Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Betalen voor stoelreservering


hobbyhorses schreef op 12-08-2021 om 08:15:

[..]

Uitvoeren uit Nl mag je een broodje vlees wel.

Invoeren in Nl of een ander land vaak niet

Ik ging er van uit dat het broodje aan boord zou worden genuttigd, dan is er geen sprake van invoeren. En er zijn geen douaneregels voor uitvoeren, wel bij security en beperkingen voor handbagage, maar dat bepaalt de maatschappij.

Cygnus schreef op 12-08-2021 om 11:35:

[..]

Ik ging er van uit dat het broodje aan boord zou worden genuttigd, dan is er geen sprake van invoeren. En er zijn geen douaneregels voor uitvoeren, wel bij security en beperkingen voor handbagage, maar dat bepaalt de maatschappij.

Dat zeg ik

hobbyhorses schreef op 12-08-2021 om 08:14:

[..]

Recent gewoon mij thuis gevulde fles met water mee mogen nemen.

De regels zijn echt weer verandert, ik begreep vanwege betere scanners.

Klopt, vandaag gevlogen vanaf Eindhoven en mijj flesje water zat gewoon in mijn tas

Hangen ook nergens meer borden dat het niet mag..

hangt van de bestemming af, of het mag. 

Viva-amber schreef op 12-08-2021 om 18:05:

hangt van de bestemming af, of het mag.

Die snap ik niet, je word toch gecheckt om het vliegtuig  binnen te komen, wat heeft land van bestemming er dan mee te maken? Stel mijn water word eruit gehaald, ik koop na de security nieuw water hoe weet land van bestemming dan dat ik het na security heb gekocht? 

Zusterclivia schreef op 11-08-2021 om 11:35:

[..]

Omdat tickets in verhouding goedkoper zijn geworden, vandaar dat je tegenwoordig OVERAL voor moet bijbetalen.

De eerste keer dat ik vloog, gewoon pakketreis, uitgebreid ontbijt met warme broodjes, genoeg koffie/thee of fris, een film, comfort... maar ja... nu niet meer.

Prijsvechters hebben een hoop op hun geweten...

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vond dat ziekenhuisvoer, pardon vliegtuigvoer, niet te vreten. Ik ben dus blij dat de klant nu een keuze heeft. In dat opzicht doen de prijsvechters het beter dan bijv KLM. Laatst kreeg ik bij hen alleen een vieze kleffe sandwich en terug een zakje nootjes. Er was überhaupt geen keuze. Dan heb ik liever de keuze om iets te bestellen dat ik lekker vind, of ik neem het zelf mee aan boord.

Daarnaast is er niks mis mee dat de 'franje' ervan af is gehaald zodat vliegen ook betaalbaar is geworden voor de gewone man. Vroegâh mochten KLM stewardessen gewoon 4 dagen in Curacao relaxen voordat zij de terugvlucht namen. Nu is het heen en de volgende dag retour. Daardoor wordt alles goedkoper.

MMcGonagall schreef op 11-08-2021 om 16:09:

[..]

Dat mag niet. Broodjes vlees en kaas worden bij Security ingenomen, mond- en klauwzeer, BSE, vogelgriep etc. Ik heb zelfs eens een pakje wicky gehad dat werd ingenomen, er kan wel eens een bom in zitten. Dat er op dat moment een kind van aan het drinken was, maakte geen verschil.

Dan eet je vóór de security een boterham.... 

MMcGonagall

MMcGonagall

17-08-2021 om 11:48 Topicstarter

MarvelousM schreef op 17-08-2021 om 11:36:

[..]

Dan eet je vóór de security een boterham....

Van de week werd er niets aan voeding of water ingenomen. We hadden expres niets mee en hebben na de security gegeten en water gekocht.

Wat wel jammer was is dat het vliegtuig half leeg was, ook stoelen die ik niet vooraf kon reserveren. Heel raar.

redbulletje schreef op 11-08-2021 om 17:09:

[..]

Er zijn ook veel mensen die alleen vliegen en die bewust gangpad of raam reserveren. Degene die geen stoel reserveren moeten 't met de restjes stellen dus de middenstoelen en wellicht zelfs niet vlakbij elkaar.

Moet je wel de kans krijgen. Vloog eens van Tokyo naar Nederland terug en ik keek meteen nadat je kon online inchecken en kon alleen stoelen in het midden kiezen. Toen ben ik super vroeg naar het vliegveld gegaan. Stond ik daar alleen in de rij, alleen in de hal. Kwam er toch maar iemand vragen wat er aan de hand was. Kreeg ik een gratis stoel bij de nooduitgang: chill! 

MMcGonagall schreef op 17-08-2021 om 11:48:

[..]

Van de week werd er niets aan voeding of water ingenomen. We hadden expres niets mee en hebben na de security gegeten en water gekocht.

Wat wel jammer was is dat het vliegtuig half leeg was, ook stoelen die ik niet vooraf kon reserveren. Heel raar.


Ja dat is idd heel raar en ik denk onderdeel van het asociale verdienmodel. 

MMcGonagall schreef op 17-08-2021 om 11:48:

[..]

Wat wel jammer was is dat het vliegtuig half leeg was, ook stoelen die ik niet vooraf kon reserveren. Heel raar.

Heeft dat niet te maken met het type stoel? Economy of Comfort etc?

MMcGonagall

MMcGonagall

17-08-2021 om 12:20 Topicstarter

Ellori schreef op 17-08-2021 om 12:11:

[..]

Heeft dat niet te maken met het type stoel? Economy of Comfort etc?

Nee. Ik vermoed echt dat ze je bewust nerveus maken, ‘oh jee, nog maar 20 stoelen vrij!’, zodat je toch maar betaalt. Nu was ik verder ook wel klaar met TUI, mij zien ze niet meer.

Granola schreef op 16-08-2021 om 15:17:

[..]

Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vond dat ziekenhuisvoer, pardon vliegtuigvoer, niet te vreten. Ik ben dus blij dat de klant nu een keuze heeft. In dat opzicht doen de prijsvechters het beter dan bijv KLM. Laatst kreeg ik bij hen alleen een vieze kleffe sandwich en terug een zakje nootjes. Er was überhaupt geen keuze. Dan heb ik liever de keuze om iets te bestellen dat ik lekker vind, of ik neem het zelf mee aan boord.

Daarnaast is er niks mis mee dat de 'franje' ervan af is gehaald zodat vliegen ook betaalbaar is geworden voor de gewone man. Vroegâh mochten KLM stewardessen gewoon 4 dagen in Curacao relaxen voordat zij de terugvlucht namen. Nu is het heen en de volgende dag retour. Daardoor wordt alles goedkoper.

Eigenlijk vind ik wel dat daar wat mis mee is. Prima dat er prijsvechters zijn maar daar vlieg ik eigenlijk toch al niet mee. Vliegen is in mijn ogen een luxe en dan vind ik het fijn om goede service aan boord te hebben. Ik had overigens tijdens mijn 11 uur durende vlucht prima te eten. En voldoende te knagen (mocht je dat willen) en dat kon met gewoon komen halen als je er zin in had. 


CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

18-08-2021 om 11:15

Granola schreef op 16-08-2021 om 15:17:

[..]


Daarnaast is er niks mis mee dat de 'franje' ervan af is gehaald zodat vliegen ook betaalbaar is geworden voor de gewone man.


Ik vind dat daar wel een hoop mis mee is. Wat mij betreft gaan de prijzen fors omhoog en komt er een vliegquotum. Vliegen is echt belachelijk milieuvervuilend. 

Trientje-vitamientje schreef op 18-08-2021 om 10:48:

[..]

Eigenlijk vind ik wel dat daar wat mis mee is. Prima dat er prijsvechters zijn maar daar vlieg ik eigenlijk toch al niet mee. Vliegen is in mijn ogen een luxe en dan vind ik het fijn om goede service aan boord te hebben. Ik had overigens tijdens mijn 11 uur durende vlucht prima te eten. En voldoende te knagen (mocht je dat willen) en dat kon met gewoon komen halen als je er zin in had.


Op een korte vlucht maakt het mij niet super veel uit. Maar op een lange vlucht wel. Nu vind ik vliegtuig eten best oké, ik ga altijd wel voor vegetarisch en bij Emirates/Turkish/Singapore zit het daar best goed mee. En ook met de snacks en zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.