Seksualiteit
Julali
07-08-2021 om 19:08
Is vreemdgaan ok?
N. a. v. het minnaressentopic wil ik graag de discussie opengooien. Is het ok om vreemd te gaan (om welke reden dan ook), of niet?
Wie is er verantwoordelijk voor het vreemdgaan, alleen de persoon met een relatie, of ook de ander die het vreemdgaan faciliteert, maar zelf single is?
Heb jij zelf ervaring met vreemdgaan? Wat was je achterliggende motief? Kon je het naar jezelf verantwoorden en kon je jezelf nog recht aankijken in de spiegel? Of begon het toch te knagen naar verloop van tijd? Of was jij degene die werd bedonderd, hoe kwam je erachter? Hoe liep het af?
Peiling
Is vreemdgaan ok?
Madamecannibale
20-09-2021 om 19:53
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 19:38:
[..]
Ik ken haar oppervlakkig. heb haar nooit een op een gesproken.
Oké, bedankt voor je antwoord. Ik vind het in dat geval ook alleen aan hem om het te vertellen.
ZowatEndan
20-09-2021 om 19:56
Ik kan me voorstellen dat je in dit topic je mening kwijt wil ( en dat is je goed recht), maar dat doet iedereen hier op dit forum, op de manier zoals die het kan.
Waarom zou je iemand moeten overtuigen?
Een gesprek voeren met mensen die andere meningen hebben en dan letten of je de reactie bevalt, help niet echt in dat gesprek.
Bedankt voor je moeite om antwoorden op mijn vragen te geven. Mijn vragen waren bedoeld om bij aantal dingen stil te staan, niet omdat ik zo nodig de antwoorden wilde weten.
Vavoom
20-09-2021 om 20:19
ZowatEndan schreef op 20-09-2021 om 19:45:
[..]
Denk je niet dat met je meer begrip krijgt op minnaressen topic?
Waarom juist hier?
Ik wil je absoluut niet wegjagen, maar aan de hand van je reacties lees ik veel irritaties op reacties die je niet bevallen. Terwijl je weet dat in dit topic veel kritische reacties komen.
Dit snap ik niet.
Als je de openingspost leest kan je zien dat er om meningen en ervaringen wordt gevraagd, om een discussie te voeren over het onderwerp. Dat ze geïrriteerd raakt is niet zo raar als je kijkt naar de vraagstelling en toon van het meerendeel hier.
ImpassionedRaven59
20-09-2021 om 20:27
Vavoom schreef op 20-09-2021 om 20:19:
[..]
Als je de openingspost leest kan je zien dat er om meningen en ervaringen wordt gevraagd, om een discussie te voeren over het onderwerp. Dat ze geïrriteerd raakt is niet zo raar als je kijkt naar de vraagstelling en toon van het meerendeel hier.
En als je kijkt naar de antwoorden, dan is de vraagstelling en de toon van de forummers die tegen haar in gaan, ook niet zo raar.
Vavoom
20-09-2021 om 20:45
BeertjeColargol schreef op 20-09-2021 om 20:27:
[..]
En als je kijkt naar de antwoorden, dan is de vraagstelling en de toon van de forummers die tegen haar in gaan, ook niet zo raar.
Daar heb ik een andere mening over. Het is nergens voor nodig om haar ergens “op te pakken” alleen maar omdat je het niet eens bent met de keuzes die ze maakt.
ZowatEndan
20-09-2021 om 20:47
Vavoom schreef op 20-09-2021 om 20:19:
[..]
Dat klopt.
Alleen verwachten van anderen begrip opbrengen voor de keuzen die ze zelf niet zouden maken is ook erg veel gevraagd.
blauwevrouw
20-09-2021 om 20:47
Ik ga maar weer. Er wordt nu vooral over mij gepraat, dat lukt vast ook wel zonder mijn aanwezigheid.
Vavoom
20-09-2021 om 20:49
ZowatEndan schreef op 20-09-2021 om 20:47:
[..]
Dat klopt.
Alleen verwachten van anderen begrip opbrengen voor de keuzen die ze zelf niet zouden maken is ook erg veel gevraagd.
Ik kan zo snel niet vinden waar ze om begrip vraagt?
ZowatEndan
20-09-2021 om 21:12
blauwevrouw schreef op 20-09-2021 om 20:47:
Ik ga maar weer. Er wordt nu vooral over mij gepraat, dat lukt vast ook wel zonder mijn aanwezigheid.
Sorry ik bedoel niet alleen jou maar meerdere reacties. Dit heb ik niet duidelijk vermeld.
Met begrip bedoel ik Vavoom denken dat mensen hun sterke meningen van afkeur voorzichtig uitdrukken. Ik heb inderdaad nogal veel sterke, confronterende meningen in dit topic gelezen.
Miraval
20-09-2021 om 21:57
ik vind het ook niet nodig om Blauwevrouw zo aan te vallen op haar keuzes. Ze geeft netjes antwoord op alle vragen en dat het dan niet de antwoorden zijn die sommigen willen horen is geen reden om zo persoonlijk te worden in tekst.
M.i. is Blauwevrouw aan niemand verantwoording schuldig behalve aan zichzelf en haar kinderen. Hij is degene in een relatie en met een minnares. En of dat er nu 1 is of meerderen dat maakt toch niks uit? Blauwevrouw is helemaal niet van plan om met hem verder te gaan. Ze zegt juist heel duidelijk dat dit een houdbaarheidsdatum heeft.
Als minnaar eerlijk wil zijn is dat zijn keuze en niet die van Blauwevrouw. En hij is ook degene die op de blaren moet zitten wanneer het uitkomt.
Roodkapjeendewolf
21-09-2021 om 08:39
Miraval schreef op 20-09-2021 om 21:57:
M.i. is Blauwevrouw aan niemand verantwoording schuldig behalve aan zichzelf en haar kinderen. Hij is degene in een relatie en met een minnares. En of dat er nu 1 is of meerderen dat maakt toch niks uit? Blauwevrouw is helemaal niet van plan om met hem verder te gaan. Ze zegt juist heel duidelijk dat dit een houdbaarheidsdatum heeft.
Zo zwart/wit ligt het meestal niet wanneer je verliefd bent. Verliefdheid vertroebeld alles en je eigen overtuigingen buigen vanzelf mee wanneer je grenzen overgaat.
Deze affaire brengt nu de afleiding die ook zo hard nodig is. De opbouw van een affaire is het aller fijnst en meest verslavend. De daling zal extra pijnlijk zijn omdat er nog zoveel oud pijn onder ligt.
ZowatEndan
21-09-2021 om 09:24
Miraval schreef op 20-09-2021 om 21:57:
ik vind het ook niet nodig om Blauwevrouw zo aan te vallen op haar keuzes. Ze geeft netjes antwoord op alle vragen en dat het dan niet de antwoorden zijn die sommigen willen horen is geen reden om zo persoonlijk te worden in tekst.
Als minnaar eerlijk wil zijn is dat zijn keuze en niet die van Blauwevrouw. En hij is ook degene die op de blaren moet zitten wanneer het uitkomt.
Miraval, o wat een vreemde reactie!
Lees eerst de hele laatste discussie voor je je reactie plaatst.
Het ging gewoon om als je op de topic reageert waar mensen haar keuze niet begrijpen omdat ze uit ervaring reageren. Ervaring met bedrog binnen een relatie, scheiding of veel verdriet hebben gehad door mensen die eigen behoefte boven verdriet van anderen plaatsen en nog de consequentie van eigen handelen niet kunnen overzien.
En daarbij verwacht blauwevrouw begripvolle reacties van mensen die gekwetst zijn geweest of niet snappen dat je op die manier anderen kan kwetsen.
Als je al niet kunt overzien dat reageren op een topic als deze stevige reacties veroorzaakt ...
Zoals je al zelf zegt iets met blaren of in discusdie gaan na een goede reflectie ...
Kersje
21-09-2021 om 11:23
ZowatEndan schreef op 21-09-2021 om 09:24:
[..]
En daarbij verwacht blauwevrouw begripvolle reacties van mensen die gekwetst zijn geweest of niet snappen dat je op die manier anderen kan kwetsen.
Als je al niet kunt overzien dat reageren op een topic als deze stevige reacties veroorzaakt ...
Zoals je al zelf zegt iets met blaren of in discusdie gaan na een goede reflectie ...
Ik heb nergens gelezen waar Blauwevrouw begripvolle reacties verwacht, maar kan er overheen gelezen hebben in de stortvloed aan reacties aan haar adres. Ook lees ik nergens dat zij geen begrip heeft voor die andere kwetsende kant. Dat haar keuzes daardoor nog steeds niet de keuzes zijn die de meesten hier willen horen, ja, dat lees ik wel.
Denk dat de meeste minnaressen hier, waaronder ikzelf, heus goed overzien dat dit stevige reacties kan geven, maar daardoor gaan we de discussie nog steeds niet uit de weg, want de vragen werden gewoon eerlijk beantwoord. Er is echter wel een groot verschil in een goeie discussie voeren of lekker op de man bashen als de antwoorden je niet aanstaan. Als de antwoorden, waar duidelijk om gevraagd wordt, je niet aanstaan of je deze niet kunt handelen uit slechte ervaringen, kun je er ook voor kiezen uit dit topic weg te blijven. Een goeie discussie dient altijd nog vanuit 2 kanten te komen en is niet enkel een goeie discussie als je alleen antwoorden krijgt die politiek correct zijn of binnen je eigen kaders vallen.
Vavoom
21-09-2021 om 11:27
Kersje schreef op 21-09-2021 om 11:23:
[..]
Ik heb nergens gelezen waar Blauwevrouw begripvolle reacties verwacht, maar kan er overheen gelezen hebben in de stortvloed aan reacties aan haar adres. Ook lees ik nergens dat zij geen begrip heeft voor die andere kwetsende kant. Dat haar keuzes daardoor nog steeds niet de keuzes zijn die de meesten hier willen horen, ja, dat lees ik wel.
Denk dat de meeste minnaressen hier, waaronder ikzelf, heus goed overzien dat dit stevige reacties kan geven, maar daardoor gaan we de discussie nog steeds niet uit de weg, want de vragen werden gewoon eerlijk beantwoord. Er is echter wel een groot verschil in een goeie discussie voeren of lekker op de man bashen als de antwoorden je niet aanstaan. Als de antwoorden, waar duidelijk om gevraagd wordt, je niet aanstaan of je deze niet kunt handelen uit slechte ervaringen, kun je er ook voor kiezen uit dit topic weg te blijven. Een goeie discussie dient altijd nog vanuit 2 kanten te komen en is niet enkel een goeie discussie als je alleen antwoorden krijgt die politiek correct zijn of binnen je eigen kaders vallen.
Exact wat Kersje zegt.
En het is al eerder en vaker in dit topic gezegd, dit heeft niks meer maken met een discussie voeren.
Poezie
21-09-2021 om 11:40
Kersje schreef op 21-09-2021 om 11:23:
[..]
Ik heb nergens gelezen waar Blauwevrouw begripvolle reacties verwacht, maar kan er overheen gelezen hebben in de stortvloed aan reacties aan haar adres.
20-09-2021 om 19:49
Ik schrijf ook in het minnaressentopic, hier reageer ik op wat ik lees - vooral als ik het er volstrekt mee oneens ben.
Ergens (tóch naïef) heb ik het idee dat mensen met een wat opener houding in het leven gaan staan als ze ook eens horen hoe iemand anders denkt en doet. En volgens mij geldt dit voor sommigen ook. Anderen zijn té overtuigd van hun eigen gelijk, daar zal ik nooit een normaal gesprek mee hebben - vooral als het zo op de vrouw gespeeld wordt.
Verder een combinatie van ramptoerisme en zelfkastijding, denk ik.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.