Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Julali
21-09-2021 om 16:19
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 19:49:
Ik schrijf ook in het minnaressentopic, hier reageer ik op wat ik lees - vooral als ik het er volstrekt mee oneens ben.
Ergens (tóch naïef) heb ik het idee dat mensen met een wat opener houding in het leven gaan staan als ze ook eens horen hoe iemand anders denkt en doet. En volgens mij geldt dit voor sommigen ook. Anderen zijn té overtuigd van hun eigen gelijk, daar zal ik nooit een normaal gesprek mee hebben - vooral als het zo op de vrouw gespeeld wordt.
Verder een combinatie van ramptoerisme en zelfkastijding, denk ik.
Ik vind jouw houding allesbehalve open. Jullie zijn al jaren bezig jullie seksrelatie te verbergen voor alles en iedereen, dat is toch totaal geen open houding? Waarom verwacht je dan wel openheid van anderen?
Lexus
21-09-2021 om 16:19
ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 16:18:
[..]
Lees je eerste zin dan.... En wat was haar vraag dan weer?
niks mis mee hoor, ennuh, oordeel jij zelf nu ook niet? ja toch, doei
Kersje
21-09-2021 om 16:21
blauwevrouw schreef op 21-09-2021 om 16:07:
@Lexus: je bedoelt het vast goed, maar ik vind het betuttelende prietpraat.
Ik vind deze reactie dan weer jammer, want dit kreeg je ook te horen van anderen op het minnaartopic, waaronder mezelf. Absoluut niet betuttelend bedoeld trouwens, juist empatisch en meevoelend. En ik snap dat je in dit topic eerder kriegel bent voor dit soort opmerkingen, maar ik zag echt niets betuttelend in de reactie van Lexus, eerder begripvol.
blauwevrouw
21-09-2021 om 16:24
Kersje schreef op 21-09-2021 om 16:21:
[..]
Ik vind deze reactie dan weer jammer, want dit kreeg je ook te horen van anderen op het minnaartopic, waaronder mezelf. Absoluut niet betuttelend bedoeld trouwens, juist empatisch en meevoelend. En ik snap dat je in dit topic eerder kriegel bent voor dit soort opmerkingen, maar ik zag echt niets betuttelend in de reactie van Lexus, eerder begripvol.
Het stond er wat lullig omdat het onder de verkeerde post staat. Ik doelde meer op de suggestie dat ik zelf niet door zou hebben hoe slecht het wel niet voor mij zou kunnen aflopen, en dat ik o zo wanhopig zou zijn. Daar werd ik inderdaad enorm kriegel van, vooral omdat Lexus maar door bleef gaan terwijl ik allang niet meer in het gesprek zat.
en nu ben ik echt weg hier.
ZowatEndan
21-09-2021 om 16:26
Kersje schreef op 21-09-2021 om 16:21:
[..]
Ik ben hier helemaal mee eens.
Reacties van blauwevrouw al vanaf begin van deze discussie vind ik om ruzie vragend. Nu bevestigt ze haar houding alleen maar.
Julali
21-09-2021 om 16:28
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:57:
[..]
Ja natuurlijk wel. Maar uiteindelijk was het nooit een dealbreaker, en waren we nog steeds samen toen hij ziek werd. Wij bespraken namelijk wél zo’n beetje alles met elkaar.
Als hij alles met jou besprak, dan was er geen sprake van vreemdgaan.
Kersje
21-09-2021 om 16:30
Poezie schreef op 21-09-2021 om 15:56:
[..]
Huh???????
Zij kiest er toch voor om met een man die waarschijnlijk slecht voor haar is seks te hebben? Waarom moet ik daar begrip voor tonen als tegelijkertijd door die actie iemand anders die daar helemaal niets aan kan doen gekwetst wordt?
Daar komt ze dan vanzelf wel achter en het is ook maar gewoon een invulling van jou dat hij slecht voor haar is, voor nu is dit haar keuze en troost. En nee, ik hoop niet dat zij hier uiteindelijk nog meer hartzeer van gaat krijgen en zo ja, dan zal ze best op de blaren gaan zitten. Denk niet dat iets haar nóg dieper zal kunnen raken dan het verlies van haar man en de vader van hun kinderen. Wie zijn wij om daarover te oordelen?
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 16:31
Kersje schreef op 21-09-2021 om 14:04:
[..]
Net zoals jou weleens extra kritische vragen worden gesteld en je deze dan keihard afweerde, omdat ze zgn ‘niets met je vraagstelling’ te maken zouden hebben? Je meet vooral met 2 maten, dus ook niet versteld staan als jouw zgn kritische vragen niet beantwoord worden. Beetje pot/ketel nietwaar?
In een topic over ervaringen met een bepaalde medische behandeling ga ik inderdaad geen vragen antwoorden over het hoe of waarom. Ik zie namelijk niet in waarom dat nodig is en ook niet hoe dat meten met twee maten kan zijn. Ik stel nota bene specifieke vragen in mn OP.
Kersje
21-09-2021 om 16:32
ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 16:26:
[..]
Ik ben hier helemaal mee eens.
Reacties van blauwevrouw al vanaf begin van deze discussie vind ik om ruzie vragend. Nu bevestigt ze haar houding alleen maar.
Is helemaal niet waar, ze kreeg ook gewoon sneren en onnodige suggestieve vragen, trek mijn post niet zo uit z’n verband!
Kersje
21-09-2021 om 16:33
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 16:31:
[..]
In een topic over ervaringen met een bepaalde medische behandeling ga ik inderdaad geen vragen antwoorden over het hoe of waarom. Ik zie namelijk niet in waarom dat nodig is en ook niet hoe dat meten met twee maten kan zijn. Ik stel nota bene specifieke vragen in mn OP.
Yep, je weet dondersgoed wat ik bedoel
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 16:37
Kersje schreef op 21-09-2021 om 16:33:
[..]
Yep, je weet dondersgoed wat ik bedoel
![]()
Als je ontopic blijven in mn eigen topic en mensen er even op wijzen dat hun vraag niks met de mijne te maken hadden al meten met twee maten noemt..
Misschien moet je beter lezen.
Kersje
21-09-2021 om 16:45
Kersje schreef op 21-09-2021 om 14:28:
[..]
Nee, je schreef “dus je vond het niet erg dat je man vreemdging”. Je ziet dat verschil dus niet?
En ja, denk dat het wel duidelijk is dat Blauwevrouw weet waar zij mee bezig is, alleen haar keuze en hoe zij hierover denkt staat je niet aan en dat is het grote verschil. Of dacht je nu werkelijk dat jouw veroordelende en zgn kritische vragen haar tot dat besef brengen?
Misschien beter nog even hierop te reageren Blueheart, blijven we ontopic?!
Poezie
21-09-2021 om 17:00
Kersje schreef op 21-09-2021 om 16:30:
[..]
Daar komt ze dan vanzelf wel achter en het is ook maar gewoon een invulling van jou dat hij slecht voor haar is, voor nu is dit haar keuze en troost. En nee, ik hoop niet dat zij hier uiteindelijk nog meer hartzeer van gaat krijgen en zo ja, dan zal ze best op de blaren gaan zitten. Denk niet dat iets haar nóg dieper zal kunnen raken dan het verlies van haar man en de vader van hun kinderen. Wie zijn wij om daarover te oordelen?
En waar is jouw compassie met de vrouw van de man waar ze "het" mee doet?
Verder schrijf je: "wie zijn wij om daarover te oordelen". De zin die je daarvoor schrijft is toch ook een oordeel?!
Miraval
21-09-2021 om 17:30
Het hele topic gaat erom wat "we" vinden over vreemdgaan. Niet over wat Blauwevrouw wel/niet verkeerd doet en daar maar op door blijven gaan zelfs nadat ze zelf aangegeven heeft weg te gaan uit dit topic.
En het blijft nog altijd een herhaling van zetten. Degenen die het echt niet vinden kunnen versus degenen die er begrip voor op kunnen brengen in bepaalde situaties. En ikzelf behoor bij het laatste kamp om het maar zo even te zeggen. En ik vind Blauwevrouw, of welke ongebonden minnares dan ook, niet verantwoordelijk voor het wel/niet slagen van het huwelijk van een ander. De minnaar die vreemdgaat heeft alle verantwoordelijkheid daarin. En zoals ik ook weleens heb gezegd, als de vriendin van mijn destijds minnaar ooit bij mij op de stoep had gestaan had ik haar gewoon de waarheid verteld. Want liegen zit dan weer niet in mijn aard. Hij kiest ervoor vreemd te gaan, het zijn zijn blaren waar hij op mag gaan zitten dan.
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 17:37
Kersje schreef op 21-09-2021 om 16:45:
[..]
Misschien beter nog even hierop te reageren Blueheart, blijven we ontopic?!
Ik trek een conclusie op basis van wat ze zelf vertelt hier, ze lijkt weinig medelijden te hebben met de bedrogen vrouw van haar minnaar.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.