Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

Rooss4 schreef op 22-08-2021 om 21:08:

[..]

Zo hebben wij elkaar toestemming gegeven om met mensen van ons eigen geslacht te daten, los van elkaar. Ik wil het alleen wel heel graag van tevoren weten! Het lijkt me bijzonder om een appje van Vent te ontvangen met de strekking: " er is nú een leuke meneer op weg naar mij".

En zo heb ik, zoals je weet, af en toe mijn ladiesnights, dat vindt Vent ook heel prikkelend. Zo jammer om elkaar niet op de hoogte te brengen als je er zelf ook lol van hebt!

Nou ja precies dat. De voorpret vooraf... de spanning die het met zich meebrengt het weten dat hij met een ander is... tja... voor ons werkt het enorm libido verhogend.   

Mij hoor je er zeker niet over klagen! Al denk ik dat we een kortstondige affaire beiden toch iets spannender vinden dan een langdurige minnaarrelatie. Maar mss vul ik nu teveel in voor mijn man. Hij heeft er nooit een probleem van gemaakt. Of een ONS of de langdurige minnaar. En ik naar hem toe eigenlijk ook niet. Maar wat Mok eerder al zei als het te lang is gaat ook daar de spanning minder worden en eigenlijk is dat juist hetgene waar het om gaat. 

Rooss4 schreef op 22-08-2021 om 21:08:

[..]

Zo hebben wij elkaar toestemming gegeven om met mensen van ons eigen geslacht te daten, los van elkaar. Ik wil het alleen wel heel graag van tevoren weten! Het lijkt me bijzonder om een appje van Vent te ontvangen met de strekking: " er is nú een leuke meneer op weg naar mij".

En zo heb ik, zoals je weet, af en toe mijn ladiesnights, dat vindt Vent ook heel prikkelend. Zo jammer om elkaar niet op de hoogte te brengen als je er zelf ook lol van hebt!

Jij bent dus bi. Zo las ik eens op het Viva forum dat iemand dacht dat bijna elke vrouw als jong meisje zijnde wel eens iets geprobeerd had met een vriendin. Om te oefenen zeg maar. Ik reageerde toen dat ik daar echt helemaal niks van moet hebben want ik ben 100% hetero. Toen zei ze van tongzoenen heb je toch zeker wel uitgeprobeerd met een vriendin ? Nou nee, daar moet ik echt niet aan denken.

watertoren schreef op 22-08-2021 om 21:26:

[..]

Jij bent dus bi. Zo las ik eens op het Viva forum dat iemand dacht dat bijna elke vrouw als jong meisje zijnde wel eens iets geprobeerd had met een vriendin. Om te oefenen zeg maar. Ik reageerde toen dat ik daar echt helemaal niks van moet hebben want ik ben 100% hetero. Toen zei ze van tongzoenen heb je toch zeker wel uitgeprobeerd met een vriendin ? Nou nee, daar moet ik echt niet aan denken.

Ik ben ook 100 procent hetero maar heb geregeld met vrouwen gezoend. En het is dat ik huidige partner op mijn 17e leerde kennen maar anders had ik zeker open gestaan voor meer (en nee een open relatie trekt mij dan weer niet haha). 

Rooss4 ik moet eerlijk zeggen dat ik door jou post ook enige bekrompenheid bij mezelf opmerk, want hoe normaal (en opwindend) ik 2 vrouwen kan vinden, het idee dat mijn man iets met een andere man zou doen vind ik dus helemaal niks. Dan nog liever een vrouw. En ik maar denken dat ik open minded was haha. 

watertoren schreef op 22-08-2021 om 21:26:

[..]

Wat voegt dit toe aan de discussie dan? Je wil graag even benadrukken dat je echt heel erg hetero bent? 

3xscheepsrecht schreef op 23-08-2021 om 07:54:

[..]

Rooss4 ik moet eerlijk zeggen dat ik door jou post ook enige bekrompenheid bij mezelf opmerk, want hoe normaal (en opwindend) ik 2 vrouwen kan vinden, het idee dat mijn man iets met een andere man zou doen vind ik dus helemaal niks. Dan nog liever een vrouw. En ik maar denken dat ik open minded was haha.

Ik persoonlijk noem dat geen bekrompenheid hoor, je vindt 2 mannen gewoon niet opwindend. Ik heb dat ook, vind 2 vrouwen ook erg geil en heb zelf ook meerdere malen seks met een vrouw gehad, heerlijk. Toch zou ik, als ik al een partner zou hebben, het prima vinden als hij wel de behoefte had seks met een man te hebben al vind ik dat niet zelf niet opwindend.

Julali

Julali

23-08-2021 om 12:49 Topicstarter

Kersje schreef op 23-08-2021 om 12:41:

[..]

Ik persoonlijk noem dat geen bekrompenheid hoor, je vindt 2 mannen gewoon niet opwindend. Ik heb dat ook, vind 2 vrouwen ook erg geil en heb zelf ook meerdere malen seks met een vrouw gehad, heerlijk. Toch zou ik, als ik al een partner zou hebben, het prima vinden als hij wel de behoefte had seks met een man te hebben al vind ik dat niet zelf niet opwindend.

Voor mij zou het niet uitmaken. Vreemdgaan is vreemdgaan. Ik ben zelf bi, dus voor mij is het evengoed vreemdgaan als ik met een vrouw iets doe buiten mijn huwelijk om. 

Ik zou het zelf minder erg vinden als mijn man met een andere man iets zou doen. Nog steeds niet ok, maar ik zou me door een andere vrouw eerder bedreigd voelen, gek genoeg. 

DizzyGorilla85

DizzyGorilla85

23-08-2021 om 13:13

Of de afspraak dat je relatie wel open is tov zelfde geslacht en niet open of wel gastvrij met andere geslacht. 

Twee seksende mannen vind ik ook weinig opwindend, tenzij ze zo lief zijn om mij als middelpunt te gebruiken maar dat is een ander verhaal. Ik weet niet wat ik ervan zou vinden als ik een partner zou hebben die met andere mannen wil seksen. Waarschijnlijk een kwestie van wennen aan het idee. Als ik met vrouwen mag dan mag hij met mannen. Wel gelijkwaardig.

[..]

Snap ik compleet. Je had hier 10 jaar geleden ook niet mee aan hoeven komen bij mij, ik ben daarin veranderd. Komt ook door de zeer open gesprekken die mijn lief en ik voeren, dat heeft voor een "losweek" gezorgd. 

Stardust schreef op 23-08-2021 om 13:13:

Of de afspraak dat je relatie wel open is tov zelfde geslacht en niet open of wel gastvrij met andere geslacht.

Precies. Dat is bij ons het geval. 

DizzyGorilla85

DizzyGorilla85

23-08-2021 om 14:01

Rooss4 schreef op 23-08-2021 om 14:00:

[..]

Precies. Dat is bij ons het geval.

Ideaal, als je daar samen lekker in bent gegroeid!

[..]

Ik ben ook 100 procent hetero maar heb geregeld met vrouwen gezoend. En het is dat ik huidige partner op mijn 17e leerde kennen maar anders had ik zeker open gestaan voor meer (en nee een open relatie trekt mij dan weer niet haha).

Hier precies andersom.  Als lief met een man zou willen zou ik dat prima vinden. Heb zelf geen enkele behoefte aan een vrouw. 

Kersje schreef op 22-08-2021 om 17:06:

[..]

[..]

Daar heb je wel een punt, ik heb het als voorbeeld genomen om de 2e quote te onderbouwen en dat had ik ook anders kunnen doen, dus bij deze.
Komt in principe op hetzelfde neer, dus zoveel verschil maakt het niet, maar even voor mezelf sprekend kun je er niet verder naast zitten dan je al een hele poos doet. Je blijft maar star vasthouden aan je eigen ideeën en bent hartstikke generaliserend door steeds met je hechtingsproblematiek op de proppen te komen.
Maar goed, jij lijkt sommige mensen nog steeds beter te kennen dan zij zichzelf kennen en daar wilde ik enkel op reageren. Door het voorbeeld te noemen wat ik heb gebruikt wilde ik enkel aangeven dat je theorieën ook weleens niet kloppen en door het maar steeds te blijven verkondigen kun je op den duur weleens tegengas verwachten. Dus de spiegel waarover je spreekt in de laatste quote, daar zou je misschien ook zelf eens in kunnen kijken.

Het gaat niet om starheid of generalisten. Het zijn ook niet mijn eigen ideeën. 

Wat ik uitdraag is dat mensen zichzelf juist niet altijd goed kunnen doorgronden. Vaak ervaren mensen wel persoonlijke of relationele problemen maar weten ze niet goed waar dit vandaan komt en vooral hoe je dit om kunt buigen. Ze zoeken het antwoord op de verkeerde plek. 
In de psychologie is meer bekendheid over hechtingsproblemen bij kinderen en hechtingsSTOORNIS bij volwassenen maar dat je hechtingstijl bepaald op welke manier je relaties aan gaat of niet is veel minder over bekend. Veel problemen zijn op te lossen als je begrijpt hoe deze copingmechanismes ontmanteld kunnen worden. 
Structureel vreemdgaan is een kenmerk van onveilige hechtingstijl vandaar dat ik het in betreffende topics benoem als ik inschat dat het passend is. Het kan een belangrijk puzzelstukje van een groter geheel zijn als je zelf vreemdgaat of je partner.  Voor mij was het een life changing. 

mooi om te lezen hoe iedereen daarin verschilt en zijn eigen weg in gevonden heeft. En zo hoort het te zijn, je hoeft niet alles zelf te doen om het te respecteren. 

DizzyGorilla85

DizzyGorilla85

23-08-2021 om 14:59

@Roodkapje, ik begrijp je bovenstaande stukje maar ben jij ervan overtuigd dat het voor elke vreemdganger, faciliteerder geldt? Dat is -denk ik- de angel hier. 
Voor mij geldt het, dus in die zin kom ik je graag tegen maar ik begrijp heel goed dat bij anderen de woorden ‘hechting’ en ‘LIEFDESBANG ’ een lachsalvo en/of ergernis oplevert. Zelf kon ik de woorden op een gegeven moment niet meer zien maar misschien was ik ook uitgelezen en doorgevoeld na al die boeken. Ik ben er zelf niet van overtuigd dat het voor iedereen geldt, wel voor velen. Er zijn immers genoeg blinde vlekken die we -algemeen- soms niet door hebben. De manier waarop je het brengt/bracht lijkt alsof het een absoluut gegeven is. 
Ik vind het wel tof dat je nu zelf je persoonlijke verhaal hier iets meer vertelt. In jouw ogen zou het misschien geen meerwaarde hebben maar het is juist de theorie gekoppeld aan ervaring waar ik wat aan heb gehad. Juist de ervaringsverhalen die bij iedereen anders is, vind ik boeiend.

DizzyGorilla85

DizzyGorilla85

23-08-2021 om 15:26

Roodkapjeendewolf schreef op 23-08-2021 om 14:47:

[..]

Voor mij was het een life changing.

Voor mij ook, het hielp mij dingen te plaatsen, om uit een ongezonde dynamiek (had niks met vreemdgaan of faciliteren te maken) te komen van het welbekende aanhalen en afstoten. Dat is niet wat ik voor mezelf wil. Ik wil veilig zijn, voor mezelf en voor de ander. Maar frappant genoeg, heb ik vlak erna wel een paar vreemdgaan gefaciliteerd (dat speelt niet meer). Heel dubbel. Ik begreep de situatie en voor mij was het een soort afrekening van wat zich ervoor afspeelde. In de nieuwe dynamiek werd ik min of meer gedwongen zelf meer open en kwetsbaar te zijn. Dat was nieuw en nog vreemder, het was en is soms eng maar ergens ook juist veilig, omdat ik meer van mezelf uitga. Dat is het. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.