Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
222 stemmen
18%
82%

Rooss4 schreef op 26-09-2021 om 18:46:

[..]

Dat klopt. En ik, voor mezelf, ben daar ook wel oké mee. Laat hem maar beslissen of hij met een ander in zee gaat en laat hij maar bepalen of dat met mij gedeeld moet worden. Hij heeft immers het besluit genomen om de regels te veranderen, dan horen de consequenties ook bij hem.

Ik volg je als je zegt dat je het liever wel wilt weten, als bedrogen partner wil je weten wat je partner bezighoudt, waar zijn belevingswereld zich afspeelt en je wilt de kans krijgen je conclusies te trekken of het gesprek open te breken over dit ingewikkelde onderwerp. Daarom is het ook goed om je partner dit te laten weten.

Ikzelf blijf liever in onwetendheid. Sowieso kan hij dit vrij makkelijk achter mijn rug om doen, mocht de drang hoog zijn, we wonen niet samen immers en ik denk dat ik het beslist niet handle. Omdat ik het niet handle zit er een dikke kans in dat ik de stekker eruit trek en mijn grote liefde kwijt ben. Niet omdat hij vreemdgegaan is maar omdat ík die gedachte ondraaglijk vind. Misschien is mijn hart niet groot genoeg voor deze vorm van vergeving.

Dan vertrouw je jezelf niet dat je de waarheid kunt incasseren en verdragen maar is dat wel zo?  Zou je niet willen weten wat hem drijft en waarom hij de grens over is gegaan? Dat maakt toch wie hij is als persoon. 
Ik denk juist dat een open communicatie alleen mogelijk is als je elkaar niet op voorhand afwijst. Ik kan jullie gedachtengang ook niet volgen. “Dat hij maar lekker de last zelf moet dragen? 
Doorleven met een leugen is echt veel makkelijker dan dealen met de pijn en teleurstelling van de ander. Dingen verzwijgen gaat onderhuids etteren. Leugens zullen daarom altijd invloed hebben op de relatie. 
Ik weet ook niet op voorhand hoe ik zou reageren maar daar hoef ik ook nu nog geen uitspraak over te doen. 
Het start met een eerlijk verhaal. 

Roodkapjeendewolf schreef op 27-09-2021 om 11:06:

[..]

 Zou je niet willen weten wat hem drijft en waarom hij de grens over is gegaan? Dat maakt toch wie hij is als persoon. 


Het start met een eerlijk verhaal.

Ergens zou ik het wel willen weten natuurlijk, zoals ik altijd nieuwsgierig ben naar zijn geest, naar zijn drive, zijn verlangens en zijn fantasieën maar daar hoeft hij niet voor vreemd te gaan, ik vraag er zó ook wel naar.  Het maakt hem niet tot wie hij is, hij is veel meer dan dat stukje man, dat stukje vreemdgaan. 

We hebben andere ideeën over eerlijkheid. Ik zie eerlijkheid niet persé als het grootste goed en er is ook geen 100% eerlijkheid nodig voor 100% vertrouwen.  

Poezie schreef op 25-09-2021 om 10:17:

[..]

Ik snap dat het voor jou moeilijk te geloven is omdat jij je in een heel andere wereld begeeft, maar er bestaan daadwerkelijk partners die wel op hun woord te vertrouwen zijn.

Eens, ook met roodkapje.

Rooss4 schreef op 27-09-2021 om 11:50:

[..]


Het maakt hem niet tot wie hij is, hij is veel meer dan dat stukje man, dat stukje vreemdgaan.

Dat is juist mijn punt waarom oordeel je dan op voorhand en laat je hem liegen? 

We hebben andere ideeën over eerlijkheid. Ik zie eerlijkheid niet persé als het grootste goed en er is ook geen 100% eerlijkheid nodig voor 100% vertrouwen.

Daar ben ik mee eens maar ik blijf het bijzonder vinden om van te voren bepaalde onderwerpen bewust te elimineren. 

Niemand is verplicht om “alles” te vertellen in een relatie. Toch denk ik je meer verbinding voelt als je belangrijke dingen met elkaar deelt. 
Vreemdgaan heeft denk ik altijd betekenis voor je relatie. Zelf seks voor de seks zegt wat. Wat maakt dat iemand ineens deze keuze heeft gemaakt? Als iemand hier eerlijk over is en kan reflecteren dan kun je denk ik ook de weg weer samen vinden. 

Agree to disagree lijkt heel lastig voor je.  

Rooss4 schreef op 27-09-2021 om 15:13:

Agree to disagree lijkt heel lastig voor je.

Nee niet lastig. Ik discussieer graag en vind het interessant om de diepte in te gaan met mensen. 

Roodkapjeendewolf schreef op 27-09-2021 om 12:32:

Niemand is verplicht om “alles” te vertellen in een relatie. Toch denk ik je meer verbinding voelt als je belangrijke dingen met elkaar deelt.
Vreemdgaan heeft denk ik altijd betekenis voor je relatie. Zelf seks voor de seks zegt wat. Wat maakt dat iemand ineens deze keuze heeft gemaakt? Als iemand hier eerlijk over is en kan reflecteren dan kun je denk ik ook de weg weer samen vinden.

Hier ben ik het mee eens. Vreemdgaan veranderd ook de relatie die je met je partner hebt, tenminste dat zie ik om je heen. Voor sommigen lijkt het zelfs positief te zijn doordat ze meer energie en zin in seks krijgen, ook met hun partner. Of bijvoorbeeld beter voor zichzelf zorgen. Maar dat maakt het vreemdgaan niet ineens een goed iets.

Madamecannibale schreef op 04-11-2021 om 14:25:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Vreemdgaan veranderd ook de relatie die je met je partner hebt, tenminste dat zie ik om je heen. Voor sommigen lijkt het zelfs positief te zijn doordat ze meer energie en zin in seks krijgen, ook met hun partner. Of bijvoorbeeld beter voor zichzelf zorgen. Maar dat maakt het vreemdgaan niet ineens een goed iets.

En heel soms, wanneer het vreemdgaan uitkomt, is er ineens wel ruimte voor een gesprek wat er mist, waat behoeftes liggen en wordt die relatie juist sterker.

Miraval schreef op 04-11-2021 om 18:58:

[..]

En heel soms, wanneer het vreemdgaan uitkomt, is er ineens wel ruimte voor een gesprek wat er mist, waat behoeftes liggen en wordt die relatie juist sterker.

Jij ziet het vreemdgaan wel heel erg als een sprookje, dat is het niet. Voor de bedrogene is het een nachtmerrie.

Poezie schreef op 04-11-2021 om 19:10:

[..]

Jij ziet het vreemdgaan wel heel erg als een sprookje, dat is het niet. Voor de bedrogene is het een nachtmerrie.

Ik was die bedrogene dus ik spreek uit eigen ervaring. Bij ons is het zo gegaan zoals ik beschreven heb en inmiddels 25 jaar samen and counting dus ja... mss een sprookje maar wel de waarheid voor mij.

Miraval schreef op 04-11-2021 om 19:14:

[..]

Ik was die bedrogene dus ik spreek uit eigen ervaring. Bij ons is het zo gegaan zoals ik beschreven heb en inmiddels 25 jaar samen and counting dus ja... mss een sprookje maar wel de waarheid voor mij.

Dan ben jij wel heel vergevingsgezind. Iemand die impliceert van mij te houden en mij vervolgens beliegt en bedriegt heeft voor mij afgedaan.

Poezie schreef op 04-11-2021 om 19:17:

[..]

Dan ben jij wel heel vergevingsgezind. Iemand die impliceert van mij te houden en mij vervolgens beliegt en bedriegt heeft voor mij afgedaan.

Waarom zou iedereen het moeten doen zoals jij het zou doen? Is jouw mening de enige mening? 

SenSe schreef op 04-11-2021 om 19:22:

[..]

Waarom zou iedereen het moeten doen zoals jij het zou doen? Is jouw mening de enige mening?

Waarom zo kattig?

Bedrogen worden door je geliefde is toch ook een nachtmerrie? (Tenzij je masochist bent ofzo)

Poezie schreef op 04-11-2021 om 19:17:

[..]

Dan ben jij wel heel vergevingsgezind. Iemand die impliceert van mij te houden en mij vervolgens beliegt en bedriegt heeft voor mij afgedaan.

Tja... er lagen natuurlijk andere dingen aan ten grondslag wat eigenlijk voor ons beiden lastig te bespreken was. Dus wat ik heb geleerd is dat communicatie eigenlijk het belangrijkste is. Al voordat er natuurlijk overgegaan wordt tot het daadwerkelijke vreemdgaan. En mij treft ook blaam want ik ben ook vreemdgegaan. Het was echt met recht een hele rommelige periode in onze relatie. Dus zeker mijn man is ook vergevingsgezind geweest naar mij toe. 

Nu praten we veel beter met elkaar, al blijft daar altijd ruimte voor verbetering daar we beiden niet echt praters zijn. En voor ons is seks ook maar seks. Klinkt heel gek misschien maar emotioneel vreemdgaan zou ik erger vinden dan alleen seks. Wij hebben daar uiteindelijk afspraken over gemaakt en dat werkt heel goed. 

Maar ik heb ook alle begrip voor mensen die er niet samen uitkomen en de relatie beëindigen vanwege vreemdgaan van 1van de 2. Het is gewoon iets waar je zelf achter moet staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.