Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Ik kan helaas nog geen linkjes plaatsen. Griekenland scherpt maatregelen aan, vanaf vrijdag kan je alleen nog naar horeca zaken binnen als je volledig gevaccineerd bent.

Ik heb eind augustus pas vakantie. Nog niks geboekt, maar waarschijnlijk blijven we in Nederland. Ik vind het i.v.m. de besmettingen nog geen fijn idee om iets naar het buitenland te boeken.

Nee, ik zag dit al van mijlenver aankomen en ik vind vakantie niet een eerste levensbehoefte ofzo. Echt geen zin in gedoe en beperkingen als we van ons zuur verdiende geld op vakantie gaan. En iedereen kon zien dat dit er zat aan te komen. Ja, ook al eerder in het jaar qua onvoorspelbaarheid corona en vaccinatiesgedoe. 

Wij hebben niks geboekt. Hoop in november/december weg te kunnen. Onze vakantie is 2 keer geannuleerd en na een hele moeilijke tijd (geldt vast voor meerdere mensen) echt even de behoefte om te ontspannen. En ja dit kan ook in Nederland, maar wegens lichamelijke klachten zit ik de gehele zomerperiode aan huis gekluisterd.

Ik hoop voor de mensen die binnenkort op vakantie gaan dat jullie gewoon kunnen gaan, zonder al te ve beperkingen.

Rozi schreef op 13-07-2021 om 10:46:

Ik kan helaas nog geen linkjes plaatsen. Griekenland scherpt maatregelen aan, vanaf vrijdag kan je alleen nog naar horeca zaken binnen als je volledig gevaccineerd bent.

Telt een hotel ook als horeca? Want dan moet ik helaas ook annuleren (een van ons heeft dan niet de volledige vaccinatie binnen). 

Dinah schreef op 13-07-2021 om 11:17:

[..]

Telt een hotel ook als horeca? Want dan moet ik helaas ook annuleren (een van ons heeft dan niet de volledige vaccinatie binnen).

Ik las ergens dat de nieuwe maatregelen niet gelden voor hotels en campings. 

Dinah schreef op 13-07-2021 om 11:17:

[..]

Telt een hotel ook als horeca? Want dan moet ik helaas ook annuleren (een van ons heeft dan niet de volledige vaccinatie binnen).

"Griekse media berichten dat onder meer restaurants, cafés, theaters, stadions en bedrijven in de entertainmentsector binnenkort alleen gevaccineerde mensen mogen binnenlaten. Klanten moeten met een app laten zien dat ze zijn ingeënt tegen het coronavirus."

Volgens mij dus niet, Maarja je eet waarschijnlijk wel binnen in je hotel. Kun je annuleren? Misschien een Airbnb boeken in de plaats? Ondanks dat ik en vriend volledig zijn gevaccineerd knijp ik hem toch wel een beetje hoor hoe het gaat zijn in Griekenland.


Oh, wat ik net schreef gaat over Frankrijk. Hoe dat in Griekenland zit weet ik niet

Rozi schreef op 13-07-2021 om 11:39:

[..]

"Griekse media berichten dat onder meer restaurants, cafés, theaters, stadions en bedrijven in de entertainmentsector binnenkort alleen gevaccineerde mensen mogen binnenlaten. Klanten moeten met een app laten zien dat ze zijn ingeënt tegen het coronavirus."

Volgens mij dus niet, Maarja je eet waarschijnlijk wel binnen in je hotel. Kun je annuleren? Misschien een Airbnb boeken in de plaats? Ondanks dat ik en vriend volledig zijn gevaccineerd knijp ik hem toch wel een beetje hoor hoe het gaat zijn in Griekenland.


Ja, ik heb een volledige annuleringsverzekering afgesloten. Verwachting is dat we vooral veel buiten op terrassen zullen eten en we gaan ook pas in oktober (dus misschien is het hele land dan wel op slot en dan hoeven we ook helemaal niet meer te bespreken of hotels hier ook onder vallen haha), dus ik hou het nog wel even in de gaten. 

Avocado schreef op 13-07-2021 om 10:34:

[..]

Misschien een hele domme vraag, maar hoezo donderdag?

Omdat ze dan die kaart met de kleurcodering per land weer bijwerking op basis van de besmettingen van de afgelopen 2 weken. 

Sherry750106 schreef op 13-07-2021 om 10:26:

waar zie ik het herstelbewijs in de app? Want ik heb 1 vaccinatie gehad en die zie ik wel terug in de app

Je moet een nieuwe QR code aanmaken en daarbij kan je kiezen voor herstelbewijs. Maar ik kan hem ook niet aanmaken, want ik ben destijds niet bij de ggd getest maar via mijn werk. En die koppeling met andere testbedrijven buiten de ggd is er nog niet in de app. 
Ik heb nu ook 1 vaccinatie gehad, maar ga voor een 2e. Juist om dit gedoe niet te hebben meer. Met 2 vaccinaties ben je in ieder geval voor alle landen gewoon volledig gevaccineerd. Ik heb ook nog eens meer dan 180 dagen geleden Corona gehad en dat lijkt zowat nergens goed te zijn voor maar 1 prik. Veel landen houden toch die 180 dagen nog als grens aan voor maar 1 prik en dat heb ik dus niet. 

Wij hebben nog geen plannen.

Ik zou wel graag even weggaan. door ziekte (burnout) zijn we sinds 2019 niet meer weggeweest. Dus even eruit zou wel lekker zijn.

Ik zou graag naar Barcelona gaan maar dat zit er niet in. We hebben eind augustus vakantie. Zal wel iets in Nederland worden. Prima! 

Wij hebben een half jaar geleden al de knoop doorgehakt en een leuke camping in NL geboekt. Daar ben ik nu zo blij om! Man en ik krijgen volgende week de 2e prik, maar dat zou dan nog niet 2 weken voor ons vertrek zijn en dan hebben we ook nog 2 tieners die nog helemaal geen prik hebben gehad. Het scheelt nu een hoop gedoe en onzekerheid. 
Wel hoop ik volgend jaar weer eens wat verder te kunnen. 

Rozi schreef op 13-07-2021 om 10:46:

Ik kan helaas nog geen linkjes plaatsen. Griekenland scherpt maatregelen aan, vanaf vrijdag kan je alleen nog naar horeca zaken binnen als je volledig gevaccineerd bent.

Maar op het terras mag je gewoon eten. Gaat echt alleen om binnen in het restaurant zitten.

Heb ik nooit ergens gedaan in de zomer in Griekenland. Volgens mij merk je hier in de praktijk echt niks van. 

ons plan was om naar Frankrijk te gaan, nu grote twijfel. Ik ben dan 2x gevaccineerd, man een week voor vertrek, dus halverwege ons verblijf is hij ook 'safe'. Die test dus voor vertrek, samen met tienerdochter die nog helemaal niet gevaccineerd is. Stel, we blijven lekker op de camping, dan moet dochter wel getest worden voor de terugweg, anders mag ze geen wegrestaurant in de hele weg en dat vinden we zielig. Ik kan nergens vinden  hoe ik erachter kan komen waar ik haar in Frankrijk kan laten testen. Iemand een idee?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.