Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Is vreemdgaan ok?

Peiling

Is vreemdgaan ok?
226 stemmen
19%
81%

mariarosa schreef op 19-08-2021 om 20:58:

[..]

Ja okay, maar als je dat vindt - en ik kan me daar best wat bij voorstellen- waarom het dan niet opengooien? Waarom dat stiekeme, gelieg en bedrieg. dat kan toch niet goed zijn voor de relatie?

Omdat de maatschappij dat heeft opgelegd, en men naar buiten toe toch mooi weer wil spelen. Of niets durft te zeggen. Of toch van die 2 walletjes wil blijven eten

NinjeTurtle schreef op 19-08-2021 om 21:04:

[..]

Omdat de maatschappij dat heeft opgelegd, en men naar buiten toe toch mooi weer wil spelen. Of niets durft te zeggen. Of toch van die 2 walletjes wil blijven eten

Ja maar er worden mensen door gekwetst (en dat zijn dan niet die mensen die het doen zelf). En daar vind ik wat van. Maar goed, dat moge duidelijk zijn inmiddels. 

Ik heb zelf in mijn leven wel minnaars en minnaressen naast mijn vaste partners gehad. Maar altijd in alle openheid naar alle kanten. 

En dat betekende soms het verbreken van banden omdat één van de partijen het niet trok. Prima. Beter dan moeten liegen, ik zou dat voor mijzelf zo'n verraad naar de ander vinden en geen basis om echt te relateren. 

Julali schreef op 19-08-2021 om 15:43:

[..]

Of het gewoon niet doen, is dat ook een optie? Of geloof je daar echt niet in? 

Lees anders mijn postings nog één keer door. Gewoon eens doen voor de gein. Lees nou eens wat er écht staat! 

mariarosa schreef op 19-08-2021 om 20:56:

[..]

ak speelt er ook een lager zelfbeeld mee beschermd door allerlei copingmechanismes.

ja whatever, werk dáár dan aan in plaats van te liegen en te bedriegen terwijl je vrouw je kind krijgt

Dan moet je dit wel van jezelf weten en erkennen. Overschat de kennis die mensen van zichzelf hebben niet.

Kijk maar naar Roodkapje, zelf ook vreemdgegaan maar intussen heeft ze het licht gezien en is ze exroker geworden.  Doordat er gelezen en geleerd is, doordat er inzichten verschaft zijn. Dat kost tijd, het is geen doekje voor het bloeden. Dan is effe vreemdgaan makkelijker. En dat het beschadigend, naar en lullig is neem je dan op de koop toe. 

Rooss4 schreef op 19-08-2021 om 22:38:

[..]

Dan moet je dit wel van jezelf weten en erkennen. Overschat de kennis die mensen van zichzelf hebben niet.

tja dat zal dan wel, ik begrijp dat niet goed. Tegenwoordig is er toch genoeg bekend over copingmechanismes. Maar afgezien daarvan: het is al zo oud als Methuzalem dat je door liegen mensen pijn doet en je relatie verziekt. 

mariarosa schreef op 19-08-2021 om 23:21:

[..]

tja dat zal dan wel, ik begrijp dat niet goed. Tegenwoordig is er toch genoeg bekend over copingmechanismes. Maar afgezien daarvan: het is al zo oud als Methuzalem dat je door liegen mensen pijn doet en je relatie verziekt.

Nee, daar is helemaal niet genoeg over bekend. En al zou dat in een bepaalde groep mensen wél het geval zijn, dan nog is niks lastiger dan de balk in je eigen oog ontdekken. Daar zul jij je zelf ook vást wel eens schuldig aan maken. Ik doe het wel in elk geval.

Vreemdgaan is ook al zo oud als Methuzalem. Wat zegt dat? 

Rooss4 schreef op 19-08-2021 om 23:26:

[..]

Nee, daar is helemaal niet genoeg over bekend

mwah dat is een aanname. Je kan altijd integer willen zijn

Vreemdgaan is ook al zo oud als Methuzalem. Wat zegt dat?

Dat zegt dat er in de mensheid nog steeds individuen zijn die liever liegen en bedriegen en zo mensen kwetsen ten bate van hun eigen pleziertjes. 

En al zou dat in een bepaalde groep mensen wél het geval zijn, dan nog is niks lastiger dan de balk in je eigen oog ontdekken. Daar zul jij je zelf ook vást wel eens schuldig aan maken. Ik doe het wel in elk geval.
nou dat is heel mooi van je, maar het onderwerp van dit draadje is: is het okay om vreemd te gaan. Daar geef ik mijn mening over maar ik lijk die mening niet te mogen hebben van jou want ik moet rekening houden met verzachtende omstandigheden. Ja die zijn er (en in sommige gevallen ook heel begrijpelijk zoals bij een terminale of depressieve partner) maar bij de meeste andere gevallen zeg ik: evolueer dan maar richting introspectie vwb je copingmechanismes. Ik vermoed eerder dat de verzachtende omstandigheden aangevoerd worden om door te kunnen gaan met het oneerlijke gedrag. Kan hoor, maar neem dan verantwoordelijkheid voor het feit dat je liever anderen bedriegt en kunt  kwetsen dan dat je naar jezelf kijkt. 

Wij gaan het niet eens worden dus ik houd nu op met jou er over te praten. Jij hebt recht op jouw mening en ik op de mijne en we gaan elkaar niet overtuigen. groetjes MR

Roodkapjeendewolf schreef op 19-08-2021 om 20:26:

[..]

Ik zie het niet als een bewuste keus. De meeste vreemdgangers kunnen moeilijk reflecteren op het gedrag en eigen aandeel erkennen omdat je vertroebeld en verstikt raakt in de situatie.

En ik vind dat er veel te veel na een reden wordt gezocht om het maar goed te praten of om het te rechtvaardigen, dit gaat er bij mij echt niet in sorry.

Nogmaals ik kan me de strijd voorstellen en dat het erg lastig kan zijn met de gevoelens waar je mee dealt. 

Maar nee, je hebt een keus en jij maakt zelf hoe bewust je die keus maakt.

Als je niet zo geheim doet, en gewoon communiceert ipv stiekem doet, dan hoef je ook niet zo verstikt in de situatie te raken.

Ok. Time to leave 
Het herhalen van de meningen is gestart. (Zoals vaak in topics)

ja als ik reactie ergens op krijg zal ik mezelf moeten herhalen toch? 

Rachel. schreef op 20-08-2021 om 08:41:

[..]

En ik vind dat er veel te veel na een reden wordt gezocht om het maar goed te praten of om het te rechtvaardigen, dit gaat er bij mij echt niet in sorry.

Nogmaals ik kan me de strijd voorstellen en dat het erg lastig kan zijn met de gevoelens waar je mee dealt.

Maar nee, je hebt een keus en jij maakt zelf hoe bewust je die keus maakt.

Dat je iets begrijpt wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook goedkeurt. Roodkapjeendewolf beschrijft het mechanisme,  ze zegt ook dat ze vreemdgaan afkeurt. 

Ze vindt dat het niet kan,  maar ze begrijpt wel wat mensen drijft en waarom ze doen wat ze nu eenmaal doen. 

Je kan dat excuses noemen,  maar een excuus is een reden waarom iets in een bepaald geval wel zou mogen. Ze heeft het niet over excuses,  maar over redenen. 

HexOpBezemsteel schreef op 20-08-2021 om 08:55:

[..]

Dat je iets begrijpt wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook goedkeurt. Roodkapjeendewolf beschrijft het mechanisme, ze zegt ook dat ze vreemdgaan afkeurt.

Ze vindt dat het niet kan, maar ze begrijpt wel wat mensen drijft en waarom ze doen wat ze nu eenmaal doen.

Je kan dat excuses noemen, maar een excuus is een reden waarom iets in een bepaald geval wel zou mogen. Ze heeft het niet over excuses, maar over redenen.

Ik begrijp wat je bedoelt idd, maar doordat er dan toch dezelfde reacties blijven komen.. dan begint het er toch steeds meer op te lijken dat het is na een reden zoeken om het te rechtvaardigen.. 

Op alles van een bericht komt.. ja maar als.. ja maar dit.... ja maar dat....

Ik ben gwn heel eerlijk en het komt dan voor mij gwn over dat je toch voor eigen gevoel een reden zoekt waarom... en waarom hoeft niet herhaald te worden als je het er mee eens bent dat de daad fout is.

Kwil ook niemand bashen hoor, maar dat is met als je zegt het spijt me maar... ik heb dat idd gedaan niet goed maar.... tuurlijk kun je aangeven wat je gevoel erbij was en waardoor je de fout in bent gegaan. Maar door te  blijven herhalen waarom of scenario's erbij blijft halen dan komt het gwn meer over dat je je fout wil ompraten naar ik deed het door die reden.

Rachel. schreef op 20-08-2021 om 08:55:

ja als ik reactie ergens op krijg zal ik mezelf moeten herhalen toch?

Ik vind het ook prima hoor. 

De meeste topics komen op een punt waar er alleen maar een herhaling van meningen  is.

Ik geef alleen aan dat ik op dat moment ga. Er komen dan zelden nieuwe inzichten

HexOpBezemsteel schreef op 20-08-2021 om 08:55:

[..]

Dat je iets begrijpt wil natuurlijk niet zeggen dat je het ook goedkeurt. Roodkapjeendewolf beschrijft het mechanisme, ze zegt ook dat ze vreemdgaan afkeurt.

De boeh roepers lijken sowieso enige overview te missen. "Het is gewoon fout en slecht want ik vind dat en iedereen moet maar gewoon eerst nadenken en met zichzelf aan de slag want ik vind dat want ik vind vreemdgaan stom".  Dat roepen vanuit die ivoren toren zonder enig begrip voor welke situatie dan ook maakt het onmogelijk om naar elkaar toe te groeien.

Zo ben ik bv heel benieuwd hoe een Rachel of een Julali zouden reageren als hun beste vriendinnetje in een situatie terecht komt die Kersje omschrijft. Maar ik vrees dat ik voor nu het antwoord al weet...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.