Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
222 stemmen
18%
82%

Kersje schreef op 11-06-2022 om 18:31:

[..]

In een ideale wereld wel ja, maar helaas is dat een utopie. Net zoals velen roepen dat vreemdgaan ‘einde relatie’ is en eerlijkheid ‘overrated’ is.

‘Grappige’ is dat ik ervaringen in de praktijk heb meegemaakt vanuit beide uitspraken die totaal niet overeenkwamen met wat zij eerder keihard verkondigden, maar toen puntje bij paaltje kwam zij ook daadwerkelijk opvolgden vanuit hun eerdere uitspraken!

Ik vind dat dieptriest, je wordt belogen en bedrogen en geeft de dader opnieuw de kans om je te kwetsen. 

Ik hoop dat ik het mis heb, maar bij jou heb ik altijd het idee dat je daar wel van geniet. 

Kersje schreef op 11-06-2022 om 18:31:

[..]

In een ideale wereld wel ja, maar helaas is dat een utopie. Net zoals velen roepen dat vreemdgaan ‘einde relatie’ is en eerlijkheid ‘overrated’ is.

‘Grappige’ is dat ik ervaringen in de praktijk heb meegemaakt vanuit beide uitspraken die totaal niet overeenkwamen met wat zij eerder keihard verkondigden, maar toen puntje bij paaltje kwam zij ook daadwerkelijk opvolgden vanuit hun eerdere uitspraken!

tja dat jij dat hebt meegemaakt zegt natuurlijk niets over onze mening waarnaar gevraagd wordt namelijk "is vreemdgaan ok'? 

Zoals ik al eerder zei "maakt het iets okay omdat het veel gebeurt"? Nou nee voor mijzelf niet. 

Poezie schreef op 11-06-2022 om 18:38:

[..]

Ik vind dat dieptriest, je wordt belogen en bedrogen en geeft de dader opnieuw de kans om je te kwetsen.

Ik hoop dat ik het mis heb, maar bij jou heb ik altijd het idee dat je daar wel van geniet.

Huh? Waarom zou ik daar überhaupt van genieten als het tevens dierbare vrienden betreft?

Lexus schreef op 11-06-2022 om 18:53:

[..]

tja dat jij dat hebt meegemaakt zegt natuurlijk niets over onze mening waarnaar gevraagd wordt namelijk "is vreemdgaan ok'?

Zoals ik al eerder zei "maakt het iets okay omdat het veel gebeurt"? Nou nee voor mijzelf niet.

Dat zeg ik toch ook nergens? Mijn ervaringen zijn verre van de werkelijkheid of feiten in het algemeen, enkel hetgeen ik in mijn directe omgeving heb meegemaakt of ik oa op diverse fora heb gelezen van mensen die daadwerkelijk in deze situatie hebben gezeten.

Kersje schreef op 11-06-2022 om 18:56:

[..]

Huh? Waarom zou ik daar überhaupt van genieten als het tevens dierbare vrienden betreft?

Geen idee, mijn stijl is het sowieso niet.

Kersje schreef op 11-06-2022 om 18:31:

[..]

In een ideale wereld wel ja, maar helaas is dat een utopie. Net zoals velen roepen dat vreemdgaan ‘einde relatie’ is en eerlijkheid ‘overrated’ is.

‘Grappige’ is dat ik ervaringen in de praktijk heb meegemaakt vanuit beide uitspraken die totaal niet overeenkwamen met wat zij eerder keihard verkondigden, maar toen puntje bij paaltje kwam zij ook daadwerkelijk opvolgden vanuit hun eerdere uitspraken!

Maar het woord utopie is  hier niet op zijn plaats. het is niet een hoop of zo dat niemand vreemdgaat, het is een principe dat ik zelf niet lieg in relaties over wat ik met anderen heb. en als iemand wel tegen mij liegt, is het vertrouwen weg en de relatie over. Dat heeft niets met utopie te maken, dat heeft te maken met wie ik wil zijn en hoe ik wil relateren. En ja ik heb allemaal zelf meegemaakt en toen ook eerlijk geweest cq mijn grens gesteld. Wat anderen doen moeten ze zelf weten. 

Poezie schreef op 11-06-2022 om 19:09:

[..]

Geen idee, mijn stijl is het sowieso niet.

Dat is toch niet het antwoord op mijn vraag waarom je schreef ”Ik hoop dat ik het mis heb, maar bij jou heb ik altijd het idee dat je daar wel van geniet.”

Vanwaar het ‘bij jou altijd het idee’? En waar zou ik dan zgn van genieten in jouw ogen?

Lexus schreef op 11-06-2022 om 19:50:

[..]

Maar het woord utopie is hier niet op zijn plaats. het is niet een hoop of zo dat niemand vreemdgaat, het is een principe dat ik zelf niet lieg in relaties over wat ik met anderen heb. en als iemand wel tegen mij liegt, is het vertrouwen weg en de relatie over. Dat heeft niets met utopie te maken, dat heeft te maken met wie ik wil zijn en hoe ik wil relateren. En ja ik heb allemaal zelf meegemaakt en toen ook eerlijk geweest cq mijn grens gesteld. Wat anderen doen moeten ze zelf weten.

Ik bedoelde met utopie dat iedereen in een eerlijke wereld leeft, wat niet zo is. Dat iedereen zijn/haar eigen grenzen stelt juich ik alleen maar toe.

Kersje schreef op 11-06-2022 om 19:56:

[..]

Ik bedoelde met utopie dat iedereen in een eerlijke wereld leeft, wat niet zo is. Dat iedereen zijn/haar eigen grenzen stelt juich ik alleen maar toe.

maar ook die utopie heb ik niet

Lexus schreef op 11-06-2022 om 19:57:

[..]

maar ook die utopie heb ik niet

De utopie was ook niet zo zeer persoonlijk op iemand gericht, maar in het algemeen.

Kersje schreef op 11-06-2022 om 20:07:

[..]

De utopie was ook niet zo zeer persoonlijk op iemand gericht, maar in het algeme en.

Nee okay, ik zeg ook 'ik' dus het is ook logisch dat je daar op reageert. Maar wat ik bedoel is, ook in het algemeen, dat je niet die utopie hoeft te koesteren om toch iets te vinden van vreemdgaan. 

Ik bedoel, je hoeft ook niet de utopie te hebben dat er een diefloze wereld is om toch stelen abject te vinden. 

Vreemdgaan is iets wat echt niet kan, verwerpelijk en immoreel is, en wat je  in een goede relatie niet doet. En we hebben een goede relatie, ik hou van mijn vrouw en kinderen, dus zal dat mij nooit gebeuren.
Dacht ik altijd, tot het me zelf overkwam.
Na een hele lange tijd , lees zo`n 30 jaar,  kwam ik weer in contact met het mooiste meisje wat ik ooit heb ontmoet (nu volwassen vrouw natuurlijk ) en waar ik destijds stapelverliefd op was, maar niets mee durfde te doen.  Ze was in mijn ogen onbereikbaar, en had uiteraard een vriendje natuurlijk. We verloren elkaar uit het oog, maar ze was nooit helemaal uit mijn gedachten verdwenen.
Lang verhaal kort, maar er volgden meer ontmoetingen. Natuurlijk hadden we (ik) die ontmoetingen moeten stoppen, maar dat kon ik gewoon niet.
 Heel slap ,maar het gevoel was sterker dan ik.
 Die gevoelens waren wederzijds wat uiteindelijk in een vrijpartij resulteerde. Het was de beste seks die ik ooit in mijn leven heb gehad.
En dat voelt meteen als de straf voor het vreemdgaan. Of karma zo je wilt.
Mijn vrouw heeft geen behoefte aan seks, heeft ze nooit gehad ook. Wij hebben dus alleen seks gehad om de, ondertussen volwassen,  kinderen te verwekken, en daarna nog maar heel sporadisch, omdat ik dat wilde.
Ik verwijt haar dat niet voor de duidelijkheid, ze heeft die gevoelens gewoon niet. Het is ook geen excuus voor wat ik gedaan heb.
Alleen heb ik nu ervaren wat het is om te vrijen met iemand die ook met mij wilde vrijen. 
Ik kan niet echt omschrijven hoe dat voelde, had dat nog nooit eerder meegemaakt, maar weet dat ik dat nooit meer zal meemaken.  
Maar erger nog is dat ik een geheim voor  mijn vrouw heb, wat als een molensteen om mijn nek hangt....

IrritatingRam15

IrritatingRam15

12-06-2022 om 02:34

Poezie schreef op 08-06-2022 om 20:37:

[..]

Stiekem toch vreemdgaan terwijl de ander heeft aangegeven dat niet te willen is niet ok. Heb dan ballen en zeg dat je het toch gaat doen omdat je daar behoefte aan hebt.

En wat nou als beiden enorm gelukkig zijn met de relatie op dat sex-aspect na. Ga je dan uit elkaar? Relaties zijn niet zo simpel, mensen zijn samen om verschillende redenen, sex is er daar 1 van. Sex is verbindend, heel veel andere dingen ook, misschien gevoelsmatig wel net so sterk.


Ik zou niet zo snel uit elkaar gaan als je al heel lang een relatie hebt. Tenzij iemand een notoire vreemdganger is. Dat is namelijk anders dan ooit eens in je leven behoefte hebben aan andere spanning.  Mensen die non-stop vreemdgaan daar ben ik ook vrij duidelijk over, stay single.


Dat je het duidelijk moet maken ben ik het wel helemaal mee eens.

IrritatingRam15

IrritatingRam15

12-06-2022 om 02:41

Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook).

Die "welke reden dan ook" is waar alles om draait. Stel je hebt inderdaad een stel waar alles goed draait, alles. Maar 1 van de 2 heeft nul zin in sex (medische redenen, of andere redenen, de overgang van vrouwen bijvoorbeeld etcetc).

De reden is waar alles om draait en of je iemand gelooft. Notoire vreemdgangers, mensen die simpelweg niet trouw kunnen en/of willen zijn die bekijk ik heel anders dan mensen die vreemd gaan met "een reden".

IrritatingRam15

IrritatingRam15

12-06-2022 om 02:50

Miraval schreef op 08-06-2022 om 21:45:

[..]

Tja voor mij is seks wel erg belangrijk dus als dit een punt wordt binnen mijn relatie dat zou ik die daarvoor wel opblazen ja... zoals voor een ander weer andere dingen belangrijk zijn. Maar ik vind seksualiteit binnen een relatie enorm belangrijk. Anders kan ik net zo goed met mijn broer samen gaan wonen

Dat wordt vaker gezegd, maar relaties tussen familieleden voelen totaal anders aan dan relaties met niet familieleden. Vind ik een onzin argument.


Volgens mij zou ik zelf veel meer stress ondervinden van samenwonen met mijn familie dan met een sexloze relatie (mijn oorspronkelijke familie, mijn broer, zus, pa en ma). Serieus

De enige die in aanmerking komen zijn mijn overleden moeder een heel ergens misschien mijn halfbroer. Mijn pa en zus? No way. Ik moet er niet aan denken echt hahaha.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.