Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Tips voor inpakken vakantie

In een tent kan in een gewoon kratje de kleding wel vochtig worden. Wij deden daarom stapelbare bakken met een deksel voor het kamperen. De gewone spullen wel in kratjes. 
De laatste jaren niet kamperen dus de kleding van de kinderen (we gingen met 6 kinderen) ging allemaal in een bigshopper, die kan je namelijk makkelijk proppen in de auto. 
Ik nam altijd sowieso mee: thermometer, paracetamol, verbanddoosje met extra pleisters, after bite en deet geschikt voor kinderen. Dat zijn geen dingen waar je op vakantie nog naarstig op zoek wil gaan. 

Oh ja, en in de tent elke ochtend eerst je bed even laten luchten en daarna je deken/slaapzak strak oprollen. Dat scheelt veel vocht in je slaapzak/deken. 

BlairW schreef op 15-07-2025 om 09:07:

Nurofen is vloeibare ibuprofen. En dat is ontstekingsremmend, vandaar dat dat wel kan helpen bij oorontsteking.

Ah zo ja. 
Als je als volwassene dus oorpijn voelt opkomen kun je dus gewoon ibuprofen pillen slikken?

Of iemand anders nog tips ter voorkoming van oorpijn/-ontsteking?

TumTum schreef op 15-07-2025 om 12:38:

[..]

Ah zo ja.
Als je als volwassene dus oorpijn voelt opkomen kun je dus gewoon ibuprofen pillen slikken?

Of iemand anders nog tips ter voorkoming van oorpijn/-ontsteking?

Dat kan ja

Voor in het vliegtuig oordopjes mee in ieder geval. 

Heb ik inderdaad.

Mijn huisarts adviseert een aantal dagen voor het vliegen neusspray met xylometazoline te gebruiken. 
Is vrij verkrijgbaar.

(Als je al gevoelig bent voor oorontsteking.)

Ik heb een paklijst gemaakt in excel. Dit met veel kolommen om af te strepen. Binnen een uur kan ik alles gepakt hebben en vertrekken zonder stress. 

Ze hebben daar ook winkels, dat scheelt. Zolang je je paspoort/ID kaart, Pinpas/creditcard, telefoon en medicijnen bij je hebt red je je wel uiteindelijk. Tenminste zo denk ik altijd. 

Ik heb een paklijst in Notities op de iPhone. Lekker afvinken, en altijd bij de hand!

Wat ik nu standaard meeheb is een wijnstop en een kurkentrekker. Niet altijd zijn er wijnflessen met dop te krijgen.

Wij nemen dit jaar een hapjespan mee. Omdat we elk jaar in een stacaravan een pan kopen omdat die in de stacaravan zo oud zijn dat ze enorm aanbakken…

Lali schreef op 15-07-2025 om 17:31:

Ik heb een paklijst in Notities op de iPhone. Lekker afvinken, en altijd bij de hand!

Wat ik nu standaard meeheb is een wijnstop en een kurkentrekker. Niet altijd zijn er wijnflessen met dop te krijgen.

Tja, dan moet de fles maar leeg 

Ik neem altijd mijn eigen thee mee. Dezelfde hebben ze in het buitenland vaak niet en vind ik toch het lekkerst.
Verder neem ik eigenlijk niks mee qua eten/drinken voor op vakantie.

Die kratten in de auto vond ik een heel handig idee. Maar ik heb het uitgeprobeerd en er zouden er hier maar 4 passen… Hebben wij nou zo’n lage auto (Toyota Prius)? Of gebruiken jullie lagere/kleinere kratten? Getest met die blauwe kratten van AH.

Netherfield schreef op 15-07-2025 om 18:12:

Wij nemen dit jaar een hapjespan mee. Omdat we elk jaar in een stacaravan een pan kopen omdat die in de stacaravan zo oud zijn dat ze enorm aanbakken…

Oh ja! Wij ook, plus een snijplank en een goed mes. 

Wat neemt iedereen hier veel mee. Hier gewoon een kleine rugzak per persoon. Gaat alles in wat we nodig hebben. En meer kan gewoon niet mee. Ik snap nooit dat mensen op vakantie een volledige verhuizing beginnen. Het is natuurlijk een ander verhaal als je zelf de tent enzo mee moet nemen. 

Naar aanleiding van de hapjespan: als wij naar een huisjespark in Nederland gaan, nemen we de airfryer mee om 's ochtends afbakbroodjes te bakken. Scheelt veel geld op die dure broodjes die je daar moet kopen. Vaak is er alleen een magnetron in die huisjes, geen oven, dus eigen afbakbroodjes meenemen is vaak niet handig als je geen airfryer mee hebt. En ach, dan kan je ook een avond frietjes eten voor heel wat minder dan in de vaker megadure frietzaken ter plekke. 

Lisabette schreef op 15-07-2025 om 20:46:

Wat neemt iedereen hier veel mee. Hier gewoon een kleine rugzak per persoon. Gaat alles in wat we nodig hebben. En meer kan gewoon niet mee. Ik snap nooit dat mensen op vakantie een volledige verhuizing beginnen. Het is natuurlijk een ander verhaal als je zelf de tent enzo mee moet nemen.

Ik ga kamperen en heb de basis bij me.  Een vouwwagen met toebehoren zoals beddengoed en handdoeken en borden en bestek en pannen.  Wat we vergeten zijn kopen we wel.

We zagen vorig jaar een vouwwagen rijden met een dakbak op de vouwwagen en een dakbak op de auto. Dan heb je volgens mij teveel bij je. 

Ik ha wel naar een wasserette, op de camping of in een stadje om een keer te wassen. Voor 18 dagen kleding meenemen kan niet, ik heb ook niet zoveel zomerkleding. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.