Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Kersje schreef op 21-09-2021 om 14:28:

[..]

Nee, je schreef “dus je vond het niet erg dat je man vreemdging”. Je ziet dat verschil dus niet?

Dat mag je idd met recht een suggestieve vraag noemen....

Rooss4 schreef op 21-09-2021 om 14:35:

[..]

Dat mag je idd met recht een suggestieve vraag noemen....

Zeer duidelijk ja, maar mss hanteert hij een ander woordenboek?

Ja wat ik jammer vind, is dat de discussie blijft steken in 'jij bent amoreel want je onderhoudt een vreemdgaande verhouding' versus 'jij moet niet zo oordelen, je weet niet waar je het over hebt, je mag je zelf geen oordeel aanmatigen' Iedereen blijft op zijn/haar standpunt dus dat weten we nu wel. 

Maar het gaat er niet over hoe nadelig het voor de betrokkenen zelf uit kan pakken. Met name degene die single is, iets heeft met een gebonden partner en dus meestal op het wachtbankje zit. 

Hieronder een voorbeeld van hoe ik denk dat gaan met een vreemdgaande partner voor de single partij. Ik quote mijzelf dus (van eerder op de dag): 

'' Ach ik denk dat blauwe vrouw wel op zoek is naar begrip omdat ze vaak laat vallen dat ze weduwe is geworden en daarom een arm om haar schouders en bevestiging zoekt.

Ik, zelf weduwe, begrijp die behoefte zeker. Ik ben ook van mening (en dat zeg ik al een paar keer in dit draadje) dat degene die single is in de geheime verhouding niet de verantwoordelijkheid heeft voor het huwelijk van de ander.

Maar juist omdat ik zelf weduwe ben begrijp ik de behoefte aan gezien willen worden maar ben ik bang voor haar dat een minnaar juist het rouwproces geen goed doet. Ja ieder rouwt op haar manier, maar als je steeds het feit dat je weduwe bent geworden, koppelt aan het feit dat je daarom een minnaar 'verdient' leg je voor je zelf neurologische paden aan die a. de pijn even lijken te verlichten maar dat in feite niet doen, alleen maar even uitstellen waardoor het later harder binnen komt b. een koppeling maakt tussen pijn van het verlies en het genot van de minnaar wat voer is voor een toxische hechting.

Ik voel haar kwetsbaarheid door het scherm heen en daarom zou ik haar juist gunnen, de pijn nu te voelen en zo de weg vrij te maken voor iemand die helemaal voor haar kan gaan. Dan kan ze ook wat achter haar ligt, achter haar laten.'

Lexus schreef op 21-09-2021 om 15:26:

Ja wat ik jammer vind, is dat de discussie blijft steken in 'jij bent amoreel want je onderhoudt een vreemdgaande verhouding' versus 'jij moet niet zo oordelen, je weet niet waar je het over hebt, je mag je zelf geen oordeel aanmatigen' Iedereen blijft op zijn/haar standpunt dus dat weten we nu wel.

Maar het gaat er niet over hoe nadelig het voor de betrokkenen zelf uit kan pakken. Met name degene die single is, iets heeft met een gebonden partner en dus meestal op het wachtbankje zit.

Hieronder een voorbeeld van hoe ik denk dat gaan met een vreemdgaande partner voor de single partij. Ik quote mijzelf dus (van eerder op de dag):

'' Ach ik denk dat blauwe vrouw wel op zoek is naar begrip omdat ze vaak laat vallen dat ze weduwe is geworden en daarom een arm om haar schouders en bevestiging zoekt.

Ik, zelf weduwe, begrijp die behoefte zeker. Ik ben ook van mening (en dat zeg ik al een paar keer in dit draadje) dat degene die single is in de geheime verhouding niet de verantwoordelijkheid heeft voor het huwelijk van de ander.

Maar juist omdat ik zelf weduwe ben begrijp ik de behoefte aan gezien willen worden maar ben ik bang voor haar dat een minnaar juist het rouwproces geen goed doet. Ja ieder rouwt op haar manier, maar als je steeds het feit dat je weduwe bent geworden, koppelt aan het feit dat je daarom een minnaar 'verdient' leg je voor je zelf neurologische paden aan die a. de pijn even lijken te verlichten maar dat in feite niet doen, alleen maar even uitstellen waardoor het later harder binnen komt b. een koppeling maakt tussen pijn van het verlies en het genot van de minnaar wat voer is voor een toxische hechting.

Ik voel haar kwetsbaarheid door het scherm heen en daarom zou ik haar juist gunnen, de pijn nu te voelen en zo de weg vrij te maken voor iemand die helemaal voor haar kan gaan. Dan kan ze ook wat achter haar ligt, achter haar laten.'

Waarom vind je dat een goede reden om met een gebonden man seks te hebben? Je weet dat als dat uitkomt bij de partner van, er veel verdriet zal zijn. Waarom wil je dat iemand bewust aandoen? 

Lexus schreef op 21-09-2021 om 15:26:

Nou, geef de discussie even een nuttige slinger dan, waar zou het over moeten gaan in jouw optiek?

Volgens mij gaat het juist precies daarover! Waar gaat het volgens jou dan wél over?

Poezie schreef op 21-09-2021 om 15:29:

[..]

Waarom vind je dat een goede reden om met een gebonden man seks te hebben? Je weet dat als dat uitkomt bij de partner van, er veel verdriet zal zijn. Waarom wil je dat iemand bewust aandoen?

Ja nu ga je weer in 'ze is slecht want de echtgenote zal pijn krijgen maar ik doe een poging over het voetlicht te krijgen dat het misschien juist ook niet goed voor haarzelf is op de lange duur, zonder een moreel oordeel over haar rol te vellen. Zij is immers single en bedriegt niemand. Maar ze zit wel op het wachtbankje te tandhakken zodat ze maar iets kan doen om haar pijn te verzachten

Rooss4 schreef op 21-09-2021 om 15:31:

[..]

ik zie vrijwel alleen maar discussie tussen 'jij ben slecht want gaat met een getrouwde man''  versus 'ik doe lekker wat ik fijn vind en daar heb jij niks mee te maken'. Lees wat ik twee keer hierboven schrijf over hoe het proces nadelig kan zijn voor bijv blauwe vrouw, dat vind ik een nuttiger slinger dan je allebei in je loopgraven blijven ingraven

Lexus schreef op 21-09-2021 om 15:50:

[..]

Ja nu ga je weer in 'ze is slecht want de echtgenote zal pijn krijgen maar ik doe een poging over het voetlicht te krijgen dat het misschien juist ook niet goed voor haarzelf is op de lange duur, zonder een moreel oordeel over haar rol te vellen. Zij is immers single en bedriegt niemand. Maar ze zit wel op het wachtbankje te tandhakken zodat ze maar iets kan doen om haar pijn te verzachten

Huh???????

Zij kiest er toch voor om met een man die waarschijnlijk slecht voor haar is seks te hebben? Waarom moet ik daar begrip voor tonen als tegelijkertijd door die actie iemand anders die daar helemaal niets aan kan doen gekwetst wordt?

Lexus schreef op 21-09-2021 om 15:50:

[..]

Lexus, ik lees je reactie en krijgt daar kromme tenen van. Poëzie stelt gewone vraag naar je mening en wat zeg je met je reactie? Daar gaan we weer .....  en ben je klaar met je veroordelen over haar.

Terwijl ze gewoon interesse heeft in je mening en je reden.

Hoe kunnen mensen erg slecht lezen en snel oordelen!

Anderen verwijten, maar wat doen ze zelf?

Poezie schreef op 21-09-2021 om 15:56:

[..]

Huh???????

Zij kiest er toch voor om met een man die waarschijnlijk slecht voor haar is seks te hebben? Waarom moet ik daar begrip voor tonen als tegelijkertijd door die actie iemand anders die daar helemaal niets aan kan doen gekwetst wordt?

Ik ben niet voor vreemdgaan omdat erbij gelogen wordt. Ik, zelf weduwe, kan me alles voorstellen bij iedere vluchtpoging voor het rouwproces. Maar ik denk ook dat het uit wanhoop is en haar niet helpt. 

Ja ik denk dat compassie jegens haar en gewoon kwaadheid op de vreemdganger meer op zijn plaats is dan de ander, die nota bene zelf single maar coute que coute een slecht mens vinden

@Lexus: je bedoelt het vast goed, maar ik vind het betuttelende prietpraat.

@allen: doe jezelf een plezier, klets over jezelf, over mensen die nog deelnemen aan het gesprek, of over fictieve karakters. Ik ga weg hier want het gaat onderhand echt helemaal nergens meer over. Wat een projecties allemaal... het gaat allang niet meer over mij maar over wat iedereen in mijn posts denkt te lezen en de rest wordt ingevuld uit de eigen dikke duim.
Minnaar en ik hebben het fijn samen, het brengt ons allebei iets wat we (op dit moment) niet ergens anders vinden en we weten dat het van tijdelijke aard is.

Veel plezier met elkaar, in dit topic of elders.

ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 16:02:

[..]

Lexus, ik lees je reactie en krijgt daar kromme tenen van. Poëzie stelt gewone vraag naar je mening en wat zeg je met je reactie? Daar gaan we weer ..... en ben je klaar met je veroordelen over haar.

Terwijl ze gewoon interesse heeft in je mening en je reden.

Hoe kunnen mensen erg slecht lezen en snel oordelen!

Anderen verwijten, maar wat doen ze zelf?

wat verwijt ik haar dan? Ik probeer de discussie uit het loopgraven perspectief te krijgen en zie dat mensen daar in blijven zitten. Ik vind de single die met een getrouwde vreemdganger gaat niet slecht alleen niet slim.  Jij vindt dat een verwijt, ik vind dat een constatering. 

blauwevrouw schreef op 21-09-2021 om 16:07:

@Lexus: je bedoelt het vast goed, maar ik vind het betuttelende prietpraat.

en toch heb je al eerder toegegeven dat er zeker wat inzat. Ik denk dat je het juist daarom wegschuift 

blauwevrouw schreef op 21-09-2021 om 16:07:

@Lexus: je bedoelt het vast goed, maar ik vind het betuttelende prietpraat.

@allen: doe jezelf een plezier, klets over jezelf, over mensen die nog deelnemen aan het gesprek, of over fictieve karakters. Ik ga weg hier want het gaat onderhand echt helemaal nergens meer over. Wat een projecties allemaal... het gaat allang niet meer over mij maar over wat iedereen in mijn posts denkt te lezen en de rest wordt ingevuld uit de eigen dikke duim.
Minnaar en ik hebben het fijn samen, het brengt ons allebei iets wat we (op dit moment) niet ergens anders vinden en we weten dat het van tijdelijke aard is.

Veel plezier met elkaar, in dit topic of elders.

En wat brengt het de vrouw van je minnaar op? Ik vind dat je dat (ondanks dat jij geen relatie met haar hebt) daar wel rekening mee moet houden.

Ik kan compassie opbrengen voor het feit dat je je man bent kwijtgeraakt doordat hij is overleden maar niet voor het feit dat je willens en wetens met een gebonden man seks hebt.

Lexus schreef op 21-09-2021 om 16:09:

[..]

wat verwijt ik haar dan? Ik probeer de discussie uit het loopgraven perspectief te krijgen en zie dat mensen daar in blijven zitten. Ik vind de single die met een getrouwde vreemdganger gaat niet slecht alleen niet slim. Jij vindt dat een verwijt, ik vind dat een constatering.

Lees je eerste zin dan.... En wat was haar vraag dan weer?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.