Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Toch weer een andere baan zoeken?

Jujubee

Jujubee

08-04-2026 om 09:56 Topicstarter

Het gesprek is verplaatst naar donderdag, vanuit hun kant. Ook prima. Mijn gesprek met manager ging goed, het werd gelukkig goed opgenomen. 
Dus dat is wel een opluchting, dat het in elk geval eruit is nu en dat iedereen het weet. Beter zo dan dat ik het er per ongeluk uitflap. Ik kan geen geheimen bewaren. 

Jujubee

Jujubee

09-04-2026 om 11:43 Topicstarter

Nou het gesprek ging erg goed. Aardige man. Wel via Teams en met de coach erbij, dus toch wat ongemakkelijk, via de laptop en met zijn drietjes. Maar goed, hij was enthousiast over me en goede kans dat ik volgende week op een tweede gesprek mag komen. Hij zag het me wel doen, dit werk. Ja, ik ook wel, want ik heb het al gedaan. Het is niet spannend, maar wel lekker relaxed en simpel. Dit kan ik met twee vingers in mijn neus. Dus als het bevalt, een vervolggesprek en alles gaat goed, neem ik hem wel aan.
Ik weet vrij zeker dat ik wel een tweede gesprek krijg als ik het zo tussen de regels door lees. Dus spannend allemaal.    

Jujubee schreef op 09-04-2026 om 11:43:

Nou het gesprek ging erg goed. Aardige man. Wel via Teams en met de coach erbij, dus toch wat ongemakkelijk, via de laptop en met zijn drietjes. Maar goed, hij was enthousiast over me en goede kans dat ik volgende week op een tweede gesprek mag komen. Hij zag het me wel doen, dit werk. Ja, ik ook wel, want ik heb het al gedaan. Het is niet spannend, maar wel lekker relaxed en simpel. Dit kan ik met twee vingers in mijn neus. Dus als het bevalt, een vervolggesprek en alles gaat goed, neem ik hem wel aan.
Ik weet vrij zeker dat ik wel een tweede gesprek krijg als ik het zo tussen de regels door lees. Dus spannend allemaal.

Fijn dat het zo goed ging. Ik duim voor je. 

dat klinkt goed! Ik ga duimen voor je!

Jujubee

Jujubee

21-04-2026 om 07:47 Topicstarter

Nou, ik heb een nieuwe baan! 
Het was een fijn gesprek gisteren: goede sfeer en twee aardige managers. Ik ga twee lange dagen werken en meer is mogelijk, maar voorlopig niet. Eerst maar eens zien wat ik wel en niet trek op dat gebied. Het werk is rechttoe rechtaan en niet super spannend, maar ik kan het prima, want ik heb het vaker gedaan. Dus als ik mijn contract getekend heb en alles in orde is, zeg ik lekker op voor 1 mei. Dan nog een maandje werken en dan ben ik heerlijk weg.  
Alleen wat doe ik met mijn vakantiedagen? Ik heb nog 3 weken staan, maar ik ben in mei al een week in Spanje. Als ik ze niet opneem, worden ze uitbetaald en daar heb ik niets aan i.v.m. mijn uitkering. Het liefst neem ik ze wel op, maar ik vrees dat daar geen ruimte voor is, want een collega is dan net geopereerd en de ander is ook op vakantie. Heeft iemand enig idee of je daar recht op hebt of niet? Of zou dat in de CAO staan? 1 juli bij mijn nieuwe baan beginnen kon helaas niet. Ik heb hier ook helemaal geen verstand van, vandaar dat ik het vraag. 

Misschien kun je ze meenemen naar je nieuwe werkgever? Van de site van de Rijksoverheid:

Vakantie-uren en nieuwe baan

Gaat u overstappen naar een nieuwe baan en heeft u vakantie-uren over die u niet meer kunt opnemen? Dan krijgt u deze vakantie-uren uitbetaald.

Verder mag u de wettelijke vakantie-uren die u niet meer kunt opnemen, bij uw nieuwe werkgever opnemen. Hij betaalt u deze uren niet uit. Let op: de datum waarop deze wettelijke vakantie-uren vervallen blijft hetzelfde als u ze meeneemt naar uw nieuwe baan.

Of u bovenwettelijke vakantie-uren mag meenemen, hangt van uw nieuwe werkgever af.

Om vakantie-uren mee te nemen naar uw nieuwe werkgever, heeft u een verklaring van uw vorige werkgever nodig. Hierin moet staan hoeveel vakantie-uren u over heeft.

Vakantiedagen laten uitbetalen

Bovenwettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, mag u door uw werkgever laten afkopen. U en uw werkgever kunnen elkaar hier niet toe verplichten.

Wettelijke vakantiedagen die u niet heeft opgenomen, mag u niet laten uitbetalen. Alleen aan het eind van uw contract is dit wel toegestaan.

En gefeliciteerd met je nieuwe baan natuurlijk!

Gefeliciteerd jujubee ! 

gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe baan.

Jujubee

Jujubee

21-04-2026 om 09:41 Topicstarter

Dank je, Schemerlampje. Ik ga me er even in verdiepen. 
En bedankt voor de felicitaties allemaal! Ik heb er zin in. Mijn collega's reageerden ook allemaal fijn, gelukkig. Ze snappen ook dat dit beter is voor mij en mijn stresslevels. Het is gewoon wat het is en deze plek is niet goed voor me. Ik ga ze echt wel missen hoor, maar ik kan langsgaan wanneer ik wil, natuurlijk.  

Gefeliciteerd!!

Wat fijn en goed! Gefeliciteerd 🥳🥳

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.