Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Kersje
21-09-2021 om 17:43
Poezie schreef op 21-09-2021 om 17:00:
[..]
En waar is jouw compassie met de vrouw van de man waar ze "het" mee doet?
Verder schrijf je: "wie zijn wij om daarover te oordelen". De zin die je daarvoor schrijft is toch ook een oordeel?!
In hoeverre is die zin daarvoor een oordeel dan? Ik kan het mij helemaal voorstellen ja, dat is toch geen oordeel, hooguit empathie?
Miraval
21-09-2021 om 17:43
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 17:37:
[..]
Ik trek een conclusie op basis van wat ze zelf vertelt hier, ze lijkt weinig medelijden te hebben met de bedrogen vrouw van haar minnaar.
Maar Blueheart waarom zou je daar medelijden mee moeten hebben? Even heel cru gezegd... zij is toch niet verantwoordelijk voor het slagen van hun huwelijk? Dat is alleen hij. En natuurlijk is het klote wanneer vreemdgaan uitkomt. Echt heel klote ik weet er ook alles van. Maar ik heb nooit de schuld bij zijn minnares gelegd destijds. Die lag toch echt wel bij hemzelf. En ergens ook een stukje bij mij, omdat we niet meer praatte over belangrijke zaken en eigenlijk onze relatie voor lief namen. Dat heb ik ervan geleerd. Nooit iets zomaar voor lief nemen en tevreden zijn met een status quo. Uiteindelijk maakt dat je veel ongelukkiger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
Voor ons was het in ieder geval een redding voor onze relatie. Een wake up call.
Kersje
21-09-2021 om 17:44
[..]
Ik trek een conclusie op basis van wat ze zelf vertelt hier, ze lijkt weinig medelijden te hebben met de bedrogen vrouw van haar minnaar.
Nee, dat ging over het feit dat jij geen suggestieve vraag stelde, wat je duidelijk wel deed. Misschien even teruglezen?
Kersje
21-09-2021 om 17:48
Kersje schreef op 21-09-2021 om 14:28:
[..]
Nee, je schreef “dus je vond het niet erg dat je man vreemdging”. Je ziet dat verschil dus niet?
En ja, denk dat het wel duidelijk is dat Blauwevrouw weet waar zij mee bezig is, alleen haar keuze en hoe zij hierover denkt staat je niet aan en dat is het grote verschil. Of dacht je nu werkelijk dat jouw veroordelende en zgn kritische vragen haar tot dat besef brengen?
@Blueheart, jij vindt dit dus geen suggestieve vraag?
Kersje
21-09-2021 om 17:57
[..]
Dus het is aan Blauwevrouw om én rekening met zichzelf te houden én met de vrouw van haar minnaar? Heeft zij destijds haar trouw beloofd aan zijn vrouw? Laat de verantwoordelijkheid gewoon even lekker daar waar deze hoort. Ik snap wel dat het lekker bashen is hoor, maar het raakt werkelijk kant noch wal.
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 17:58
Miraval schreef op 21-09-2021 om 17:43:
[..]
Maar Blueheart waarom zou je daar medelijden mee moeten hebben? Even heel cru gezegd... zij is toch niet verantwoordelijk voor het slagen van hun huwelijk? Dat is alleen hij. En natuurlijk is het klote wanneer vreemdgaan uitkomt. Echt heel klote ik weet er ook alles van. Maar ik heb nooit de schuld bij zijn minnares gelegd destijds. Die lag toch echt wel bij hemzelf. En ergens ook een stukje bij mij, omdat we niet meer praatte over belangrijke zaken en eigenlijk onze relatie voor lief namen. Dat heb ik ervan geleerd. Nooit iets zomaar voor lief nemen en tevreden zijn met een status quo. Uiteindelijk maakt dat je veel ongelukkiger ook al lijkt dat op het eerste gezicht niet zo.
Voor ons was het in ieder geval een redding voor onze relatie. Een wake up call.
Zij is niet verantwoordelijk maar ik zou het niet op mn geweten willen hebben, ik zou het dus niet faciliteren ook om die reden.
Kersje
21-09-2021 om 18:00
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 17:58:
[..]
Zij is niet verantwoordelijk maar ik zou het niet op mn geweten willen hebben, ik zou het dus niet faciliteren ook om die reden.
En dat is je goed recht, oordeel niet over een ander zijn/haar goed recht. Jij hebt weer andere dingen waar ik mijn wenkbrauwen bij optrek, oordeel ik verder ook niet over!
Miraval
21-09-2021 om 18:01
[..]
En dat is ook helemaal prima. Dat is hoe jij er zelf instaat en jouw mening.
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 18:08
Miraval schreef op 21-09-2021 om 18:01:
[..]
En dat is ook helemaal prima. Dat is hoe jij er zelf instaat en jouw mening.
Maar dat wil niet zeggen dat ik er begrip voor heb ofzo. En die mening heb ik ook niet zomaar.
Kersje
21-09-2021 om 18:27
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 18:08:
[..]
Maar dat wil niet zeggen dat ik er begrip voor heb ofzo. En die mening heb ik ook niet zomaar.
Wees vooral blij met jouw mening dan, maar dring deze een ander niet op!
Poezie
21-09-2021 om 19:53
[..]
Ik vind het faciliteren ook heel erg fout.
Maar goed, dat is ook maar een mening die er mag zijn.
Rooss4
21-09-2021 om 20:18
Wat is er zo fout aan faciliteren? Bij mijn weten heb ik nooit een contract getekend voor trouw aan de gehele vrouwelijke goegemeente. Zijn we werkelijk allemaal zo solidair aan welke vrouw dan ook in onze omgeving? Snoepen we nooit iets af, roddelen we nooit, zijn we ons bij werkelijk elke actie van bewust dat we vrouwen-onder-mekaar immer solidair moeten zijn? Nee toch? En dan ontmoeten we een leuke vent die onze hormonen doet fladderen en dan hoppetee, wordt er ineens een beroep gedaan op dat zgn gevoel van solidariteit. Van een bezette man blijf je af anders ben je een rotmens.
Ik kan weinig anders dan het plaatsen in het angsthoekje. Schijnbaar is men heel bang voor die rotmensen want ze zitten aan onze kerels. En het idee dat zomaar-best-wel-leuke vrouwen dat zomaar zouden kunnen doen is eng. En daarom is geen bewoording lullig genoeg om ze dat te laten weten. Wat eng is moet weg.
En juist dat vind ik heel begrijpelijk maar dat lees ik werkelijk van niemand hier terug. Men beroept zich op dat valse gevoel van solidariteit en niemand is bang. Ik geloof er niks van.
Julali
21-09-2021 om 20:26
Rooss4 schreef op 21-09-2021 om 20:18:
Wat is er zo fout aan faciliteren? Bij mijn weten heb ik nooit een contract getekend voor trouw aan de gehele vrouwelijke goegemeente. Zijn we werkelijk allemaal zo solidair aan welke vrouw dan ook in onze omgeving? Snoepen we nooit iets af, roddelen we nooit, zijn we ons bij werkelijk elke actie van bewust dat we vrouwen-onder-mekaar immer solidair moeten zijn? Nee toch? En dan ontmoeten we een leuke vent die onze hormonen doet fladderen en dan hoppetee, wordt er ineens een beroep gedaan op dat zgn gevoel van solidariteit. Van een bezette man blijf je af anders ben je een rotmens.
Ik kan weinig anders dan het plaatsen in het angsthoekje. Schijnbaar is men heel bang voor die rotmensen want ze zitten aan onze kerels. En het idee dat zomaar-best-wel-leuke vrouwen dat zomaar zouden kunnen doen is eng. En daarom is geen bewoording lullig genoeg om ze dat te laten weten. Wat eng is moet weg.
En juist dat vind ik heel begrijpelijk maar dat lees ik werkelijk van niemand hier terug. Men beroept zich op dat valse gevoel van solidariteit en niemand is bang. Ik geloof er niks van.
Mij staat vooral de mentaliteit van de vreemdganger tegen. Ik zal dus nooit een man, of vrouw die bezet is en waarvan de man, of vrouw denkt dat ze in een monogame relatie zit kunnen neuken, omdat ik eerder walging bij zo iemand voel, dan lust.
Ik voel niet zozeer solidariteit naar alle vrouwen, eerder naar alle mensen, man/vrouw maakt me niet uit (ik ben zelf bi-seksueel). Ik voel niet de behoefte om een ander een streek te leveren, of dat nu op mijn werk is, of in mijn privéleven. Zo zit ik niet in elkaar.
Poezie
21-09-2021 om 20:27
Rooss4 schreef op 21-09-2021 om 20:18:
Angsthoekje? Waar zou ik angstig voor moeten zijn?
Ik vind het moreel gezien niet ok.
Madamecannibale
21-09-2021 om 20:30
Julali schreef op 21-09-2021 om 20:26:
[..]
Mij staat vooral de mentaliteit van de vreemdganger tegen. Ik zal dus nooit een man, of vrouw die bezet is en waarvan de man, of vrouw denkt dat ze in een monogame relatie zit kunnen neuken, omdat ik eerder walging bij zo iemand voel, dan lust.
Ik voel niet zozeer solidariteit naar alle vrouwen, eerder naar alle mensen, man/vrouw maakt me niet uit (ik ben zelf bi-seksueel). Ik voel niet de behoefte om een ander een streek te leveren, of dat nu op mijn werk is, of in mijn privéleven. Zo zit ik niet in elkaar.
Dat heb ik ook. Ik voel me niet aangetrokken tot mannen die vreemd willen gaan, inderdaad eerder een soort walging. Heeft verder niets te maken met “wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat ook een ander niet”, of anders morele overwegingen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.