Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Stardust schreef op 23-08-2021 om 14:59:

@Roodkapje, ik begrijp je bovenstaande stukje maar ben jij ervan overtuigd dat het voor elke vreemdganger, faciliteerder geldt? Dat is -denk ik- de angel hier.

nee dat denk ik absoluut niet. 

Op basis wat ik heb gelezen in het vreemdgaan topic zie ik bij een aantal personen wel duidelijk kenmerken van. 
Ik vind het jammer dat het door soms negatief geïnterpreteerd word alsof het gaat om een psychische stoornis en dat het betekend dat je slechte ouders hebt. Dat is niet de kern. 

Stardust schreef op 23-08-2021 om 15:26:

[..]

Maar frappant genoeg, heb ik vlak erna wel een paar vreemdgaan gefaciliteerd (dat speelt niet meer). Heel dubbel. Ik begreep de situatie en voor mij was het een soort afrekening van wat zich ervoor afspeelde. 

even ter verduidelijking. Ik beweer niet dat iedereen die vreemdgaat faciliteert een onveilige hechtingstijl heeft! Dit gebeurd zoveel. 
Het gaat in mijn opzicht om de beschikbaarheid van mensen waarin je liefde kan geven/ontvangen en durft te hechten. Wat je aandurft/aankunt zonder coping strategieën. 
Structureel of langdurig voor een bezette partner kiezen (driehoekrelatie) is naar mij idee wel een kenmerk. 

Julali

Julali

23-08-2021 om 17:52 Topicstarter

Roodkapjeendewolf schreef op 23-08-2021 om 16:57:

[..]

even ter verduidelijking. Ik beweer niet dat iedereen die vreemdgaat faciliteert een onveilige hechtingstijl heeft! Dit gebeurd zoveel.
Het gaat in mijn opzicht om de beschikbaarheid van mensen waarin je liefde kan geven/ontvangen en durft te hechten. Wat je aandurft/aankunt zonder coping strategieën.
Structureel of langdurig voor een bezette partner kiezen (driehoekrelatie) is naar mij idee wel een kenmerk.

Ook heel veel mensen zijn onveilig gehecht. Tussen de 30 en 40 procent van alle gezonde, thuiswonende kinderen is onveilig gehecht. 

Miraval schreef op 22-08-2021 om 16:22:

@A.Pret ik moest je post even goed lezen en aangezien je mij gequote hebt denk ik dat je mij ook bedoeld?

Dank voor je reactie, Miraval. Zoals jij het beschreef, triggerde het mij, waardoor ik reageerde. Maar ik bedoelde er verder niet jou alleen mee, ook anderen die er op soortgelijke manier mee omgaan, hetzij in een open relatie/andere relatievorm, hetzij door willens en wetens vreemd te gaan.

Julali schreef op 23-08-2021 om 17:52:

[..]

Ook heel veel mensen zijn onveilig gehecht. Tussen de 30 en 40 procent van alle gezonde, thuiswonende kinderen is onveilig gehecht.

Ja klopt en dat levert in meer of mindere mate weer problemen op in de volwassenheid ( in liefdesrelaties en in het ouderschap) 

30/40% is bijna de helft van de mensen! Daarom vind het zo belangrijk dat we onszelf beter gaan begrijpen. 

DizzyGorilla85

DizzyGorilla85

23-08-2021 om 19:03

Roodkapjeendewolf schreef op 23-08-2021 om 18:16:

[..]

Klopt, en dat heeft niet alleen betrekking tot liefdesrelaties of ouderschap maar dat kan ook doorwerken in bijvoorbeeld vriendschappen, op professioneel vlak of hoe iemand zich op een forum uit. Het is überhaupt handig als je jezelf en je valkuilen kent want het maakt de band met jezelf en anderen wat gezelliger/gezonder/veiliger.

Maar iemand die er structureel voor kiest om een minnaar te hebben, hoeft niet perse onveilig gehecht te zijn. Een kenmerk zou het kunnen zijn. Ik kom ook forummers tegen die er echt senang mee zijn om een (gebonden) minnaar omdat het binnen een levensstijl past. Daar mag je qua normen en waarden wat van vinden maar de ander hoeft niet beschadigd te zijn, het kan een bewuste keuze zijn. Van wat ik zie, lijkt het wel op de uitzonderingen, mensen die zichzelf gewoon heel goed kennen en goede balans kunnen houden want tevreden met zichzelf.

Stardust schreef op 23-08-2021 om 19:03:

[..]

Maar iemand die er structureel voor kiest om een minnaar te hebben, hoeft niet perse onveilig gehecht te zijn. Een kenmerk zou het kunnen zijn. Ik kom ook forummers tegen die er echt senang mee zijn om een (gebonden) minnaar omdat het binnen een levensstijl past. Daar mag je qua normen en waarden wat van vinden maar de ander hoeft niet beschadigd te zijn, het kan een bewuste keuze zijn. Van wat ik zie, lijkt het wel op de uitzonderingen, mensen die zichzelf gewoon heel goed kennen en goede balans kunnen houden want tevreden met zichzelf.

Hier beschrijf je exact hetgeen ik al zo vaak heb geschreven, want zo ervaar ik het precies. Het lijkt echter voor anderen een onhaalbaar iets en wordt het als niet bestaand bestempeld en dat stuit mij enorm tegen de borst. 

Julali

Julali

23-08-2021 om 20:16 Topicstarter

Kersje schreef op 23-08-2021 om 20:05:

[..]

Hier beschrijf je exact hetgeen ik al zo vaak heb geschreven, want zo ervaar ik het precies. Het lijkt echter voor anderen een onhaalbaar iets en wordt het als niet bestaand bestempeld en dat stuit mij enorm tegen de borst.

Dat je alleen seks met iemand wil hebben en geen relatie wil, dat kan ik prima begrijpen. Maar dat dat dan per se met een getrouwde vent moet zijn, die al een vrouw heeft en dat het allemaal stiekem moet, dat snap ik niet. 

Genoeg single mannen die graag je scharrel willen zijn, daarvoor hoeft hij niet getrouwd te zijn. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

23-08-2021 om 20:24

Julali schreef op 23-08-2021 om 20:16:

[..]

Dat je alleen seks met iemand wil hebben en geen relatie wil, dat kan ik prima begrijpen. Maar dat dat dan per se met een getrouwde vent moet zijn, die al een vrouw heeft en dat het allemaal stiekem moet, dat snap ik niet.

Genoeg single mannen die graag je scharrel willen zijn, daarvoor hoeft hij niet getrouwd te zijn.

Het idee dat die getrouwde man bereid is om zijn huwelijk op het spel te zetten voor af en toe een geile date met zijn minnares, is voor de minnares onderdeel van het plezier. Ze voelt zich dan extra geliefd en begeerd. Dat gevoel zal ze niet hebben als ze met een single man gaat scharrelen.

Hier heb je er al 1 van de 99.

febag schreef op 23-08-2021 om 20:26:

Hahahhaha inderdaad!

Proest!

BeertjeColargol schreef op 23-08-2021 om 20:24:

[..]

Het idee dat die getrouwde man bereid is om zijn huwelijk op het spel te zetten voor af en toe een geile date met zijn minnares, is voor de minnares onderdeel van het plezier. Ze voelt zich dan extra geliefd en begeerd. Dat gevoel zal ze niet hebben als ze met een single man gaat scharrelen.

Van jou neem ik het meteen aan, met zoveel kennis van de liefde en seks moet je haast wel gelijk hebben.

ConsciousWalrus47

ConsciousWalrus47

23-08-2021 om 20:30

Of anders Blue Heart?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.