Psyche en mentaal
watertoren
10-04-2026 om 20:47
Zou jij een asielzoeker in huis nemen als je er plaats voor had met een vergoeding van 150 euro per maand ?
Ik zou dat zelf nooit doen, ik heb er zat plaats voor maar je weet niet wat je in huis haalt en ik zou mijn privacy kwijt zijn.
Alice12
10-04-2026 om 20:50
Ja, misschien wel. Ik heb er geen plek voor. Maar alleen eventueel een vrouw.
MMcGonagall
10-04-2026 om 21:00
Waar komt deze vraag vandaan? Mij lijkt 150 euro een beetje mager, dat is eerder een symbolisch bedrag dat toch geen mensen zal motiveren.
Ik heb overigens geen plek over, dus ik ga het niet doen.
Miraval
10-04-2026 om 21:04
Nee.
Ik heb geen idee of die persoon dan ook valt onder een vorm van huirbescherming oid. Of wat er gebeurd wanneer er conflicten ontstaan, of je deze persoon dan ook gewoon heel makkelijk je huis uit kunt zetten. Buiten het feit dat ik erg gesteld ben op mijn privacy. En 150 euro is nauwelijks een fatsoenlijke vergoeding en zal denk ik heel weinig mensen motiveren dit wel te doen.
Fenyw
10-04-2026 om 21:06
Ik heb kort een Oekraïnse dame in huis gehad. Hoe kort ook, ik vond het wel gedoe. Ik heb Long Covid en kan eigenlijk niet de hele dag iemand om me heen hebben, zelfs niet mijn partner. Ik merkte ook dat je met partner en kinderen bepaalde routines hebt en dat is wat lastiger over te brengen aan een vreemde. Het loopt dan niet als een geoliede machine en tijdens spitsuur gaat het dan mis.
Of en hoeveel geld er tegenover staat maakt niet uit, ik zou het met de ervaring die ik nu heb niet doen.
Peaches
10-04-2026 om 21:11
Nee. Ook niet voor 5000 euro per maand.
Staat overigens helemaal los van wie het is. Elke onbekende in mijn (ons) huis zou ik niet trekken.
Nehalennia
10-04-2026 om 21:14
Nee, ik woon alleen met een jong kind en wil daar geen derden bij hebben.
Gebruikersnaaminvullen
10-04-2026 om 21:22
Ik zou het doen voor 500 per maand. Maar dan heeft diegene wel alle voorzieningen voor zichzelf en hoef ik niet voor die persoon te zorgen.
PinkFlower
10-04-2026 om 21:45
Nee. Geen asielzoeker, geen vrienden, geen familie, niemand. Man en kind vind ik wel genoeg.
Ik ben erg op mijn privacy gesteld. Ik haat het als om ergens te logeren of een logee voor 1 nacht in huis te hebben. Dus nee zeker niet iemand voor lange tijd.
Beste vrienden of zeer naaste familie mag in geval van zeer acute nood wel een tijdje logeren maar niet langer dan een paar weken. Dat trek ik echt niet. En met goede afspraken.
Loulou39
10-04-2026 om 21:55
Broodjebrie schreef op 10-04-2026 om 21:30:
nee. Ik ben erg gehecht aan mijn privacy.
Dit.
Toevoeging: je weet inderdaad ook niet wie je in huis haalt, plus ik heb een heel ienieminie appartement (iets met woningmarkt en vrije sector), dus ik heb niet eens plek.
Broodjebrie
10-04-2026 om 22:14
Loulou39 schreef op 10-04-2026 om 21:55:
[..]
Dit.
Toevoeging: je weet inderdaad ook niet wie je in huis haalt, plus ik heb een heel ienieminie appartement (iets met woningmarkt en vrije sector), dus ik heb niet eens plek.
Precies!soms blijft een vriend of vriendin slapen maar dat is dan 1 nachtje. Langer echt niet.