Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Voormalige werkgever vraagt mij om een gunst

Wow, het onderbuikgevoelen van iedereen is bewaarheid. Het stinkt inderdaad. 
Totaal niet professioneel...

Ik ben erg conflictmijdend maar zelfs ik zou in dit geval toch die manager inlichten. 

Drakenvlieg schreef op 27-08-2025 om 18:42:

Wow, het onderbuikgevoelen van iedereen is bewaarheid. Het stinkt inderdaad.
Totaal niet professioneel...

Ik ben erg conflictmijdend maar zelfs ik zou in dit geval toch die manager inlichten.

Waarom zou je dat doen? TO is al zes maanden weg, ze hoeft helemaal geen energie meer in deze gasten te steken. 

Het klinkt alsof hij zelf de uitvoering is gaan doen, nadat die 2 nieuwe collega's opgestapt zijn. En dat hij de boel helemaal in het honderd heeft laten lopen, masr dat niet wil toegeven. En jou dit nu even wil laten oplossen.

Ik zou er helemaal niets meer mee te maken willen hebben. En (ook) de andere manager niet inlichten. Zij (of hij) mag zelf de kwaliteit van de werknemers beoordelen. Mochten ze ooit naar jou komen,  dan kun je hen alsnog informeren. 

Alleen als er door het gedrag van deze manager mensen/klanten persoonlijke schade oplopen die voorkomen wordt door een melding van jou, zou ik haar (hem) informeren. Maar alleen maar om te zeggen dat deze man niet spoort, dat zou ik niet doen. Het klinkt als een wespennest, en het is non-of-your-business.

Niet op ingegaan, zaak stinkt inderdaad.
Sterker nog: ik zou de mails drie-dubbel bewaren én de voicemails ook. Even opnemen met een andere geluidsrecorder ofzo. Is hij helemaal gek geworden zeg...

Ginevra schreef op 26-08-2025 om 19:35:

[..]

Ik bedoelde ook niet dat ik specifiek hen nog een keer zou helpen (het is inmiddels ook 15 jaar geleden dus mag hopen dat inmiddels iemand anders weet wat er moet gebeuren, ik weet het in ieder geval niet meer), maar als een andere ex-werkgever om hulp zou vragen. Dan zou ik helpen (binnen het redelijke), maar wel sneller voor mezelf opkomen. Dat hebben die 15 jaar me dan wel geleerd.

Groentetuin schreef op 26-08-2025 om 18:32:

woww ik zie de prijzen oplopen van "een vergoeding" naar 100 euro naar 250 en zelfs 1000 euro
Ik ben echt flabbergasted
Als ik mijn oud werkgever kon helpen zou ik dat graag doen(vooropgesteld dat je goed uit elkaar bent gegaan natuurlijk)
Wat is nu een uurtje werk?
Volgens mij heb je de helft van die tijd nu al op dit forum gebruikt.
Ik zie dit als een soort van verloedering van de maatschappij, moet aan elke dienst een vergoeding worden gehangen?
Je kan een ander helpen, fijn toch

Ik zie het als verloedering van de maatschappij dat een manager oude werknemers gaat lastig vallen en onder druk gaat zetten, wanneer ze zelf niet slim genoeg zijn geweest om procedures te bewaren. 

Vooral gezien dit gevoelige gegevens lijken te zijn.

ik denk dat dit een leuke is voor een gemotiveerde privacy officer. die smult hiervan

Rosemary00

Rosemary00

28-08-2025 om 09:06 Topicstarter

Nu heeft hij mij net gebeld op een anoniemnummer... Ik word niet goed van die gast. Het voelt echt als stalking. Zijn volgende voorstel is dat hij bij mij langs kan komen met zijn werklaptop zodat ik het kan laten zien hoe het moet en hij schrijft dan zelf zijn kennisoverdracht. Ik heb nu wel gedreigd om zijn manager erbij te halen als hij mij niet met rust liet. Toen werd het stil en zei die dat dat niet nodig was en hing op. Hopelijk hoef ik nu niks meer van hem te horen. Ik heb zo´n spijt dat ik maandag had gezegd dat ik misschien kon helpen. Hij houdt maar niet op. Maar nu heb ik definitief nee gezegd. 

Goed zo! 
Wat een eikel die manager. Is hij bang dat hij bij zijn volgende beoordelingsgesprek zijn verbeterpunten niet gaat halen of zo?  Moet jij dat voor hem oplossen, omdat hij zelf niet weet hoe het moet? 
Hij heeft wel lef, een ander nummer gebruiken om je toch nog een keer te bellen. Zielig figuur. 

Rosemary00 schreef op 28-08-2025 om 09:06:

Nu heeft hij mij net gebeld op een anoniemnummer... Ik word niet goed van die gast. Het voelt echt als stalking. Zijn volgende voorstel is dat hij bij mij langs kan komen met zijn werklaptop zodat ik het kan laten zien hoe het moet en hij schrijft dan zelf zijn kennisoverdracht. Ik heb nu wel gedreigd om zijn manager erbij te halen als hij mij niet met rust liet. Toen werd het stil en zei die dat dat niet nodig was en hing op. Hopelijk hoef ik nu niks meer van hem te horen. Ik heb zo´n spijt dat ik maandag had gezegd dat ik misschien kon helpen. Hij houdt maar niet op. Maar nu heb ik definitief nee gezegd.

Het lijkt er sterk op dat hij zijn eigen fout wil verdoezelen voor zijn leidinggevenden... Goed dat je daar niet aan meewerkt!

Misschien toch zijn leidinggevende inlichten om te voorkomen dat hij opeens met zijn laptop bij je op de stoep staat.

Rosemary00

Rosemary00

28-08-2025 om 10:02 Topicstarter

Leslie_Knope schreef op 28-08-2025 om 09:50:

Misschien toch zijn leidinggevende inlichten om te voorkomen dat hij opeens met zijn laptop bij je op de stoep staat.

Dat was nog geen eens in mij opgekomen dat hij dat kon doen. Denk niet dat hij mijn adres kent. Mijn telefoonnummer wel, want ik gebruikte mijn privénummer voor werk. Maar adres... dan moet hij alle personeelsbestanden nagaan. Ik denk niet dat hij daar machtiging overheeft. 

Rosemary00

Rosemary00

28-08-2025 om 10:03 Topicstarter

Ademes schreef op 28-08-2025 om 09:37:

[..]

Het lijkt er sterk op dat hij zijn eigen fout wil verdoezelen voor zijn leidinggevenden... Goed dat je daar niet aan meewerkt!

Dat gevoel heb ik ook. Zeker omdat mijn 2 vervangers zo snel ontslag namen.

ik zou dit wel melden bij het bedrijf waar hij werkt, dit kan echt niet.
En nu doet hij het bij jou, misschien doet hij het vaker. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.