Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
CompetentSparrow79
20-09-2021 om 19:05
Julali schreef op 20-09-2021 om 18:57:
[..]
Ik vind dit een beetje naïef. Als hij zijn vrouw kan voorliegen, dan kan hij dit ook bij jou. Weet jij veel hoeveel scharreltjes hij heeft opgeduikeld over de jaren. Sommige mannen hebben in elk stadje een ander schatje.
Tja een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken he. Maar ik veronderstel dat ze het idee dat hij ook haar bedondert met een ander geen prettig idee vind wat dan eigenlijk vrij ironisch is.
blauwevrouw
20-09-2021 om 19:09
Julali schreef op 20-09-2021 om 18:57:
[..]
Ik vind dit een beetje naïef. Als hij zijn vrouw kan voorliegen, dan kan hij dit ook bij jou. Weet jij veel hoeveel scharreltjes hij heeft opgeduikeld over de jaren. Sommige mannen hebben in elk stadje een ander schatje.
En jij hebt vast een bron die dit onderbouwt, dat vreemdgangers meestal meer dan één minnares hebben.
Of ben ik gewoon net zo naïef als iedereen die denkt dat haar partner dat noooooit zou doen?
CompetentSparrow79
20-09-2021 om 19:12
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 19:09:
[..]
En jij hebt vast een bron die dit onderbouwt, dat vreemdgangers meestal meer dan één minnares hebben.
Of ben ik gewoon net zo naïef als iedereen die denkt dat haar partner dat noooooit zou doen?
De vreemdgangers die ik persoonlijk ken hebben meestal wel meerdere ijzers in het vuur. Maar waar maak je jezelf zo druk om? Je weet toch al dat hij vreemdgaat? Hij heeft naar jou geen verplichting om trouw te zijn.
blauwevrouw
20-09-2021 om 19:14
BlueHeart schreef op 20-09-2021 om 19:12:
[..]
De vreemdgangers die ik persoonlijk ken hebben meestal wel meerdere ijzers in het vuur. Maar waar maak je jezelf zo druk om? Je weet toch al dat hij vreemdgaat? Hij heeft naar jou geen verplichting om trouw te zijn.
Volgens mij maak jij je hier drukker over dan ik.
CompetentSparrow79
20-09-2021 om 19:19
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 19:14:
[..]
Volgens mij maak jij je hier drukker over dan ik.
Nee hoor, maar antwoord geven doe je dan weer niet of zijn mijn vragen wat te confronterend voor je ofzo?
blauwevrouw
20-09-2021 om 19:22
BlueHeart schreef op 20-09-2021 om 19:19:
[..]
Nee hoor, maar antwoord geven doe je dan weer niet of zijn mijn vragen wat te confronterend voor je ofzo?
Ik wist niet wat de relevantie van mijn antwoord op die vraag was, daarom gaf ik je geen antwoord. Nu is het me wel duidelijk: je wilt mijn hypocrisie of naïviteit ermee aantonen. Daar pas ik voor dus je krijgt nog steeds geen antwoord.
Ik ben jou precies niets verschuldigd.
CompetentSparrow79
20-09-2021 om 19:25
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 19:22:
[..]
Ik wist niet wat de relevantie van mijn antwoord op die vraag was, daarom gaf ik je geen antwoord. Nu is het me wel duidelijk: je wilt mijn hypocrisie of naïviteit ermee aantonen. Daar pas ik voor dus je krijgt nog steeds geen antwoord.
Ik ben jou precies niets verschuldigd.
Hij jou ook niet. Maar je laat je wel erg kennen zo.
Vavoom
20-09-2021 om 19:33
Misselijk gedrag om zo door te gaan op blauwe vrouw. Dit heeft niks te maken met een discussie voeren.
Ze is je niks verschuldigd en gaat in op je vragen. Daar kan je best normaler mee omgaan.
Madamecannibale
20-09-2021 om 19:34
Vavoom schreef op 20-09-2021 om 19:04:
Dat ze weet wie t is wil niet zeggen dat ze een vriendschap heeft met haar en ze heeft al helemaal geen relatie zoals haar minnaar heef met die vrouw. Het is niet de taak van Blauwe vrouw om trouw te zijn, zij is niet gebonden aan iemand.
Misschien wil ze überhaupt geen relatie meer, niet elk persoon wil dat.
Zo denk ik er ook over. Het is zijn verantwoordelijkheid. Het wordt mij overigens niet duidelijk of Blauwe vrouw een vriendin is. Of dat ze de vrouw oppervlakkig kent.
ZowatEndan
20-09-2021 om 19:35
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 18:20:
[..]
Je tekst is vooral vooringenomen.
Het zal van tijdelijke aard zijn, en die tijd maken we zo genotvol als mogelijk.
Niet vooringenomen, maar gebaseerd op mijn ervaring en ervaringen van meer minnaressen op dit forum.
Wat inderdaad niet jouw verhaal hoeft te zijn.
Misschien klinkt het zo als je me lees...
Prima toch.
Waarom kom je hier feedback te vragen
om te kijken waar je staat in je affaire in een topic waar je veel reacties kan krijgen van mensen die je voorkeur niet kunnen snappen?
blauwevrouw
20-09-2021 om 19:38
Ik vraag niet om feedback. Ik deel mijn ervaringen en meningen. ik merk dat dat op dit forum vaker wordt geïnterpreteerd als vraag.
blauwevrouw
20-09-2021 om 19:38
Madamecannibale schreef op 20-09-2021 om 19:34:
[..]
Zo denk ik er ook over. Het is zijn verantwoordelijkheid. Het wordt mij overigens niet duidelijk of Blauwe vrouw een vriendin is. Of dat ze de vrouw oppervlakkig kent.
Ik ken haar oppervlakkig. heb haar nooit een op een gesproken.
ZowatEndan
20-09-2021 om 19:45
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 19:38:
Ik vraag niet om feedback. Ik deel mijn ervaringen en meningen. ik merk dat dat op dit forum vaker wordt geïnterpreteerd als vraag.
Denk je niet dat met je meer begrip krijgt op minnaressen topic?
Waarom juist hier?
Ik wil je absoluut niet wegjagen, maar aan de hand van je reacties lees ik veel irritaties op reacties die je niet bevallen. Terwijl je weet dat in dit topic veel kritische reacties komen.
Dit snap ik niet.
blauwevrouw
20-09-2021 om 19:49
Ik schrijf ook in het minnaressentopic, hier reageer ik op wat ik lees - vooral als ik het er volstrekt mee oneens ben.
Ergens (tóch naïef) heb ik het idee dat mensen met een wat opener houding in het leven gaan staan als ze ook eens horen hoe iemand anders denkt en doet. En volgens mij geldt dit voor sommigen ook. Anderen zijn té overtuigd van hun eigen gelijk, daar zal ik nooit een normaal gesprek mee hebben - vooral als het zo op de vrouw gespeeld wordt.
Verder een combinatie van ramptoerisme en zelfkastijding, denk ik.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.