Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Reizen en vakanties in 2023


Caramelzeezoutchocola schreef op 08-01-2023 om 10:40:

Een internationale treinreis lijkt me zo mooi. Vraag me wel af hoe dat met eten gaat, is er een catering aan boord ofzo ? Of stop je zo af en toe voor lunch /avondeten? Dat kan ik nog niet terugvinden tussen al die reizen.

Ik heb deze zomer een interrail gedaan. In sommige lange(re) afstandstreinen heb je een 'restaurant'. Maar ik kocht meestal gewoon lunch enzo op een station en nam het dan mee de trein in. Volgens mij heb je in de transsiberie expres enzo ook gewoon een restauratie wagen 

ik ga in de voorjaarsvakantie met man en dreumes van 16mnd een week naar Hurghada in Egypte. Lekker all in relaxen.
In de herfstvakantie gaan we met zijn 6en (alle kids mee behalve de oudste van 20) weer naar onze favoriete vakantieplek Star Beach Village in Chersonissos.
Dan is het geld ook wel op voor dit jaar en langer kunnen we niet weg vanwege alle dieren 
In de zomervakantie lekker thuis en uitstapjes maken.

afrodite05 schreef op 08-01-2023 om 09:39:

Wij gaan in februari aansluitend aan een bezoek aan de 9mndbeurs (lekker cheesy) een paar nachtjes in een hotel in NL slapen en vanuit daar wat uitstapjes doen. Misschien daarna nog een keer een dagje weg naar een leuke stad of een mooi natuurgebied, maar ver weg zal dat niet zijn, omdat ik dus zwanger ben (van de eerste). Geen idee hoe mobiel ik ben en we vinden het een beetje spannend hoe alles verloopt, dus zijn dan liever een beetje in de buurt. Een echte zomervakantie zit er dus niet in, dan zal de baby net een maandje oud zijn. We hopen na de geboorte als alles goed gaat wel een keer weg te kunnen naar bijvoorbeeld een waddeneiland of een huisjespark ergens in september, als het weer tenminste leuk meedoet. Maar eerst maar eens zien hoe alles uitpakt en hoe makkelijk de gup is, misschien wordt het wel een terrorbaby en kunnen we de komende 18 jaar nergens heen .
Ik lees hier mee om inspiratie voor komende tijd/jaren op te doen. Ik heb al een tijd een lijstje met vakantieideeen in mijn telefoon staan, geen probleem als die lijst langer wordt

Terrorbaby 😃. Wij zijn met ons draakje twee keer een week in Nederland in een huisje geweest. Thuis sliep ze ook slecht dus dat maakte niet uit hahaha. 

We gaan een weekje naar Denemarken. Goed om hier goede verhalen te lezen over Denemarken, het lijkt mezelf een van de wat saaiere landen van Scandinavië, maar we gaan voor de oudste naar Legoland en het Legohuis en hopen nog wat andere leuke dingen te kunnen ondernemen in de andere dagen.

Ik hoop dat we het eind van de zomer nog een (mid)weekje weg kunnen in nl of naar de zon, afhankelijk van het weer kamperend of in een huisje. Daarvoor nog niks concreets gepland en dat kan nog alle kanten op

Verder hebben we in Nederland nog een midweekje gepland op een vakantiepark als het weer waarschijnlijk niet zo goed is om gewoon even bij te tanken en lekker te zwemmen met de kinderen. 

Ik heb gisteren een uitnodiging gekregen voor een weekendje Zeeland, ergens in het voorjaar. Dus die staat sowieso al op de planning

we gaan deze zomer rondreis doen in zuidelijk afrika met dochter van 10. Staat al hele tijd op mijn  lijstje en nu geboekt gewoon omdat het kan. 

Fidodido schreef op 08-01-2023 om 16:29:

We gaan een weekje naar Denemarken. Goed om hier goede verhalen te lezen over Denemarken, het lijkt mezelf een van de wat saaiere landen van Scandinavië, maar we gaan voor de oudste naar Legoland en het Legohuis en hopen nog wat andere leuke dingen te kunnen ondernemen in de andere dagen.

Ik hoop dat we het eind van de zomer nog een (mid)weekje weg kunnen in nl of naar de zon, afhankelijk van het weer kamperend of in een huisje. Daarvoor nog niks concreets gepland en dat kan nog alle kanten op

Verder hebben we in Nederland nog een midweekje gepland op een vakantiepark als het weer waarschijnlijk niet zo goed is om gewoon even bij te tanken en lekker te zwemmen met de kinderen.

Tip voor legohouse, reserveer de lunch bij mini chef. Die moet je op tijd reserveren, want is erg populair. Maar zeker de moeite waard en ontzettend lekker eten ook nog! Dochter heeft het er nu nog over de manier van bestellen is super leuk en het uitserveren van je eten ook. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 08-01-2023 om 10:40:

Een internationale treinreis lijkt me zo mooi. Vraag me wel af hoe dat met eten gaat, is er een catering aan boord ofzo ? Of stop je zo af en toe voor lunch /avondeten? Dat kan ik nog niet terugvinden tussen al die reizen.

Als ik een langere treinreis maak (zeg... zo'n 18-24 uur onderweg), dan zorg ik dat ik ruime overstappen heb op grotere stations zodat ik daar wat te eten kan kopen. Of ik neem voor de eerste maaltijd zelf iets mee van huis. Ik heb ook altijd wat makkelijke snacks bij me, noten en gedroogd fruit enzo. En voldoende water. 

Volgende maand naar Gothenburg heb ik 1,5 uur overstaptijd in Hamburg, dan kan ik het station even uit om ergens wat te eten voor ik op de nachttrein naar het noorden stap. En als ik dan 's ochtends vroeg op mijn bestemming aankom, ga ik eerst ergens ontbijten. 

Internationale treinen hebben meestal ook een restauratiewagon (of koffie- en snackloket), maar de prijzen liggen vaak wel hoog. En omdat ik alleen reis, vind ik het niet altijd fijn om mijn bagage lang achter te laten op mijn zitplaats. Soms is die restauratiewagon 8 treinstellen verderop.... 

Nou jongens, hier is de kogel ook door de kerk - mede door het enthousiaste verhaal van BlairW -: wij gaan ook naar Denemarken deze zomer. We zijn drie jaar geleden al naar Billund (Lalandia/Legoland/Legohouse) geweest, nu willen we graag wat meer van het land gaan zien. Het plan is een combinatie van stedentrips (Kopenhagen en Malmö), rondrijden en onderweg op wat mooie plekjes overnachten en dan weer eindigen bij Legoland. Helemaal zin in

In maart een paar dagen België met man en hond. 
In de zomer waarschijnlijk naar Limburg met man, kind en hond. 
En hopelijk paar dagen Zuid-Europa met een vriendin. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

08-01-2023 om 20:51

Moradora schreef op 08-01-2023 om 11:33:

ik ga in de voorjaarsvakantie met man en dreumes van 16mnd een week naar Hurghada in Egypte. Lekker all in relaxen.
In de herfstvakantie gaan we met zijn 6en (alle kids mee behalve de oudste van 20) weer naar onze favoriete vakantieplek Star Beach Village in Chersonissos.
Dan is het geld ook wel op voor dit jaar en langer kunnen we niet weg vanwege alle dieren
In de zomervakantie lekker thuis en uitstapjes maken.

Oh starbeach! Vorig jaar in meivakantie geweest, echt Superleuk. 

Caramelzeezoutchocola schreef op 08-01-2023 om 20:51:

[..]

Oh starbeach! Vorig jaar in meivakantie geweest, echt Superleuk.

Haha wij waren er toen ook met het hele gezin. Ons favoriete Relax hotel zelfs zonder kids

Wij hebben nog niets geboekt, maar willen in juni een aantal dagen met het gezin naar Barcelona. In de periode dat wij zelf 25 jaar getrouwd zijn. We zijn ons nu aan het oriënteren en willen deze maand iets gaan boeken. Alle tips en tricks zijn dus welkom

Tango schreef op 08-01-2023 om 22:06:

Wij hebben nog niets geboekt, maar willen in juni een aantal dagen met het gezin naar Barcelona. In de periode dat wij zelf 25 jaar getrouwd zijn. We zijn ons nu aan het oriënteren en willen deze maand iets gaan boeken. Alle tips en tricks zijn dus welkom

Oh Barcelona is echt zo tof! Ik ben daar vorig jaar geweest, 5 dagen. Ik wil zeker nog een keer terug

-Nienke- schreef op 08-01-2023 om 19:15:

Nou jongens, hier is de kogel ook door de kerk - mede door het enthousiaste verhaal van BlairW -: wij gaan ook naar Denemarken deze zomer. We zijn drie jaar geleden al naar Billund (Lalandia/Legoland/Legohouse) geweest, nu willen we graag wat meer van het land gaan zien. Het plan is een combinatie van stedentrips (Kopenhagen en Malmö), rondrijden en onderweg op wat mooie plekjes overnachten en dan weer eindigen bij Legoland. Helemaal zin in

Super leuk!! Kopenhagen vonden we echt geweldig! Sla die foodstreet Reffen zeker niet over. Ligt buiten het centrum, ziet er uit als een achterbuurt in de omgeving, maar eenmaal op de juiste plek is het een ontzettend leuke omgeving 😁 veel plezier met plannen! 
En nog een tip, Lalandia hebben wij vorig jaar geboekt via buro scanbrit overigens. Die hebben in de zomer ook aanbiedingen met dagen gratis enzo. Bij ons kwam het qua planning goed uit,waardoor we een leuke aanbieding hadden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.