Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Van Schiermonnikoog naar Groningen in spits?

Binnenkort ga ik naar Schiermonnikoog, lekker een week uitwaaien.
Voor de terugreis (vanaf Schiermonnikoog met de boot en dan de bus naar Groningen) heb ik twee opties:
Vertrekken om 7 uur 's morgens
Vertrekken om 10 uur 's morgens

Om 7 uur vertrekken heeft mijn voorkeur, maar ik heb geen idee of het dan heel druk is in die bus naar Groningen? Zijn er veel forensen / studenten / leerlingen die rond die tijd vanaf Schiermonnikoog naar het vasteland gaan en dan ook die bus pakken? Reageer op dit bericht


Begint die buslijn van Lauwersoog naar Groningen niet in Lauwersoog bij de veerhaven?
Dan zou je in theorie als (één van de) eerste(n) in kunnen stappen en heb je gegarandeerd een zitplek. Dan kan het daarna natuurlijk nog wel druk worden met scholieren die naar de stad moeten.

Wollstonecraft

Wollstonecraft

30-10-2021 om 07:32 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 30-10-2021 om 07:29:

Begint die buslijn van Lauwersoog naar Groningen niet in Lauwersoog bij de veerhaven?
Dan zou je in theorie als (één van de) eerste(n) in kunnen stappen en heb je gegarandeerd een zitplek. Dan kan het daarna natuurlijk nog wel druk worden met scholieren die naar de stad moeten.

Ja, hij begint in Laauwersoog bij de veerhaven. Maar ik vraag me dus af of op dat tijdstip veel mensen vanaf het eiland die bus pakken (dus ook bij halte veerhaven)

Wollstonecraft schreef op 30-10-2021 om 07:32:

[..]

Ja, hij begint in Laauwersoog bij de veerhaven. Maar ik vraag me dus af of op dat tijdstip veel mensen vanaf het eiland die bus pakken (dus ook bij halte veerhaven)

Ja, daar heb je wel een punt. Zeker op maandagochtend. 

Wollstonecraft

Wollstonecraft

30-10-2021 om 08:40 Topicstarter

Schommelstoel schreef op 30-10-2021 om 08:06:

[..]

Ja, daar heb je wel een punt. Zeker op maandagochtend.

Ik lees nu ergens anders dat scholieren etc al op zondg gaan en forensen vaak een auto hebben. Dus het zou bij veerhaven niet al gelijk heel druk moeten zijn. Fijn.

Het laatste stuk is wel wat drukker. Maar volgens mij nooit zo druk dat er mensen moeten staan. 

Wollstonecraft

Wollstonecraft

30-10-2021 om 11:55 Topicstarter

Pluma schreef op 30-10-2021 om 10:52:

Het laatste stuk is wel wat drukker. Maar volgens mij nooit zo druk dat er mensen moeten staan.

Dat is fijn om te horen.

Ik zou juist om 10 uur gaan, dan kun je nog lekker van je ontbijt genieten en reis je buiten de spits. 

Gaan er maar twee boten per dag dan? 

Het is toch veel leuker om nog een paar uur op het eiland te blijven en pas in de middag te vertrekken,, dan heb je nog een halve vakantiedag gebruikt.

Daar zijn de bussen opberekend, er staan van die verlengde bussen klaar en de bootpassagiers verdelen zich over meerdere bussen, ook naar Dokkum, Leeuwarden.
Ik heb nog niet meegemaakt dat het overvol was.
Wij namen altijd de 7 uur boot, dan konden we om 12 uur op school zijn in de randstad. 

Bij Winsum wordt het pas drukker. Als je in Groningen met de trein verder moet zou je ook daar in de trein kunnen stappen, ben je nog sneller op het station ook.
Veel studenten en scholieren uit de provincie gaan met de lijn die begint in Zoutkamp. Dus de 63 ipv de 163. 

Wollstonecraft

Wollstonecraft

30-10-2021 om 16:40 Topicstarter

Ysenda schreef op 30-10-2021 om 13:35:

Daar zijn de bussen opberekend, er staan van die verlengde bussen klaar en de bootpassagiers verdelen zich over meerdere bussen, ook naar Dokkum, Leeuwarden.
Ik heb nog niet meegemaakt dat het overvol was.
Wij namen altijd de 7 uur boot, dan konden we om 12 uur op school zijn in de randstad.

Dank je!

Wollstonecraft

Wollstonecraft

30-10-2021 om 16:41 Topicstarter

SuzyQFive schreef op 30-10-2021 om 16:37:

Bij Winsum wordt het pas drukker. Als je in Groningen met de trein verder moet zou je ook daar in de trein kunnen stappen, ben je nog sneller op het station ook.
Veel studenten en scholieren uit de provincie gaan met de lijn die begint in Zoutkamp. Dus de 63 ipv de 163.

Daar ga ik even naar kijken, dank je.

Beste wollstoncraft, als u de keuze heeft tussen de twee tijden neem ik aan dat u de tijd hebt,  als ik u was zou ik zorgen dat ik een fiets tot mijn beschikking had een dan de boot van 7 uur nemen en nog "even" heerlijk uitwaaien, genieten van het prachtige Groninger land! al fietsend van wad naar stad! Geen file altijd plaats! 
Veel plezier op schier! 

Wollstonecraft

Wollstonecraft

31-10-2021 om 09:03 Topicstarter

Ubellen! schreef op 31-10-2021 om 08:47:

Beste wollstoncraft, als u de keuze heeft tussen de twee tijden neem ik aan dat u de tijd hebt, als ik u was zou ik zorgen dat ik een fiets tot mijn beschikking had een dan de boot van 7 uur nemen en nog "even" heerlijk uitwaaien, genieten van het prachtige Groninger land! al fietsend van wad naar stad! Geen file altijd plaats!
Veel plezier op schier!

Dank je, dat zou mooi zijn. Maar met veel bagage niet handig.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-10-2021 om 20:23

Wollstonecraft schreef op 31-10-2021 om 09:03:

[..]

Dank je, dat zou mooi zijn. Maar met veel bagage niet handig.

Ik zie bij de afvaarten dat er wel een boot gaat om 7:00 van van L-S, maar andersom S-L gaat de eerste pas om 7:30 op doordeweekse dagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.