Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Afdelingsuitjes

Ik werk zelf als inhuurkracht voor een bedrijf, en dit jaar stond in de uitnodiging voor het uitje expliciet dat we wel mogen komen, maar wel in eigen tijd. Hoe gaan andere werkgevers hier mee om?

Zou het niet veel vriendelijker staan als het bijvoorbeeld 50/50 was? 

In dit geval gaat het om een aantal (leuke) activiteiten waar je tussen kon kiezen, dus niet echt werk gerelateerd lijkt mij...

De collega's die indienst zijn mogen de uren tot aan het eten schrijven (zo'n 4 uur


uitje?
Die zijn bij ons al jaren geschrapt, we mogen op eigen kosten gaan lunchen.

Betaalt het bedrijf per uur voor jouw inzet? 

Lastig, het maakt denk ik ook veel uit wat het tarief is van een inhuur kracht. Ik werk in een sector waar de uurtarieven van externe extreem hoog liggen denk aan 1300-1700 euro per dag. 

Verder ligt het ook enorm aan de invulling van het uitje. Is het een combinatie van werk inhoudelijk en iets leuks. Is het leuke deel echt bedoeld als teambuilding en dus positief voor werkgever. Of is het meer bedoeld als een bedankje naar het personeel een middag vrij af en iets leuks doen even helemaal los van werk.

Zeker als het echt vooral als cadeau aan het personeel bedoeld is dan kan ik mij voorstellen dat een werkgever niet zit te wachten op een commerciële factuur van de inlener. Dan wordt het wel een heel duur cadeau. 

Is bij ons ook zo. Externen in eigen tijd en internen in werktijd indien onder werkuren anders eigen tijd 

alhambra schreef op 02-03-2023 om 21:38:

Is bij ons ook zo. Externen in eigen tijd en internen in werktijd indien onder werkuren anders eigen tijd

Bij ons ook. Als het niet toevallig jouw werkdag is krijg je de uren niet betaald.

Werkgevers waar ik heb gewerkt hadden teamuitjes altijd na werktijd

Uitzendkrachten en stagiaires mogen bij ons gewoon mee. Dat gaat dan wel van het teambudget, dus gemiddeld per persoon wordt dat lager. Is onder werktijd maar als het langer is dan 8 uur, mag je maar 8 uur schrijven.

ik werk in de zorg en heb nog nooit gehoord van een afdelingsuitje in tijd van de baas😳.  

absor schreef op 02-03-2023 om 22:01:

ik werk in de zorg en heb nog nooit gehoord van een afdelingsuitje in tijd van de baas😳.

De zorg is echt skeer helaas. Kerstattentie van 15 euro en bij het jaarlijkse etentje in eigen tijd de daghap in eetcafé cadeau en drankjes op eigen kosten. Een voorbeeld van een vriendin van mij.

Ik ken alleen afdelingsuitjes die in je eigen tijd zijn.  Behalve als ze tijdens werktijd beginnen, dan is dat eerste uurtje voor de baas bijvoorbeeld.

Bedrijf geeft geld uit aan het uitje, zou het vreemd vinden als ze dan ook nog mensen moeten betalen om te komen.

Bij ons in eigen tijd, altijd op zaterdag.Nog nooit gehoord dat dit betaald zou worden eigenlijk. En doordeweeks? Zou wat zijn om t KDV te sluiten omdat wij op stap zijn😅

bij ons onder werktijd en door de baas betaald. Als het uitje dan doorloopt in de avond dan ben je vrij om wel of niet aanwezig te zijn na 18:00. Maar als je ervoor kiest om er wel bij te zijn dan zijn de uren ook gewoon voor jezelf. 
wij werken allemaal verplicht op de donderdag dus uitjes zijn ook altijd op donderdag. 
bij ons werken geen externen. Stagiaires kunnen gewoon mee. 

Overal waar ik gewerkt heb was het hetzelfde.  Inhuur mocht wel mee, dus de activiteiten en eten/drinken werd voor hun betaald. Maar wel in eigen tijd, ze gaan niet ook nog eens 100 euro per uur (of weet ik hoeveel) betalen zodat ze mee kunnen gaan.

Knutselkei schreef op 02-03-2023 om 22:20:

Bij ons in eigen tijd, altijd op zaterdag.Nog nooit gehoord dat dit betaald zou worden eigenlijk. En doordeweeks? Zou wat zijn om t KDV te sluiten omdat wij op stap zijn😅

Toch had het kdv en de bso waar mijn kinderen op gezeten hebben altijd één dag per jaar, heel ruim van te voren aangekondigd, dat ze dicht waren ivm team activiteiten. En dat was echt geen studiedag of zo.

Knutselkei schreef op 02-03-2023 om 22:20:

Bij ons in eigen tijd, altijd op zaterdag.Nog nooit gehoord dat dit betaald zou worden eigenlijk. En doordeweeks? Zou wat zijn om t KDV te sluiten omdat wij op stap zijn😅

Op het kdv van mijn kinderen hebben ze 2 sluitingsdagen per jaar. Heel lang vooraf bekend gemaakt. Dan hebben ze in de ochtend studiedag en in de middag teamuitje. Het kan dus wel. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.