Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
222 stemmen
18%
82%

Roodkapjeendewolf schreef op 23-09-2021 om 15:33:

[..]

Hoezo is je mond houden nu eenmaal part of the deal?
Monogamie was de part of the deal wanneer je vreemd gaat.

Ja, dat is inherent aan vreemdgaan toch? Dat je daar je mond overhoudt?  Voor mij wel in elk geval.
Monogamie was inderdaad ook part of the deal en dat heb ik eenzijdig verbroken. Dat mocht niet, dat was fout. 

Rooss4 schreef op 23-09-2021 om 16:15:

[..]


Wat wordt er slecht gelezen zeg.

In tegenstelling tot wat je misschien denkt zijn we niet allemaal bezig met jouw persoonlijke  verhaal. Je loog dus gewoon. Okay, je bent wie je wilt zijn. 

Lexus schreef op 23-09-2021 om 16:19:

[..]

In tegenstelling tot wat je misschien denkt zijn we niet allemaal bezig met jouw persoonlijke verhaal. Je loog dus gewoon. Okay, je bent wie je wilt zijn.

Ik verzweeg. Als hij met zoveel woorden had gevraagd of ik was vreemdgegaan dan had ik het verteld. 

En nee, ik denk niet dat iedereen vreselijk bezig is met mijn verhaal maar als je op me reageert ga ik er wel vanuit dat je ook daadwerkelijk leest wat ik schrijf. Anders heeft het niet zoveel zin allemaal denk ik zo. 

Zoooo... Ik dacht, ik lees even bij. Nou dat even had ik wel weg kunnen laten 

Ik ga vreemd. Degene met wie ik minnaar gaat ook vreemd. 

Als mijn partner me vraagt of ik vreemd ga zal ik dat niet ontkennen. Ik doe er echter wél alles aan om ervoor te zorgen dat hij er niet achter komt. In die zin snap ik Roos wel, als je vreemdgaan houd je je mond daarover.

En ja, ik heb thuis een don't ask don't tell beleid maar dat is absoluut niet te vergelijken met een open relatie. Voor mij houd het in dat ik niet openlijk vreemdga, dus niet met een bekende en niet ten koste van onze gezinstijd. Hij wil er niet achter komen en daar zorg ik dus ook voor. 

Dinah schreef op 23-09-2021 om 16:17:

[..]

Nee dat geeft niet. Ik zit je ook maar een beetje te plagen. Maar ik ben me ervan bewust dat vreemdgaan het onderwerp van discussie is.

😉🙂

FordPrefect schreef op 23-09-2021 om 15:57:

[..]


Oh en w.b. 'de omgeving': hoe zou jij je vrienden aankijken als je erachter kwam dat ze allang wisten dat jij bedrogen werd?

Deze had je er later bijgezet denk ik Ik ben er persoonlijk vrij neutraal over. Maar ik weet ook uit ervaring wat een ***-positie het is om in te zitten en dan de afweging te maken of ik die bom moet gooien. Damned if you do, damned if you don't, dat idee (en bij beide keuzes ging de vriendschap eraan). 

Ik zou er goed over praten met mijn vrienden, maar ik zou me er bewust van zijn dat het simpelweg hun zaken en verantwoordelijkheid niet zijn. Nooit geweest. Mij daarop concentreren levert alleen maar ruis op. 90% dat zij nooit de intentie hadden om mij pijn te doen, maar dat ze simpelweg niet wisten hoe ze hiermee om moesten gaan. Zij zijn ook niet het probleem. Dat ik samen ben met een imbeciel die vreemdgaat, DAT is mijn enige probleem.

Dinah schreef op 23-09-2021 om 16:04:

[..]

Ik als single vrouw die gewoon tralalala haar leven wil leiden en een beetje plezier maken, moet een heel due diligence onderzoek doen om erachter te komen of de man van de datingsite wel echt single is (en dat is soms echt een klus kan ik je uit eerdere persoonlijke ervaringen vertellen haha) om maar niet met labels als 'sloerie' en 'homewrecker' bekogeld te worden.

ik denk niet dat je voor dergelijke kwalificaties wordt uitgemaakt als je niet in de gaten hebt dat degene met wie je date, een vaste relatie met onwetende partner heeft. 

FordPrefect schreef op 23-09-2021 om 16:55:

[..]

ik denk niet dat je voor dergelijke kwalificaties wordt uitgemaakt als je niet in de gaten hebt dat degene met wie je date, een vaste relatie met onwetende partner heeft.

Een kennis van mij kwam er pas na 1 jaar daten achter dat hij een vriendin had. Het was te idioot voor woorden. Tegen die tijd was ze al zo verliefd en had ze zo'n band met hem opgebouwd dat het te moeilijk was om te stoppen. Het heeft haar nog 2 jaar gekost om los te komen van hem. En naar het eind van die 2 jaar toe was hij getrouwd. Zeg maar: kwalificaties voor haar? Ik denk persoonlijk dat ze gewoon mens is. Niet perfect, maar ook zeker geen sloerie. 

Rooss4 schreef op 23-09-2021 om 16:18:

[..]

Ja, dat is inherent aan vreemdgaan toch? Dat je daar je mond overhoudt? Voor mij wel in elk geval.
Monogamie was inderdaad ook part of the deal en dat heb ik eenzijdig verbroken. Dat mocht niet, dat was fout.

Nee ik vind liegen niet inherent aan vreemdgaan. Een open en eerlijke communicatie is de basis waar je altijd op mag terugvallen, zelfs achteraf. Je hoeft voor een ander toch niet te bepalen wat goed voor hem/haar is? Het verzwijgen doe je in mijn beleving dus uit eigenbelang. Dat kan ook zijn dat je de pijn en teleurstelling van een ander niet kunt verdragen.  

Lot_ schreef op 23-09-2021 om 16:30:

Zoooo... Ik dacht, ik lees even bij. Nou dat even had ik wel weg kunnen laten

Ik ga vreemd. Degene met wie ik minnaar gaat ook vreemd.

Als mijn partner me vraagt of ik vreemd ga zal ik dat niet ontkennen. Ik doe er echter wél alles aan om ervoor te zorgen dat hij er niet achter komt. In die zin snap ik Roos wel, als je vreemdgaan houd je je mond daarover.

En ja, ik heb thuis een don't ask don't tell beleid maar dat is absoluut niet te vergelijken met een open relatie. Voor mij houd het in dat ik niet openlijk vreemdga, dus niet met een bekende en niet ten koste van onze gezinstijd. Hij wil er niet achter komen en daar zorg ik dus ook voor.

Waarom ga je vreemd?

Roodkapjeendewolf schreef op 23-09-2021 om 17:06:

[..]

Nee ik vind liegen niet inherent aan vreemdgaan. Een open en eerlijke communicatie is de basis waar je altijd op mag terugvallen, zelfs achteraf. Je hoeft voor een ander toch niet te bepalen wat goed voor hem/haar is? Het verzwijgen doe je in mijn beleving dus uit eigenbelang. Dat kan ook zijn dat je de pijn en teleurstelling van een ander niet kunt verdragen.

Als ik het goed begrijp ging jij vreemd en dat biechtte je daarna meteen op?  Je spreekt uit ervaring toch?

Waarom heb je dat dan vóór het vreemdgaan niet besproken?  Dat zou ik namelijk doen als ik toch al van plan was het op te biechten. 

Misschien is vreemdgaan niet inherent aan liegen maar áls ik vreemdga dan hou ik mijn mond erover, ik zie echt niet in wat voor zin het heeft om daar achteraf "eerlijk" over te zijn, ik vind dat namelijk helemaal niet eerlijk.

Overigens, nogmaals, als hij het had gevraagd had ik het wel degelijk verteld. Hij wist dat ik met een oude vlam op stap was, hij wist dat we het heel erg leuk hebben gehad en ik heb één stukje niet verteld. En hij heeft er niet naar gevraagd. 



Julali

Julali

23-09-2021 om 17:34 Topicstarter

Rooss4 schreef op 23-09-2021 om 17:23:

[..]

Als ik het goed begrijp ging jij vreemd en dat biechtte je daarna meteen op? Je spreekt uit ervaring toch?

Waarom heb je dat dan vóór het vreemdgaan niet besproken? Dat zou ik namelijk doen als ik toch al van plan was het op te biechten.

Misschien is vreemdgaan niet inherent aan liegen maar áls ik vreemdga dan hou ik mijn mond erover, ik zie echt niet in wat voor zin het heeft om daar achteraf "eerlijk" over te zijn, ik vind dat namelijk helemaal niet eerlijk.

Overigens, nogmaals, als hij het had gevraagd had ik het wel degelijk verteld. Hij wist dat ik met een oude vlam op stap was, hij wist dat we het heel erg leuk hebben gehad en ik heb één stukje niet verteld. En hij heeft er niet naar gevraagd.



Als je het vertelt, dan kan die ander tenminste zijn eigen keuzes maken. In plaats van dat hij denkt dat alles prima gaat en er ondertussen van alles aan de hand is. 

Veel mensen willen niet eens meer verder met de relatie als ze het weten, dus dan is het wel zo eerlijk om hen de kans te geven het uit te maken, zodat zij ook verder kunnen met hun leven. 

Vialiva schreef op 23-09-2021 om 17:15:

[..]

Waarom ga je vreemd?

Dat heb ik al eerder in dit topic verteld. Voel je vrij om terug te lezen. 

Rooss4 schreef op 23-09-2021 om 16:21:

[..]

Ik verzweeg. Als hij met zoveel woorden had gevraagd of ik was vreemdgegaan dan had ik het verteld.

Aha, lying by omission, niet waarachtig dus. 

Julali schreef op 23-09-2021 om 17:34:

[..]

Als je het vertelt, dan kan die ander tenminste zijn eigen keuzes maken. In plaats van dat hij denkt dat alles prima gaat en er ondertussen van alles aan de hand is.

Veel mensen willen niet eens meer verder met de relatie als ze het weten, dus dan is het wel zo eerlijk om hen de kans te geven het uit te maken, zodat zij ook verder kunnen met hun leven.

Ik denk dat dat misschien weleens tegen kan vallen. Hoeveel mensen  daadwerkelijk zeggen daar is het gat van de deur. Tot ziens!

Wetende wat ik nu weet, hoop ik dat mijn man het lekker voor zich houdt wanneer hij bijvoorbeeld toch buiten mijn medeweten iemand anders ziet. Misschien is dat struisvogelgedrag van mijn kant maar als het alleen een keer seks is hoef ik het niet te weten. Is hij daadwerkelijk verliefd op een ander wat is er dan nog te willen voor mij? Dan kun je idd beter iemand gewoon maar laten gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.