Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
222 stemmen
18%
82%

Roodkapjeendewolf schreef op 24-09-2021 om 13:41:

[..]

Hoe open is je relatie dan wanneer je niet eerlijk kan zijn?
Wat maakt dat je zegt dat hij maar “lekker zijn eigen last mag dragen” als hij vreemd gaat? Kun jij deze informatie niet incasseren of stop je liever je kop in het zand?
Voor mij is het juist het aller belangrijkst dat we een veilige plek zijn voor elkaar. Waar gevoelens, keuzes en misstappen met elkaar besproken kunnen worden zodat we elkaar kunnen volgen en begrijpen. Het vertrouwen zit voor mij dat ik weet dat hij mij nooit bewust pijn gaat doen. Als bepaalde keuzes wel kwetsend zijn dan moet er juist gepraat worden!

Onze relatie is gewoon open hoor. We bespreken alles met elkaar. Ik bedoelde meer ALS het zo zou zijn... niet dat het zo is. En nogmaals ik kan niet in de toekomst kijken en wel keihard roepen dat gebeurd nooit maar dat weet je niet vantevoren. En ALS het dan een keer ooit zou gebeuren dan weet ik er liever niets van wanneer het niks betekende. 

ZowatEndan schreef op 23-09-2021 om 14:16:

[..]



Wat betekent "faciliteren" voor jou dan?

Volgens woordenboek: datgene wat nodig is beschikbaar maken.

Wat kan jij slecht lezen!

Lees eens de hele discussie voor je nog eens je verhaal over verantwoordelijkheden gaat schrijven.

Een singel minnares heeft vooral verantwoordelijkheden naar zichzelf. Of ze in de spiegel kan kijken en zich kan vragen ben ik goed bezig?

En dat haar gedrag door vele mensen wordt afgekeurd heeft gewoon te maken dat erg veel mensen dit niet oké gedrag vinden.

Wat denk je:

waarom vreemdgaan gebeurt stiekem?

waarom durven singel minnaressen met niemand in de omgeving over hen situatie praten?

Omdat het gedraag van minnaressen en het hele vreemdgaan verhaal door iedereen geaccepteerd wordt?

Denk je echt dat alleen mensen op deze forum zowel bedriegen als faciliteren niet oké vinden?

Ik ben met je eens dat de bedrieger de verantwoordelijkheid aan zijn partner moet afleggen en die is het meeste fout bezig.


Wow 99+ nieuwe berichten na mijn laatste post. Onmogelijk op iedereen te antwoorden, maar op sommigen dus wel.


Over slecht lezen gesproken? Heb jij dit topic wel helemaal gelezen, want dan had je al eerder kunnen lezen dat iedereen in mijn omgeving op de hoogte is van mijn minnaar hoor. Sommige vrienden hebben zelfs persoonlijk kennis met hem gemaakt. Kun jij wel stellen dat jij mij daardoor een minder fijn karakter vindt hebben, maar denk je nu werkelijk dat mij dat boeit? Ik kan me nog steeds iedere ochtend in de spiegel aankijken en mijn dierbare vrienden en familie vinden ook mij nog steeds even dierbaar. Dat is toch werkelijk het enige wat voor mij telt hoor, niet wat een paar anonieme forummers van mij denken te vinden.

Roodkapjeendewolf schreef op 24-09-2021 om 13:41:

[..]

Hoe open is je relatie dan wanneer je niet eerlijk kan zijn?
Wat maakt dat je zegt dat hij maar “lekker zijn eigen last mag dragen” als hij vreemd gaat? Kun jij deze informatie niet incasseren of stop je liever je kop in het zand?
Voor mij is het juist het aller belangrijkst dat we een veilige plek zijn voor elkaar. Waar gevoelens, keuzes en misstappen met elkaar besproken kunnen worden zodat we elkaar kunnen volgen en begrijpen. Het vertrouwen zit voor mij dat ik weet dat hij mij nooit bewust pijn gaat doen. Als bepaalde keuzes wel kwetsend zijn dan moet er juist gepraat worden!

Ja, dat weet je heel zeker? Wil je weten hoe vaak ik dat al wel niet heb gehoord? Je weet het gewoon nooit zeker en daarom begrijp ik Miraval en Roos erg goed, soms is het gewoon beter je mond te houden.

Kersje schreef op 24-09-2021 om 18:15:

[..]

Ja, dat weet je heel zeker? Wil je weten hoe vaak ik dat al wel niet heb gehoord? Je weet het gewoon nooit zeker en daarom begrijp ik Miraval en Roos erg goed, soms is het gewoon beter je mond te houden.

Kersje ik geloof dat dat gedeelte niet helemaal duidelijk was. Nu leek het alsof ik mijn man niet vertrouw, ik niet tegen de pijn zou kunnen of dat onze relatie toch niet zo open was of is. Maar dat bedoelde ik helemaal niet. 

Het enige wat ik wilde zeggen was zeg nooit nooit. En dan wil ik het niet weten nee. Als het geen verdere invloed heeft op onze relatie. Dat is alles.

Kersje schreef op 24-09-2021 om 18:15:

[..]

Ja, dat weet je heel zeker? Wil je weten hoe vaak ik dat al wel niet heb gehoord? Je weet het gewoon nooit zeker en daarom begrijp ik Miraval en Roos erg goed, soms is het gewoon beter je mond te houden.

Misschien moet je zelf beter lezen ipv anderen te beschuldigden. 
Ik schrijf dat ik het vertrouwen heb dat mijn partner mij niet bewust pijn wil doen. Vertrouwen is hierin een keuze. Dat wil niet zeggen dat zijn keuzes mij nooit raken. Dat is onmogelijk! We streven daarom een open communicatie na waarin er ruimte is om ook de moeilijke dingen te bespreken, de dingen die schuren omdat je binnen een relatie altijd balanceert tussen autonomie en verbondenheid. Als iemand van ons vreemdgaat dan is er hopelijk voldoende veiligheid om dit bespreken en elkaar daarin te willen begrijpen en te vinden. 
Hoe meer je deelt met elkaar hoe makkelijker het is om dichtbij elkaar te blijven. 

Miraval schreef op 24-09-2021 om 17:46:

[..]

Onze relatie is gewoon open hoor. We bespreken alles met elkaar. Ik bedoelde meer ALS het zo zou zijn... niet dat het zo is. En nogmaals ik kan niet in de toekomst kijken en wel keihard roepen dat gebeurd nooit maar dat weet je niet vantevoren. En ALS het dan een keer ooit zou gebeuren dan weet ik er liever niets van wanneer het niks betekende.

Dat is juist het punt. Je weet het niet wat je partner precies uitspookt omdat je niks wil weten. Hij zal bepalen of het wel of niet de moeite waard is voor hem om te delen. 

Kersje schreef op 24-09-2021 om 18:15:

[..]

Ja, dat weet je heel zeker? Wil je weten hoe vaak ik dat al wel niet heb gehoord? Je weet het gewoon nooit zeker en daarom begrijp ik Miraval en Roos erg goed, soms is het gewoon beter je mond te houden.

Ik snap dat het voor jou moeilijk te geloven is omdat jij je in een heel andere wereld begeeft, maar er bestaan daadwerkelijk partners die wel op hun woord te vertrouwen zijn.

Roodkapjeendewolf schreef op 25-09-2021 om 10:06:

[..]

Dat is juist het punt. Je weet het niet wat je partner precies uitspookt omdat je niks wil weten. Hij zal bepalen of het wel of niet de moeite waard is voor hem om te delen.

Nee ik heb niet gezegd dat het een vrijbrief is voor hem om maar te doen wat hij wil zonder iets te zeggen. Want we vertellen het dus allemaal wel tegen elkaar. Ik heb het over een ALS situatie. 

Kersje schreef op 24-09-2021 om 18:11:

[..]

Wow 99+ nieuwe berichten na mijn laatste post. Onmogelijk op iedereen te antwoorden, maar op sommigen dus wel.


Over slecht lezen gesproken? Heb jij dit topic wel helemaal gelezen, want dan had je al eerder kunnen lezen dat iedereen in mijn omgeving op de hoogte is van mijn minnaar hoor. Sommige vrienden hebben zelfs persoonlijk kennis met hem gemaakt. Kun jij wel stellen dat jij mij daardoor een minder fijn karakter vindt hebben, maar denk je nu werkelijk dat mij dat boeit? Ik kan me nog steeds iedere ochtend in de spiegel aankijken en mijn dierbare vrienden en familie vinden ook mij nog steeds even dierbaar. Dat is toch werkelijk het enige wat voor mij telt hoor, niet wat een paar anonieme forummers van mij denken te vinden.

Kersje, hoe groot is de groep minnaressen die net zo als jij met hun vrienden kunnen/ willen/ durven praten?

Denk je dat de groep minnaressen net als jij  groter is dan minnaressen die niet durven praten?

ZowatEndan schreef op 25-09-2021 om 11:03:

[..]

Kersje, hoe groot is de groep minnaressen die net zo als jij met hun vrienden kunnen/ willen/ durven praten?

Denk je dat de groep minnaressen net als jij groter is dan minnaressen die niet durven praten?

Geen idee hoe groot die groep is, ik reageerde dan ook enkel op jouw stelling dat single minnaressen er nooit met hun vrienden over konden praten. 

Miraval schreef op 25-09-2021 om 10:33:

[..]

Nee ik heb niet gezegd dat het een vrijbrief is voor hem om maar te doen wat hij wil zonder iets te zeggen. Want we vertellen het dus allemaal wel tegen elkaar. Ik heb het over een ALS situatie.

Maar die ALS zul je ook nooit komen te weten dus hoe weet je dan wat er nu speelt? 

Roodkapjeendewolf schreef op 26-09-2021 om 17:35:

[..]

Maar die ALS zul je ook nooit komen te weten dus hoe weet je dan wat er nu speelt?

Niemand weet zeker of er een ALS is... dat is eigenlijk het punt wat ik wilde maken. 

Miraval schreef op 26-09-2021 om 17:39:

[..]

Niemand weet zeker of er een ALS is... dat is eigenlijk het punt wat ik wilde maken.

Dat zegt toch ook niemand? Het gaat er om wat je doet ná een AlS? 
 

Roodkapjeendewolf schreef op 26-09-2021 om 17:35:

[..]

Maar die ALS zul je ook nooit komen te weten dus hoe weet je dan wat er nu speelt?

Roodkapjeendewolf schreef op 26-09-2021 om 17:44:

[..]

Dat zegt toch ook niemand? Het gaat er om wat je doet ná een AlS?

Huh.... nu spreek je jezelf wel tegen en wordt het onduidelijk voor mij hoor... 

Ik weet bijna zeker dat er NU geen ALS speelt. En als dat wel zo zou zijn zou ik dat niet willen weten. Maar dat zou ik niet weten want als het niks voorstelt hoeft hij het ook niet te zeggen. Dus weet ik niet wat ik zou doen als er wel een ALS zou zijn.

Mocht hij het wel zeggen zou het voor mij niet einde huwelijk betekenen ook al vind ik hem dan een klootzak. Zoals ik eerder al zei hangt het af aan of er gevoelens voor die ander zijn. Want in het laatste geval zou ik niks te willen hebben. Trekken aan een dood paard enzo... 

Roodkapjeendewolf schreef op 25-09-2021 om 10:06:

[..]

Dat is juist het punt. Je weet het niet wat je partner precies uitspookt omdat je niks wil weten. Hij zal bepalen of het wel of niet de moeite waard is voor hem om te delen.

Dat klopt. En ik, voor mezelf, ben daar ook wel oké mee. Laat hem maar beslissen of hij met een ander in zee gaat en laat hij maar bepalen of dat met mij gedeeld moet worden. Hij heeft immers het besluit genomen om de regels te veranderen, dan horen de consequenties ook bij hem. 

Ik volg je als je zegt dat je het liever wel wilt weten, als bedrogen partner wil je weten wat je partner bezighoudt, waar zijn belevingswereld zich afspeelt en je wilt de kans krijgen je conclusies te trekken of het gesprek open te breken over dit ingewikkelde onderwerp. Daarom is het ook goed om je partner dit te laten weten.

Ikzelf blijf liever in onwetendheid. Sowieso kan hij dit vrij makkelijk achter mijn rug om doen, mocht de drang hoog zijn, we wonen niet samen immers en ik denk dat ik het beslist niet handle. Omdat ik het niet handle zit er een dikke kans in dat ik de stekker eruit trek en mijn grote liefde kwijt ben. Niet omdat hij vreemdgegaan is maar omdat ík die gedachte ondraaglijk vind. Misschien is mijn hart niet groot genoeg voor deze vorm van vergeving. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.