormde-lindsey-bh-lp00n1-094

het enige "nadeel" vind ik dat de bijpassende onderbroek een string of heupslip is en ik heb liever een gewone. 

toevallig bij de kleur in de link nu deze gekocht die exact dezelfde kleur hebben: 

https://www.livera.nl/product/livera-micro-lace-sasja-hipster-la2546-094

Ik heb ook al jaren bonprix, ik was heel sceptisch omdat ze zo goedkoop waren, maar ze gaan echt niet korter mee dan de dure BH's die ik daarvoor kocht.

mijn ervaring is wel dat je voor kleinere cupmaten prima terecht kunt bij de livera en hunkemoller, maar dat voor de grotere maten helaas de duurdere maten wel echt lekkerder zitten. Ik heb me wel eens later verleiden na een ultralamge passessie bij de livera toch iets te kopen wat eigenlijk al net niet helemaal lekker zat, maar daarna nog weer gauw terug gebracht en weer naar PrimaDonna gezocht. 

Miekje6 schreef op 17-06-2026 om 18:42:

mijn ervaring is wel dat je voor kleinere cupmaten prima terecht kunt bij de livera en hunkemoller, maar dat voor de grotere maten helaas de duurdere maten wel echt lekkerder zitten. Ik heb me wel eens later verleiden na een ultralamge passessie bij de livera toch iets te kopen wat eigenlijk al net niet helemaal lekker zat, maar daarna nog weer gauw terug gebracht en weer naar PrimaDonna gezocht.

Ik heb 100 F en ben ook goed geslaagd bij bonprix. Goedkoop, geen beugels want die verdraag ik niet en geen klachten over kwaliteit of levensduur.

Meesje

Meesje

17-06-2026 om 21:30 Topicstarter

Ik ben vandaag gaan passen en bleek 70D te hebben. PrimaDonna zat niet lekker. Had de verkoopster me al voorspelt, iets met de pasvorm en de vorm van mijn lijf. Ze had verder niks in 70D want daar is kennelijk weinig vraag naar. Dus ik ga de bh die ik gepast had bestellen in die maat. En eens wat van bonprix proberen. 

Ik heb alleen nog een soort lege 'zakjes' waar vroeger mijn mooie volle c cup zat. Ik was dus verbaasd dat als je die flapjes in een bh propt dat kennelijk een d cup is, haha. 

lientje69 schreef op 17-06-2026 om 18:58:

[..]

Ik heb 100 F en ben ook goed geslaagd bij bonprix. Goedkoop, geen beugels want die verdraag ik niet en geen klachten over kwaliteit of levensduur.

Welke heb je?
Ik wil wel eens BH zonder beugels proberen bij BonPrix (normaal heb ik ook BH's van BonPrix, maar dan met beugels).

Meesje schreef op 17-06-2026 om 21:30:


Ik heb alleen nog een soort lege 'zakjes' waar vroeger mijn mooie volle c cup zat. Ik was dus verbaasd dat als je die flapjes in een bh propt dat kennelijk een d cup is, haha.

Soortgelijk probleem. Op het moment dat je omvang verandert verandert je cup, heel raar. Uiteindelijk erachter gekomen dat als ik mijn oude maat koop, maar gebruik met zo'n verlengstukje tussen de sluiting. Het veel lekkerder zit dan de aanbevolen nieuwe maat.  

Broadway schreef op 17-06-2026 om 15:06:

[..]

klopt. in mijn geval de lindsey beugel bh variant. regelmatig leuke nieuwe kleurtjes!

https://www.livera.nl/product/livera-zigzag-voorgevormde-lindsey-bh-lp00n1-094

het enige "nadeel" vind ik dat de bijpassende onderbroek een string of heupslip is en ik heb liever een gewone.

toevallig bij de kleur in de link nu deze gekocht die exact dezelfde kleur hebben:

https://www.livera.nl/product/livera-micro-lace-sasja-hipster-la2546-094

Heel leuk, knalroze, knalblauw, mooi 

Zeespiegel schreef op 18-06-2026 om 06:40:

[..]

Soortgelijk probleem. Op het moment dat je omvang verandert verandert je cup, heel raar. Uiteindelijk erachter gekomen dat als ik mijn oude maat koop, maar gebruik met zo'n verlengstukje tussen de sluiting. Het veel lekkerder zit dan de aanbevolen nieuwe maat.

Dat klopt inderdaad. Beha maten zijn best vreemd. Heb je 75 C, dan kun je ook eens proberen hoe een 80 B of een 70 D zit. Omvangsmaat hoger en een cupmaat kleiner, is de vuistregel en vice versa  


En beugels vind ik een heel raar fenomeen. Als de ronding niet aansluit, of de maat niet goed is, zit dat niet fijn. Wie dat ooit heeft bedacht. Was vast een vent. 

ToetieToover schreef op 18-06-2026 om 07:40:

[..]

Dat klopt inderdaad. Beha maten zijn best vreemd. Heb je 75 C, dan kun je ook eens proberen hoe een 80 B of een 70 D zit. Omvangsmaat hoger en een cupmaat kleiner, is de vuistregel en vice versa


En beugels vind ik een heel raar fenomeen. Als de ronding niet aansluit, of de maat niet goed is, zit dat niet fijn. Wie dat ooit heeft bedacht. Was vast een vent.

Nou inderdaad! Ik heb er verschillende geprobeerd en er zit er niet 1 goed. Ik heb nogal een maat  75E en de sportbeha van Triumph zit nog het beste. TriAction heet ie. De cups zijn in het begin een beetje raar puntig, maar na veel dragen verdwijnt dat.

Bedankt Lientje!

Zijn beugel-BH's niet vooral ook uitgevonden voor de grote cup?
Ik heb nog geen BH gevonden zonder beugel die mijn borsten mooi laat uitkomen,85 G.

De HEMA  maakt veel reclame voor een nieuwe BH en er is nu korting op :

https://www.hema.nl/dames/lingerie/bh/t-shirt-bh/voorgevormde-bh-zonder-beugel-micro-blauw-21805740BLUE.html

Toch niet in jouw maat, Courage.

Je kunt niet passen* bij de HEMA, dus je kunt rustig thuis proberen.
* Ik ging vroeger wel eens passen twee deuren verder bij C & A, maar dat kan niet meer.

Ik zweer met mijn 75G ook bij beugels hoor. Mijn borsten zijn gewoon te zwaar voor zonder beugels, dan blijft het aan de onderkant openstaan en vallen ze eruit. Alleen mijn sportbeha's zijn zonder maar die zitten zó strak om mijn ribben gesnoerd dat ik die niet langer dan een paar uur achter elkaar aan kan.

Courage schreef op 18-06-2026 om 11:51:

Bedankt Lientje!

Zijn beugel-BH's niet vooral ook uitgevonden voor de grote cup?
Ik heb nog geen BH gevonden zonder beugel die mijn borsten mooi laat uitkomen,85 G.

Ik draag al 30 jaar Prima Donna 85G en kreeg laatst een 80H aangereikt bij "Riet's Lingerie".

Wel met beugel, trouwens.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.