Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Poezie
21-09-2021 om 13:43
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 13:30:
[..]
Goh vragen of ze het ook geen probleem zou vinden als haar minnaar ook haar bedriegt met weer een ander is een walgelijke suggestieve vraagstelling? Het blijft tenslotte een vreemdganger dus zo’n vreemde vraag vond ik het niet.
Tja, rekening houden met gevoelens geldt blijkbaar maar eenzijdig.
ZowatEndan
21-09-2021 om 13:53
Poezie schreef op 21-09-2021 om 13:43:
[..]
Tja, rekening houden met gevoelens geldt blijkbaar maar eenzijdig.
Dit begrijp ik niet, kan jij dit uitleggen wat je bedoelt?
In de vraag van BlueHeart zie ik alleen een situatie die mogelijk is en een vraag naar haar reactie als dit gebeurt. Ik zie hier alleen interesse in hoe zij daar om zou gaan. Voor sommige mensen zou dit pijnlijk kunnen zijn, maar hoe is dit voor haar? Ik zie hier juist interesse in haar en haar beleving. En ik lees hier dat hij dit afkeurt, maar wel interesse toont in haar beleving. Ik denk dat als ze met open houding haar mening en idee hierover heeft vertelt was discussie verder waarschijnlijk mogelijk. Naar mijn idee reageren op oordelen die ze gehoord heeft in de vraag help discussie levend houden niet.
Ik kan me niet herinneren dat zij daar antwoord op gaf. Heb ik het antwoord over het oog gezien?
framboosje
21-09-2021 om 14:04
Iedereen heeft zijn eigen geheimen, iets wat je doet en niet wil delen met anderen. Wat voor geheim dit ook is, je zal het altijd van twee kanten moeten bekijken. Soms wegen dingen zwaarder, maar soms ook niet. Dan is de vraag wat vind jij zelf zwaarder wegen.
De kritische blikken, begrijpelijk. De reacties hierop, begrijpelijk. Maar om zo stellig te reageren op blauwevrouw? Niet begrijpelijk. Is het normaal om kwetsend te typen? Dat zegt ook genoeg over jezelf.
Iedereen heeft vast iets gedaan in zijn/haar leven wat de samenleving niet zou accepteren. Niemand kan mij wijsmaken dat iedereen heilig is.
Dus zo stellig reageren, met vooroordelen, zou je over alles kunnen doen. Zelfs een snoepje proeven in een snoepwinkel, zonder te vragen, zou voor de meerderheid niet kunnen. Maar je doet het? ben je dan een crimineel?
Kersje
21-09-2021 om 14:04
[..]
Goh vragen of ze het ook geen probleem zou vinden als haar minnaar ook haar bedriegt met weer een ander is een walgelijke suggestieve vraagstelling? Het blijft tenslotte een vreemdganger dus zo’n vreemde vraag vond ik het niet.
Net zoals jou weleens extra kritische vragen worden gesteld en je deze dan keihard afweerde, omdat ze zgn ‘niets met je vraagstelling’ te maken zouden hebben? Je meet vooral met 2 maten, dus ook niet versteld staan als jouw zgn kritische vragen niet beantwoord worden. Beetje pot/ketel nietwaar?
Kersje
21-09-2021 om 14:08
framboosje schreef op 21-09-2021 om 14:04:
De kritische blikken, begrijpelijk. De reacties hierop, begrijpelijk. Maar om zo stellig te reageren op blauwevrouw? Niet begrijpelijk. Is het normaal om kwetsend te typen? Dat zegt ook genoeg over jezelf.
Zelfreflectie is helaas niet iedereen gegeven.
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 14:09
Kersje schreef op 21-09-2021 om 14:04:
[..]
Net zoals jou weleens extra kritische vragen worden gesteld en je deze dan keihard afweerde, omdat ze zgn ‘niets met je vraagstelling’ te maken zouden hebben? Je meet vooral met 2 maten, dus ook niet versteld staan als jouw zgn kritische vragen niet beantwoord worden. Beetje pot/ketel nietwaar?
Maar in dit topic heeft het wel met de vraagstelling te maken, het gaat hier namelijk ook over vreemdgaan.
Rooss4
21-09-2021 om 14:10
[..]
Suggestief is het beslist maar wat ik nog veel walgelijker vind zijn vragen als "je vond het dus niet erg dat je eigen man vreemdging?" Het duwen en pushen tot iemand je gelijk geeft (ja, ik ben een vieze huwelijkswracker en ja ik ben ook hypocriet), dat staat me niet aan van in het bijzonder jouw vragen. En daarmee vermoord je dus inderdaad de discussie, dat is wel gebleken.
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 14:11
ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 13:53:
[..]
Dit begrijp ik niet, kan jij dit uitleggen wat je bedoelt?
In de vraag van BlueHeart zie ik alleen een situatie die mogelijk is en een vraag naar haar reactie als dit gebeurt. Ik zie hier alleen interesse in hoe zij daar om zou gaan. Voor sommige mensen zou dit pijnlijk kunnen zijn, maar hoe is dit voor haar? Ik zie hier juist interesse in haar en haar beleving. En ik lees hier dat hij dit afkeurt, maar wel interesse toont in haar beleving. Ik denk dat als ze met open houding haar mening en idee hierover heeft vertelt was discussie verder waarschijnlijk mogelijk. Naar mijn idee reageren op oordelen die ze gehoord heeft in de vraag help discussie levend houden niet.
Ik kan me niet herinneren dat zij daar antwoord op gaf. Heb ik het antwoord over het oog gezien?
Jawel dat ze geen 20 meer waren en dat ze niet wist hoe hij daar tijd voor zou maken, pijnlijk naïef als je het mij vraagt. Zeker gezien ze daarvoor al ergens typt dat ze verliefd is op deze man.
ZowatEndan
21-09-2021 om 14:14
Kersje schreef op 21-09-2021 om 14:04:
[..]
Zelfreflectie is inderdaad niet iedereen gegeven.
Het gekke is dat de een verwijt de andere en wat doet ie zelf?
CompetentSparrow79
21-09-2021 om 14:15
Rooss4 schreef op 21-09-2021 om 14:10:
[..]
Suggestief is het beslist maar wat ik nog veel walgelijker vind zijn vragen als "je vond het dus niet erg dat je eigen man vreemdging?" Het duwen en pushen tot iemand je gelijk geeft (ja, ik ben een vieze huwelijkswracker en ja ik ben ook hypocriet), dat staat me niet aan van in het bijzonder jouw vragen. En daarmee vermoord je dus inderdaad de discussie, dat is wel gebleken.
Ik vraag of ze het geen probleem dat haar eigen man vreemd ging, wat is daar suggestief aan? En nee ik hoef niet te duwen en pushen tot iemand iets toegeeft, ik denk dat ze zelf ook wel weet waar ze mee bezig is.
ZowatEndan
21-09-2021 om 14:15
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 14:11:
[..]
Jawel dat ze geen 20 meer waren en dat ze niet wist hoe hij daar tijd voor zou maken, pijnlijk naïef als je het mij vraagt. Zeker gezien ze daarvoor al ergens typt dat ze verliefd is op deze man.
Ik vroeg het niet aan jou, maar aan Poëzie.
En jouw vraag vind ik niet suggestief, wel van uit jouw mening. Ik denk dat ik uitgelegd heb hoe ik jouw reactie zag.
Rooss4
21-09-2021 om 14:20
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 14:15:
[..]
Ik vraag of ze het geen probleem dat haar eigen man vreemd ging, wat is daar suggestief aan? En nee ik hoef niet te duwen en pushen tot iemand iets toegeeft, ik denk dat ze zelf ook wel weet waar ze mee bezig is.
In de hele reeks van vragen was je aan het hoekduwen. Volgens mij ben je niet dom, je moet dit zelf ook in de gaten hebben gehad.
Ik denk idd dat ze prima weet waar ze mee bezig is. En dat ze zich hier als facilitator bekendmaakt is best dapper vind ik, het houdt in elk geval de discussie lekker levendig.
Kersje
21-09-2021 om 14:24
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 14:09:
[..]
Maar in dit topic heeft het wel met de vraagstelling te maken, het gaat hier namelijk ook over vreemdgaan.
Blauwevrouw gaat niet vreemd, dus is het sowieso al een indirecte vraag, net zoals deze indirecte vragen ook regelmatig aan jou worden gesteld en je deze weigert te beantwoorden. Dát is wat ik bedoelde met pot/ketel. Het is hier verder offtopic en niet toegestaan (terecht ook), anders had ik wel een aantal duidelijke voorbeelden kunnen quoten, al kun je ook gewoon even je eigen topics teruglezen om te zien wat ik bedoel.
Kersje
21-09-2021 om 14:28
BlueHeart schreef op 21-09-2021 om 14:15:
[..]
Nee, je schreef “dus je vond het niet erg dat je man vreemdging”. Je ziet dat verschil dus niet?
En ja, denk dat het wel duidelijk is dat Blauwevrouw weet waar zij mee bezig is, alleen haar keuze en hoe zij hierover denkt staat je niet aan en dat is het grote verschil. Of dacht je nu werkelijk dat jouw veroordelende en zgn kritische vragen haar tot dat besef brengen?
Kersje
21-09-2021 om 14:30
ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 14:14:
[..]
Zelfreflectie is inderdaad niet iedereen gegeven.
Het gekke is dat de een verwijt de andere en wat doet ie zelf?
Wie wat en waar bedoel je nu? Mijn reactie was richting Blueheart en die weet exact wat ik bedoel hoor.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.