Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Zomervakantie 2021 en kleurcodes

Wie heeft er van de zomer een vakantie geboekt en hoe kijken jullie nu tegen de recent zeer grote stijging in besmettingen aan?

Peiling

Ga je deze zomer weg?
150 stemmen
19%
9%
13%
31%
21%
3%
4%

Zojuist een camping in Nederland geboekt, met als voordeel géén einddatum. We kunnen dus zolang blijven als we willen.
Eigenlijk wilden we een paar honderd meter over de grens bij Vaals iets boeken, maar "buitenland". Geen idee hoe de maatregelen elke keer veranderen. Zoon is nog niet volledig gevaccineerd, wij wel. 

Roest schreef op 13-07-2021 om 15:39:

Wij hebben een half jaar geleden al de knoop doorgehakt en een leuke camping in NL geboekt. Daar ben ik nu zo blij om! Man en ik krijgen volgende week de 2e prik, maar dat zou dan nog niet 2 weken voor ons vertrek zijn en dan hebben we ook nog 2 tieners die nog helemaal geen prik hebben gehad. Het scheelt nu een hoop gedoe en onzekerheid.
Wel hoop ik volgend jaar weer eens wat verder te kunnen.

Ik heb in februari geboekt voor Drenthe. Camping waar we in 2018 ook zijn geweest, dochter vind hem leuk, omgeving vinden we leuk en de camping zelf is heerlijk. Heb toen mijn zin doorgeduwd. Man wilde wachten, last minute voor Duitsland of Frankrijk ofzo. Ik heb toen al gezegd dat niet te willen, want als het niet door kon gaan zouden we op het laatste moment hier iets moeten zoeken en dan is het maar de vraag of je iets vind wat naar je zin is. Vorig jaar al moeten switchen, we zouden naar New York gaan en een rondreis naar de niagara watervallen enz. Uiteindelijk naar Callantsoog geweest, omdat daar nog plek was. Maar ik vond zowel de camping als de omgeving maar zozo. Niet mijn keus voor een vakantie eigenlijk. Dat wilde ik dit jaar echt niet. Man is een week boos geweest, want ik duwde mijn zin door (heb zelfs gezegd dat ik wel alleen zou gaan met dochter dan) enz. En nu...nu moet ie me toch gelijk geven en is hij blij dat ik toen zo heb gedramd. We gaan naar onze eerste keus, geen gedoe verder. Ik ben blij dat ik toch geboekt heb toen. Want de camping zit al maanden vol voor de periode waarin wij gaan. 

mijn vakantie naar Spanje is gisteren definitief geannuleerd.  Onwijs balen. 

Missfitz schreef op 08-07-2021 om 17:36:

Griekenland hier in augustus, maar maak me wel een beetje zorgen of dat door kan gaan

Ik ook, hoop het zo!  Geeft wel een hoop stress zo ipv voorpret.. 

Peertjuh schreef op 14-07-2021 om 02:20:

mijn vakantie naar Spanje is gisteren definitief geannuleerd. Onwijs balen.

Wat enorm balen zeg...

Peertjuh schreef op 14-07-2021 om 02:20:

mijn vakantie naar Spanje is gisteren definitief geannuleerd. Onwijs balen.

Wat balen Peertjuh!
Kan je nog iets anders regelen?

Ik wacht met spanning af wat vrijdag Duitsland en de deelstaat waar wij heen gaan beslissen. Als het quarantaine wordt gaan wij annuleren.

Peertjuh schreef op 14-07-2021 om 02:20:

mijn vakantie naar Spanje is gisteren definitief geannuleerd. Onwijs balen.

Shit zeg. Zou je naar het vasteland?

kak. Onze vakantie is ook geannuleerd. 
Ook de Canarische Eilanden naar oranje

Puss-in-Boots schreef op 14-07-2021 om 23:21:

kak. Onze vakantie is ook geannuleerd.
Ook de Canarische Eilanden naar oranje

Nee wat ontzttend balen zeg. 

Wat super balen! Gaan jullie omboeken?

Puss-in-Boots schreef op 14-07-2021 om 11:24:

[..]

Shit zeg. Zou je naar het vasteland?

Ja Malaga. Toen ik boekte eind mei leek het er goed uit te zien.

Eilanden ook oranje nu.

Puss-in-Boots schreef op 14-07-2021 om 23:21:

kak. Onze vakantie is ook geannuleerd.
Ook de Canarische Eilanden naar oranje

Ah wat jammer he! Overigens had ik gister gehele reissom al terug, dat vond ik erg netjes.

Rozi schreef op 15-07-2021 om 06:09:

Wat super balen! Gaan jullie omboeken?

Nee ik zeker niet. Twijfelde nog even over de eilanden maar je ziet die zijn nu ook oranje. Alles veranderd nog steeds. 

Sun.lover schreef op 14-07-2021 om 08:53:

[..]

Wat balen Peertjuh!
Kan je nog iets anders regelen?

Ik wacht met spanning af wat vrijdag Duitsland en de deelstaat waar wij heen gaan beslissen. Als het quarantaine wordt gaan wij annuleren.

Nee, niets gepland nu.

Welke deelstaat ga je heen en wanneer vertrek je?

Peertjuh schreef op 15-07-2021 om 06:31:

[..]

Ah wat jammer he! Overigens had ik gister gehele reissom al terug, dat vond ik erg netjes.

Bij wie had je geboekt?

Ik kreeg vanmiddag de officiële mail dat de reis geannuleerd is. En daar moest ik een formulier invullen of ik wilde omboeken of gratis annuleren.

Die laatste gekozen en toen kwam er bericht dat na de annulering die max 3 dagen kan duren ik zelf nog weer uitbetaling moet aanvragen.

Beetje omslachtig en tijdrovend lijkt mij.

Ik ga vanavond kijken naar iets anders. Bij TUI zelf kon ik zo niks vinden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.