Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

CuddlyReindeer95

CuddlyReindeer95

20-08-2021 om 11:16

Julali schreef op 20-08-2021 om 11:10:

[..]

Ik vind het vooral boeiend dat jij denkt te weten hoe ik leef, terwijl je me niet eens kent.

Één ding wordt wel duidelijk: dat jij je heel erg moralistisch uitdrukt. Alles is zwart óf wit, goed óf fout. Daar lok je, bedoeld of onbedoeld, veel reacties mee uit in vrijwel alle topics waarin je actief bent. Want de werkelijkheid is vaak vele malen complexer, diffuser en vooral ook rommeliger. 

Wednesday schreef op 20-08-2021 om 11:16:

[..]

Één ding wordt wel duidelijk: dat jij je heel erg moralistisch uitdrukt. Alles is zwart óf wit, goed óf fout. Daar lok je, bedoeld of onbedoeld, veel reacties mee uit in vrijwel alle topics waarin je actief bent. Want de werkelijkheid is vaak vele malen complexer, diffuser en vooral ook rommeliger.

Vetgedrukte dus.

Julali

Julali

20-08-2021 om 11:18 Topicstarter

Kersje schreef op 20-08-2021 om 11:12:

[..]

Je LEEST NIET! Zij hadden geen afspraken!

Ze heeft hem toestemming gegeven seks te hebben met anderen, ze wilde het hem niet verbieden omdat ze zijn seksuele behoefte begreep en zij daar niet aan tegemoet kon komen. 

Ze wilde het alleen niet weten, dus een beetje een zelfde soort afspraak als die eerder al is langsgekomen. Liever niet, maar als het toch gebeurt dan is daar begrip voor een geldt: wat niet weet wat niet deert. 

Dat zijn echt hele andere afspraken dan mensen maken die in een monogame relatie zitten en voor wie seks exclusief is binnen de relatie. 

Ik denk wel dat het klopt dat levenservaring meespeelt bij mij. Ik ken zelf eigenlijk alleen het verdriet van bedrog, vanuit eigen ervaring en mensen om mij heen. De leuke kanten heb ik zelf niet ervaren. Misschien dat ik er dan positiever tegenover zou staan. Ik associeer vreemdgaan met veel pijn en verdriet. 

Julali

Julali

20-08-2021 om 11:26 Topicstarter

Wednesday schreef op 20-08-2021 om 11:16:

[..]

In dit geval vind ik het zwart wit ja. Als je moedwillig zo'n belangrijke afspraak met je partner niet nakomt, dan vind ik dat niet ok. Ik keur dat gedrag af, omdat het mensen heel veel pijn doet. Vaak kunnen mensen nooit meer echt iemand vertrouwen nadat iemand zoiets met ze heeft uitgehaald. 

Ik vind het wat hypocriet om nu te doen alsof elke vreemdganger het doet uit nobele, goed doordachte overwegingen, omdat de partner dement is, of op streven na dood. 

We weten allemaal dat het in de meeste gevallen om pure lust gaat, omdat het spannend en geil is en dat er keihard over de grenzen van de partner wordt heen gewalst. 

Julali schreef op 20-08-2021 om 11:26:

[..]

Als je moedwillig zo'n belangrijke afspraak met je partner niet nakomt, dan vind ik dat niet ok. Ik keur dat gedrag af, omdat het mensen heel veel pijn doet. Vaak kunnen mensen nooit meer echt iemand vertrouwen nadat iemand zoiets met ze heeft uitgehaald.
We weten allemaal dat het in de meeste gevallen om pure lust gaat, omdat het spannend en geil is en dat er keihard over de grenzen van de partner wordt heen gewalst.

Precies en als je met anderen wilt vrijen: prima. Maar wees er eerlijk over en aanvaard vervolgens de consquenties. 

Maar als je betogen gaat houden over waarom je niet eerlijk kunt zijn omdat er verzachtende omstandigheden gelden, wees dan ten minste hier eerlijk over het feit dat je het uit lust doet en het risico neemt de ander uiteindelijk zeer te kwetsen maar dat dat jou niet zo veel uitmaakt als jij je pleziertje maar hebt

mariarosa schreef op 20-08-2021 om 11:33:

[..]dat dat jou niet zo veel uitmaakt als jij je pleziertje maar hebt

en precies dit is de reden dat mensen blijven verdedigen. 
niet omdat ze vreemdgaan zo goed vinden, maar omdat jij en anderen invullen dat de vreemdganger er per definitie zo harteloos in staat. 

Ginevra schreef op 20-08-2021 om 11:38:

[..]

en precies dit is de reden dat mensen blijven verdedigen.
niet omdat ze vreemdgaan zo goed vinden, maar omdat jij en anderen invullen dat de vreemdganger er per definitie zo harteloos in staat.

Het IS harteloos om degene die je trouw hebt beloofd (als je getrouwd bent) te bedriegen.

Poezie schreef op 20-08-2021 om 11:39:

[..]

Het IS harteloos om degene die je trouw hebt beloofd (als je getrouwd bent) te bedriegen.

Dat IS het dus niet. Het IS niet zo zwart-wit 

Julali schreef op 20-08-2021 om 11:12:

[..]

Ik vind dat daar een veel harder oordeel vanuit gaat. Alsof je een idee hebt van wat iemand al heeft meegemaakt in het leven.

Dat weet men andersom toch ook niet? 
Onzin dat dat een harder oordeel is. 

Poezie schreef op 20-08-2021 om 11:39:

[..]

As je dat vindt, overal en altijd, zelfs met dementerende partners of zoals bij de vriendin van kersje, geen uitzonderingen mogelijk, dan is elk gesprek verder zinloos. 
en dan hoop ik voor je dat je eigen handelen (seksueel of anderszins) nooit zo snoeihard geoordeeld zal worden. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

20-08-2021 om 11:45

Vavoom schreef op 20-08-2021 om 11:42:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van een situatie die niet zo zwart wit is? Buiten de terminale zieke om dan. 

BlueHeart schreef op 20-08-2021 om 11:45:

[..]

Heb je daar een voorbeeld van een situatie die niet zo zwart wit is? Buiten de terminale zieke om dan.

Er zijn er diverse genoemd in de bijna 1000 postings van dit topic. Maar die vind je of te extreem of niet overtuigend of wat dan ook. Ergens houdt het een keer op. Je staat erop om te oordelen. Soit. 

Vavoom schreef op 20-08-2021 om 11:42:

[..]

Nee idd, heel normaal hoor om degene waarvan je zegt te houden te bedriegen en voor te liegen. 

Weet je, een arm om je schouder en een luisterend oor valt wat mij betreft niet onder liegen en bedriegen. Waarom dan nog verder willen gaan zodat het wel liegen en bedriegen wordt?

BlueHeart schreef op 20-08-2021 om 11:45:

[..]

Weet je wel de definitie van terminaal?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.