Vakantie en reizen
Romir
14-07-2025 om 10:46
Tips voor inpakken vakantie
Goedemorgen, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kwam niet een soortgelijk topic tegen, volgens mij.
Komend weekend vertrekken we voor 2,5 week naar Frankrijk. We gaan eerst een week kamperen in een huurtent met keukentje en bedden en daarna verblijven we een week in een chalet. Gezin met twee meiden van 6 en 9.
In de loop van de afgelopen jaren heb ik al best wat tips opgedaan om niet al te gestresst en chaotisch in te pakken en te vertrekken. Maar ik ben benieuwd naar jullie gouden tips qua voorbereiden van vakantie en bijvoorbeeld auto inpakken. En wat vind je onmisbaar op vakantie?
Zeespiegel
15-07-2025 om 22:45
Romir schreef op 14-07-2025 om 10:56:
ik wil zelf ook wel wat delen, maar ik denk niet dat ik hogere wiskunde tips heb ☺️
We pakken sowieso één rugtas in met de spullen die we nodig hebben voor de tussenstop/overnachting. Dus alle toiletspullen, schoon ondergoed bij elkaar. Zo hoeven we niet alles uit de auto te halen onderweg.
Ik heb een checklist op mijn laptop die ik elk jaar aanvul als er iets in me opkomt. Niet helemaal blij mee dat het een excel is die het handigst werkt op de laptop, pak je er toch minder snel bij tussendoor.
Checklist dus even uitprinten voor je begint met pakken. Aanvullingen erbij schrijven en na vakantie aan excel toevoegen.
Romir
15-07-2025 om 23:05
Leuk dat er weer wat reacties bij gekomen zijn! Mijn man neemt idd graag zijn koksmes ook mee. Toevallig heb ik er vandaag aan gedacht om de inpaklijst te printen, dus hopelijk maakt dat overmorgen het inpakken makkelijker. Ik had ergens nog een notitie met toevoegingen van vorig jaar, dus die heb ik meteen toegevoegd alvorens te printen.
De kratten-check heb ik nog niet gedaan. Maar ik vermoed dat wij ook maximaal vier kratjes mee krijgen (Toyota auris). We hebben vaak wel 1 krat mee met de keukenspullen/spelletjes en boeken, maar vinden het daarnaast toch ook fijn om (sport)tassen mee te nemen, die makkelijker om te vormen zijn.
amarna
16-07-2025 om 04:21
BlairW schreef op 15-07-2025 om 13:11:
[..]
Dat kan ja
Voor in het vliegtuig oordopjes mee in ieder geval.
Neusspray in het vliegtuig. Dan blijft je buis van Eustachius open.
rionyriony
16-07-2025 om 06:53
NOS-bericht: aai geen zwerfdieren vanwege mogelijke rabiës besmetting. De hoeveelheid meldingen vanuit het buitenland zijn toegenomen.
Je kan dat al oplopen via een lik van een hond. Rabiës (hondsdolheid) is dodelijk; heb je eenmaal symptomen dan is de afloop altijd fataal.
MissBobby
16-07-2025 om 09:57
Ik gebruik de notities op m’n telefoon voor de vakantielijst met van die bolletjes om aan te vinken. Van te voren was ik alles.
de avond van te voren begin ik met pakken en dan blijkt dat ik bijna alles van die lijst al wel heb.
De kinderen pakken ook zelf in (pubers) en we reizen allemaal met alleen handbagage. Vliegvakantie en all inclusive dus veel heb je niet nodig. Voor in de avond iets leuks of als je een dagje weggaat, overdag bikini en iets eroverheen wat je nauwelijks aan hebt. Vloeistoffen Voor de eerste dag(en) verdeel ik over iedereen ivm de maximale hoeveelheid en ter plaatse koop ik shampoo etc. en tegen de tijd dat we terug gaan is dat wel op met vier personen met lang haar.
Duufje
16-07-2025 om 10:24
Ik ben onder de indruk van hoe georganiseerd en ordelijk de meesten van jullie inpakken... jaloersmakend haast.
Ik vind het een rotklus en stel het altijd zo lang mogelijk uit, doe het echt op het laatste moment. Ik pak voor iedereen in, wil dan niet gestoord worden en kan het vrij snel. Eigenlijk vergeet ik nooit iets (belangrijks). Het enige wat ik altijd wel vantevoren check is of ik nog genoeg medicijnen, deet en zonnebrand heb. De rest komt wel goed.
Ik moet er ook voor zorgen dat ik het papierwerk voor pleegkind op tijd op orde heb, dat doe ik wel altijd ruim vantevoren. Ik word er stiknerveus van als dat niet goed geregeld is.
Dit jaar gaan we voor het eerst met een camper, dus anders inpakken dan ik gewend ben. Wel wat relaxter, want die staat al een paar dagen voor we vertrekken voor de deur. Dus misschien doe ik het nu ook een keer rustig aan met inpakken.
Teigera
16-07-2025 om 12:01
Azalea747 schreef op 15-07-2025 om 19:56:
Die kratten in de auto vond ik een heel handig idee. Maar ik heb het uitgeprobeerd en er zouden er hier maar 4 passen… Hebben wij nou zo’n lage auto (Toyota Prius)? Of gebruiken jullie lagere/kleinere kratten? Getest met die blauwe kratten van AH.
Herkenbaar! We rijden dezelfde auto
. Door de lage achterklep kan hij anders al snel niet meer dicht. Wij gebruiken 2 kratten en verder rugtassen / shoppers. En dan hoeven we echt niet tot het dak vol te bouwen, kan meestal dat scherm nog gewoon over de bagage heen krijgen.
Dolfje
16-07-2025 om 12:03
Ik pak tegenwoordig eigenlijk alles in packing cubes en van die vaacuumzakken. Ieder een zak voor sokken, ondergoed etc. Leg dat ook zo in het hotel in de kast en zak leeg gaat daar de was in.
duizel
16-07-2025 om 12:27
een ander soort tip als de rest maar mijn kinderen mogen aangeven wat ze echt mee willen nemen en pakken een rugzak in. Daarna heb ik ze het liefste niet in de buurt. Gelukkig vinden opa en oma het dan wel heel fijn om ze nog even te zien voor we vertrekken dus dan hebben wij rust om alles in te pakken
BlairW
16-07-2025 om 13:25
Dolfje schreef op 16-07-2025 om 12:03:
Ik pak tegenwoordig eigenlijk alles in packing cubes en van die vaacuumzakken. Ieder een zak voor sokken, ondergoed etc. Leg dat ook zo in het hotel in de kast en zak leeg gaat daar de was in.
Maar dat werkt toch met een stofzuiger? Die heb ik lang niet overal bij de hand.
KnorrendKitten
16-07-2025 om 13:53
Iedereen heeft voor de kleding een (zelfde maat) sporttas, schoenen gaan in een big shopper, nog zo’n tas voor de handdoeken.
Verder ieder een rugzak met eigen elektronica e.d. Over de oplaadkabels is wel overleg.
In eurolanden zorg ik ook altijd voor extra contanten.
Nu we meestal nog met zijn tweeën op vakantie gaan zetten we onze sporttas op de achterbank, net zoals als we gaan sporten.
Teigera
16-07-2025 om 15:30
BlairW schreef op 16-07-2025 om 13:25:
[..]
Maar dat werkt toch met een stofzuiger? Die heb ik lang niet overal bij de hand.
Packing Cubes. Perfect je koffer inpakken | Travelbags.nl
Je hebt ook wel soorten die je moet vacuüm zuigen inderdaad, maar de meesten niet. Exact om wat jij zegt
. Ik gebruik ook al jaren packing cubes, heel cheap van Ikea, pakt lekker georganiseerd in.
amarna
16-07-2025 om 15:37
tip voor vliegreizen met meerdere personen:
Bij ruimbagage NIET allemaal een tas/koffer met daarin alleen je eigen kleding. Verdeel de kleding van meerdere personen over de koffers. Mocht er 1 koffer kwijt raken, dan is niet 1 persoon alle kleding kwijt.
Ik doe ook altijd wat ondergoed, zwemkleding en extra shirtje in de handbagage.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.