Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Reizen en vakanties in 2023


Herfstappeltaart schreef op 07-01-2023 om 19:37:

Nog niks gepland. Ik wacht de controle in het ziekenhuis af voor ik plannen durf te maken.

Sterkte! Ik hoop dat alles goed blijkt en je fijn op vakantie kunt.

@BlairW, dank je voor je uitgebreide antwoord! Daar heb ik echt wat aan, ik neem net zeker mee met uitzoeken van de mogelijkheden. Het klinkt alvast als een heerlijke vakantie 

BlairW schreef op 07-01-2023 om 22:43:

[..]

Wij zijn afgelopen zomer 3,5 week naar Denemarken geweest, dat was echt even slikken! Dus dat snap ik ja 😁 moet wel zeggen dat we nu in hotels, Airbnb’s en huisjes zaten waar we normaal op een camping zitten met onze eigen caravan. Dat scheelde al een heleboel qua kosten. Maar Denemarken zelf was ook gewoon duur qua uitjes, uit eten, supermarkt enz. Wel een ontzettend leuke vakantie gehad! Echt 1 van de leukste sinds jaren kan ik wel zeggen. Dus het is wel de moeite waard.

Ik heb er eerder half jaar gewoon dus ik ken het land 🥰. Maar momenteel werkeloos dus of ik moet heel snel een dikbetaalde baan vinden of we schuiven het een jaar op. De 3 uitjes die we als gezin willen doen zijn samen gewoon al 600 euro. En dan hebben we nog verblijf en meer natuurlijk. 

Schommelstoel schreef op 07-01-2023 om 16:51:

Ik ga komende week naar een waddeneiland, beetje uitwaaien en boeken lezen in het huisje.
Dan in februari een stedentrip naar Gothenburg, met de trein.

Leuk Goteburg is wel echt één van mijn favoriete steden. Ik kwam er vaak voor werk en plakte er dan nog één of twee dagen aan vast. Hele leuke sfeer vind ik die stad hebben.

Als je van Thais eten houd is dit echt een aanrader: https://moonthai.se/ 

Zowel voor het eten als de athmosfeer (tip Google foto’s van het restaurant).

Wij hebben net geboekt, twee weken Oostenrijk in een chalet, lees: veredelde stacaravan. Aan een meer en veel te doen in de omgeving. Het viel me tegen hoeveel er al volgeboekt was. 

Wij willen in de meivakantie een midweek naar tropical islands bij Berlijn. Verder nog 1 of 2x een weekendje in een huisje in Nederland.
Nog niks geboekt

MrsMary schreef op 07-01-2023 om 23:00:

[..]

Sterkte! Ik hoop dat alles goed blijkt en je fijn op vakantie kunt.

Lief, dankjewel.

We hebben 2 weken toscana geboekt,en eind september een week Ibiza. En dan gaan we in Juni nog 2 weken met onze oude VW bus op stap...Daar naar toe waar de zon schijnt..

Wij gaan in februari aansluitend aan een bezoek aan de 9mndbeurs (lekker cheesy) een paar nachtjes in een hotel in NL slapen en vanuit daar wat uitstapjes doen. Misschien daarna nog een keer een dagje weg naar een leuke stad of een mooi natuurgebied, maar ver weg zal dat niet zijn, omdat ik dus zwanger ben (van de eerste). Geen idee hoe mobiel ik ben en we vinden het een beetje spannend hoe alles verloopt, dus zijn dan liever een beetje in de buurt. Een echte zomervakantie zit er dus niet in, dan zal de baby net een maandje oud zijn. We hopen na de geboorte als alles goed gaat wel een keer weg te kunnen naar bijvoorbeeld een waddeneiland of een huisjespark ergens in september, als het weer tenminste leuk meedoet. Maar eerst maar eens zien hoe alles uitpakt en hoe makkelijk de gup is, misschien wordt het wel een terrorbaby en kunnen we de komende 18 jaar nergens heen 
Ik lees hier mee om inspiratie voor komende tijd/jaren op te doen. Ik heb al een tijd een lijstje met vakantieideeen in mijn telefoon staan, geen probleem als die lijst langer wordt

Dolfje schreef op 07-01-2023 om 16:53:

Oh wij hebben wel al iets gepland en geboekt bedenk ik me net, in juni naar een camping in Limburg omdat we naar een concert gaan ( niet pinkpop).

Pop on top?

Zie al leuke en mooie reizen voorbij komen. Heb zelf een vakantie geboekt naar Frankrijk, Normandië voor eind juni. Ook zin in. We gaan er dan met busjes heen.

Herfstappeltaart schreef op 07-01-2023 om 19:37:

Nog niks gepland. Ik wacht de controle in het ziekenhuis af voor ik plannen durf te maken.

Oeh, ik hoop voor jou op een gunstige uitslag!

Zelf nog geen plannen. Zal hoe dan ook wel een weekend of weekje Veluwe doen komend jaar.

En ik wil graag Europa per trein gaan ontdekken, maar ben nog niet op vakantie buiten Nederland geweest sinds ik vegan ben gaan eten en vind het lastig om te overzien of dat gaat lukken tijdens zo'n vakantie. Cornwall, Engeland en Schotland staan op mijn lijstje, maar ook Zwitserland, Zweden en/of Noorwegen en Italië.

Dees! schreef op 08-01-2023 om 09:44:

[..]

Pop on top?

Nee Bruce Springsteen 

Lolly schreef op 08-01-2023 om 09:15:

Wij willen in de meivakantie een midweek naar tropical islands bij Berlijn. Verder nog 1 of 2x een weekendje in een huisje in Nederland.
Nog niks geboekt

Leuk!! Maar een midweek is wel lang hoor 😁 wij zijn er een keer 2 dagen geweest en dat was voldoende. Leuk om een keer gezien te hebben, dat zeker! Maar veel meer dan zwemmen en luieren is er niet te doen natuurlijk. Wij hebben overnacht in een tent in de koepel zelf. Was een leuke ervaring, maar wel echt heel benauwd! Een volgende keer zou ik een accommodatie met airco nemen binnen 😂

BeneficialJay65

BeneficialJay65

08-01-2023 om 10:40

Een internationale treinreis lijkt me zo mooi. Vraag me wel af hoe dat met eten gaat, is er een catering aan boord ofzo ? Of stop je zo af en toe voor lunch /avondeten? Dat kan ik nog niet terugvinden tussen al die reizen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.