Psyche en mentaal Psyche en mentaal

Psyche en mentaal

Zou jij een asielzoeker in huis nemen als je er plaats voor had met een vergoeding van 150 euro per maand ?

Ik zou dat zelf nooit doen, ik heb er zat plaats voor maar je weet niet wat je in huis haalt en ik zou mijn privacy kwijt zijn.

Nee, ik vind het al een uitdaging om met man en kind(eren) onder een en hetzelfde dak te leven.

Nee, dat zou ik niet doen. In geval van nood vang ik wèl mijn 3 volwassen kinderen op + mijn kleinkinderen. 

Ik heb een tijdje een gezin in huis gehad in de weken dat mijn kinderen bij hun vader waren. Dan was ik zelf bij mijn vriend. Ze moesten met twee gezinnen in een minikamer wonen op het AZC, geen doen. Dus dan waren ze week daar en dan vijf dagen in mijn huis. Hoewel ze rustig van de verschillende slaapkamers gebruik mochten maken kozen ze ervoor om met zn allen in een slaapkamer te slapen. En mijn huis was altijd picobello in orde. 
Waren ontzettend lieve mensen. 

Voor het luttele bedrag van slechts 150 euro/maand kan je echt geen volwassen persoon opvangen! 

Nee, ik heb 2 pleegkinderen....dat is genoeg
Laat de regering beginnen

Zo lang er gemeenten in Nederland zijn die weigeren asielzoekers op te vangen vind ik niet dat je dit van burgers mag vragen. En zeker niet voor 150 euro, dat is niet eens een onkostenvergoeding. 

Maar voor mezelf? Nu zou het niet kunnen want geen ruimte, maar als ik hier alleen zou wonen zou ik er misschien wel voor open staan om vrouwen/kinderen op te vangen. 

Nee, geen plek over en ik vind het hier wel druk genoeg met man en 2 kinderen in huis.  

ik heb er wel eens naar gekeken. Via takecarebnb. Dan krijg je ook wat begeleiding, weet je dat het voor een bepaalde periode is (geen huurbescherming zoals iemand vroeg) etc. Dat gaat trouwens om statushouders. 
Maar ik woon alleen en als ik dit zou doen zou ik voor een meerpersoons huishouden gemeentelijke belastingen moeten betalen. Mijn gemeente wijkt daar niet van af voor dit soort dingen. Helaas, ik hoef er niks aan te verdienen maar dit is wel het andere uiterste

Zilver_gray schreef op 10-04-2026 om 22:22:

Nee, ik vind het al een uitdaging om met man en kind(eren) onder een en hetzelfde dak te leven.

Dit, ik zou het wel heel graag willen kunnen, maar het zit er niet in. 

MMcGonagall schreef op 10-04-2026 om 21:00:

Waar komt deze vraag vandaan? Mij lijkt 150 euro een beetje mager, dat is eerder een symbolisch bedrag dat toch geen mensen zal motiveren.
Ik heb overigens geen plek over, dus ik ga het niet doen.

Was deze week een item over op de tv. De organisatie er achter wilde niet dat mensen een statushouder voor financieel gewin in huis zouden halen, maar 150 euro is natuurlijk wel erg karig en niet eens kosten dekkend.

Ik zou het zelf niet willen. Heb mijn volwassen kinderen na hun studie weer anderhalf jaar in huis gehad en dat vond ik genoeg. Ik vind het fijn om weer met z'n tweeën te wonen.

Nee, zelfs geen eventuele familieleden uit het buitenland als die dat zouden willen en ook niet als ik een heel ruim huis zou hebben. Ik ben niet daartoe gemotiveerd op geen enkele manier.

Zet eerst eens de veiligelanders uit om mee te beginnen. 

Een over-, overgrote meerderheid van de mensen hier wil minder tot geen immigratie dus wie zou ik zijn om dat te willen saboteren? Ook als je er zelf plezier aan beleeft om te huisvesten en te begeleiden komt de last daarna op kosten van een ander en dat is het grootste deel.

Je ziet het vaak hoor; mensen die pro-immigratie zijn maar dan uitsluitend bij een ander. In andermans huis, andermans wijk, andermans stad, en dan zelf  "Far From The Madding Crowd" je eigen zorgeloze leventje voortzetten en de ellende aan een ander overlaten.

Het is dat mijn man het niet ziet zitten vanwege de indeling van ons huis - alleen op de slaapkamers kan je jezelf echt terugtrekken. Maar als het aan mij lag, zou het best kunnen. Kwestie van duidelijke afspraken maken. We zijn overigens wel maatjesgezin geweest voor kinderen die destijds dezelfde leeftijd hadden als de onze. Dan vang je alleen overdag een of meer minderjarige vluchtelingen op. 

Nee, daarvoor ben ik veel te veel op mezelf.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.