Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Reizen en vakanties in 2023


MMcGonagall

MMcGonagall

07-01-2023 om 17:36 Topicstarter

Leuke plannen allemaal. Er staan zeker dingen tussen die ik ook nog eens wil doen. Canada en Noorwegen staan al een tijdje op het lijstje, en een Grieks eiland is ook altijd een succes.

Jij hebt ook mooie plannen TO! Lijkt me een hele mooie reis. Ben je weleens vaker in Afrika geweest?

Wat een heerlijke plannen allemaal! Ik ga binnenkort verhuizen dus ik wil nog even afwachten hoe dat gaat uitpakken. Als ik op vakantie ga (met een vriendin) zal het last minute worden. En als dat niet lukt in ieder geval een lang weekend weg.

Wij zijn gisteren teruggekomen van onze eerste vakantie van 2023. Vandaag besloten dat we in de zomer een rondreis door Noorwegen gaan maken! Nog niet geboekt, maar wel een jarenlange wens die in vervulling gaat; nu al zin in!

Daarnaast staat nog een lang weekend Efteling (Bosrijk) met de familie op de planning. 
In de zomer willen we mn moeder ook nog een midweek meenemen, waarschijnlijk naar de wadden.

Genoeg plannen dus, naast een komende verhuizing.

ik heb verder geen plannen voor vakantie, wel met vriendin gehad over een citytrip, maar nog niet concreet. En met andere vriendin ook wel over gehad, maar ook nog niets concreets. Wacht wel af. 

Ik ben nog helemaal niet bezig met de zomervakantie. Duurt nog zo lang!
Ik ga hopelijk wel op reis voor mijn werk dit jaar, naar Ethiopië. Misschien plak ik daar nog wat dagen aan vast, als het weer veilig genoeg is om wat rond te reizen. 
Afgelopen jaar heb ik ge-interrailed. Dat beviel goed. Dus dat is ook weer een goede optie. Maar waarheen precies weet ik nog niet

Ik heb al zoveel leuke plannen 😄 In het voorjaar met mijn gezin 3 dagen Efteling (overnachtingen in Bosrijk). In april met mijn man een midweek naar Berlijn, we gaan met de trein. Dan met Hemelvaart kamperen met vrienden in Drenthe. En in de zomervakantie kamperen in Denemarken. Zin in alles! 🤩

Nog niks gepland. Ik wacht de controle in het ziekenhuis af voor ik plannen durf te maken.

Wij gaan in augustus 2 weken naar Oostenrijk, Tirol. Erg veel zin in.

MMcGonagall

MMcGonagall

07-01-2023 om 21:00 Topicstarter

Mischa83 schreef op 07-01-2023 om 17:37:

Jij hebt ook mooie plannen TO! Lijkt me een hele mooie reis. Ben je weleens vaker in Afrika geweest?

Ja, een paar jaar geleden in Kenia. Dat was erg mooi. Ik ben heel benieuwd hoe anders Zuid-Afrika is.

Wij wilden eigenlijk 1,5 week naar Denemarken maar dat gaan financieel waarschijnlijk lastig worden dus nu waarschijnlijk weekje Luxemburg. Ook leuk.

Nou nee, nog niet. September is onze vrije maand. Ik zal over een paar maanden weleens kijken. We zullen in Nederland blijven. Vliegen doen we al een paar jaar niet meer. Ik heb nooit iemand geweest die half jaar of langer van tevoren vakantie vastlegt qua plaats.

Grappig dat ik nu dit topic tegenkom. Toevallig vandaag tijdens het avondeten even gesproken over wat iedereen wil dit jaar en ik verwacht dat het een rondreis door noord europa wordt. Noorwegen, Zweden of misschien Denemarken. Met drie tieners, dat kan nog wel eens spannend worden, haha! Iemand een soortgelijke reis ook eens gemaakt en misschien tips? Ik heb in ieder geval wat uit te zoeken komende week. 

Due-scimmie schreef op 07-01-2023 om 21:19:

Wij wilden eigenlijk 1,5 week naar Denemarken maar dat gaan financieel waarschijnlijk lastig worden dus nu waarschijnlijk weekje Luxemburg. Ook leuk.

Wij zijn afgelopen zomer 3,5 week naar Denemarken geweest, dat was echt even slikken! Dus dat snap ik ja 😁 moet wel zeggen dat we nu in hotels, Airbnb’s en huisjes zaten waar we normaal op een camping zitten met onze eigen caravan. Dat scheelde al een heleboel qua kosten. Maar Denemarken zelf was ook gewoon duur qua uitjes, uit eten, supermarkt enz. Wel een ontzettend leuke vakantie gehad! Echt 1 van de leukste sinds jaren kan ik wel zeggen. Dus het is wel de moeite waard.

MissTiek schreef op 07-01-2023 om 22:18:

Grappig dat ik nu dit topic tegenkom. Toevallig vandaag tijdens het avondeten even gesproken over wat iedereen wil dit jaar en ik verwacht dat het een rondreis door noord europa wordt. Noorwegen, Zweden of misschien Denemarken. Met drie tieners, dat kan nog wel eens spannend worden, haha! Iemand een soortgelijke reis ook eens gemaakt en misschien tips? Ik heb in ieder geval wat uit te zoeken komende week.

Wij hebben afgelopen jaar een rondreis door Denemarken gemaakt met onze jonge tiener. We hebben er een pretpark-reis van gemaakt, ook voor onszelf hoor. Vanaf huis met een overnachting in Bremen naar Rövershagen gereden. Daar ons eerste pretpark gedaan, maar dat is voor tieners niet echt interessant meer. Dochter wilde er graag heen, omdat we een aantal jaren geleden bij Berlijn ook naar een zelfde pretpark zijn geweest. Dus dit was nog wel leuk, maar over 2 jaar is het saai denk ik 😁 we sliepen daar in het hotel van het park, dat was wel echt super leuk! Vanaf Rostock naar Gedser gevaren met de ferry en toen doorgereden naar Kopenhagen. Daar 3 nachten verbleven in een hotel aan de rand van de stad. Metro stopte om de hoek, ideaal! Eerste dag de stad wat verkent, Nyhavn, langs wat paleizen gewandeld richting de zeemeermin. Dag erna andere kant van het centrum en de foodstreet Reffen bezocht, super leuke en hippe plek! Daarna nog een dag Tivoli bezocht uiteraard. Prachtig park en hele leuke attracties! Vanaf daar zijn we naar Jutland gereden en zaten we vlakbij Greena (oostkant) voor 5 dagen. Uiteraard Greena bezocht, aan het strand gelegen (en bruinvissen gespot), gewandeld, dag Djurs Sommerland en gewoon wat rondgereden en rustig aan gedaan. Vanaf daar zijn we toen voor een week naar het noorden gegaan, vlakbij Hjørring. Met de auto het strand op daar, gezwommen in zee, aquarium bezocht waar ze maanvissen hebben, dag Fårup Sommerland, naar het noordelijkste puntje van Denemarken gegaan (Skagen) waar 2 zeeën bij elkaar komen, gewandeld door de duinen, vuurtoren bezocht enz. Hele leuke Airbnb gevonden daar en de eigenaren waren zo lief. Als afsluiter zijn we nog 5 dagen naar Lalandia in Billund geweest. Uiteraard naar Legoland en Lego house geweest en verder vooral op het park verbleven. Daar hadden we eindelijk een zwembad dus dochter was er niet weg te slaan haha! Met een tussenstop weer vlakbij Bremen zijn we toen terug naar Nederland gegaan. Ik vond het echt een geweldige vakantie, maar wij hadden wel ook goed weer. Dat scheelt een hoop. Dochter vond het ook helemaal top! Die heeft zich geen moment verveeld en ik heb haar 3 weken lang nergens over horen zeuren ze heeft het er nu nog over, dus we gaan zeker nog eens terug met de caravan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.