Over het forum
YolandaOudersnl
08-07-2021 om 13:49
Wat mist er nog op het forum?
Update 3 augustus
Na alle vele suggesties, feedback en het melden van bugs, gaan we weer verder met Viafora verbeteren. We kunnen simpelweg niet aan alle verzoeken voldoen maar toevoegingen die jullie gebruikerservaring verbeteren, vinden we belangrijk.
Op de planning de aankomende weken staan de volgende wijzigingen/toevoegingen. We zullen ze stuk voor stuk uitrollen, maar houd er rekening mee dat het ook voor ons zomervakantie is 
Profielfoto's bij aliassen
Meerdere opties kunnen aanvinken bij peiling/poll- Eerste zin beginnen met een hoofdletter
- Aantal forum topics op voorpagina (favoriet/gereageerd/eigen topics) instelbaar
Bij een lange OP, de OP uitklapbaar maken(vanaf pagina 2)Knoppen voorpagina op (kleine) mobielschermen plaatsing verbeteren
Wat we ook nog gaan toevoegen maar wat later op de planning staat:
Een maand abonnement waardoor je advertentievrij kunt forummen
Update 3 augustus: alle berichten langsgegaan en genoemde punten genoteerd (ook die waarschijnlijk of zeker niet geïmplementeerd worden):
Waarschijnlijk wel, moet nader bekeken en ingepland worden
- Gemakkelijk wisselen van rubriek
Aanpassen aantal posts op 1 paginaNavigeren naar paginanummer binnen topic- Alle berichten van gebruiker binnen huidige topic bekijken
- Melding (subtiel/niet in de weg zittend) van nieuwe berichten terwijl je een reactie typt
- Quote kunnen openen in nieuw tabblad (voor nu kan je al wel op de datum onder de gebruikersnaam openen in een nieuw tabblad)
Automatische melding/waarschuwing (bij reactieveld) als topic wat langer inactief is- Zoekfunctie herzien (beide in resultaten & opmaak)
Rapporteren van privéberichten- Rubrieknaam (& mogelijk gebruikersnaam) aanklikbaar in topiclijstjes voorpagina
- Teksteditor onder handen nemen / vervangen met alternatief
- Gebruikers kunnen noemen/taggen/mention (dmv @)
- Bericht/melding als je gequote en/of genoemd (dmv @) bent
- Dark / donkere modus
Lange termijn / misschien / misschien niet
Geheel kunnen negeren van specifieke topics op forum (ook uit rubrieken/actief/nieuw)- Berichten zonder automatische opmaak schrijven
Zal niet geïmplementeerd worden
- Foto's kunnen uploaden bij reacties (i.p.v. alleen als linkje)
- Kleurstelling/accenten forum herzien
- Meest recent gelikete bericht(en) inzien
- Lijst gebruikers met totaal aantal likes
- Kunnen zien wie je berichten geliket heeft
- Dislike knop
- Motto / onderschriften
- Kunnen zien of gebruiker online is
- Zichtbaar aantal gebruikers/bezoekers online
- Automatisch sluiten van topics als er 6 maanden geen activiteit in is geweest.
- Onbeperkt / altijd eigen berichten kunnen bewerken
- Ban topic
Daarnaast zou ik jullie willen vragen om, voordat je een bericht plaatst, te lezen of jouw punt al eerder is benoemd. We waarderen jullie enthousiasme maar het is lastig om het overzicht te behouden met veel dezelfde suggesties.
Lollypopje
30-08-2021 om 20:13
Hen74 schreef op 30-08-2021 om 20:10:
[..]
Jawel!
Ik hoor het terug van mijn omgeving. Ben er ook pas echt achtergekomen doordat ik (nog meer) zicht kreeg op mezelf na de diagnose ADD. En ik ben er hard mee aan de slag gegaan.
Dus het zal misschien hier minder opvallen. Of ik het laat het soms voor wat het is. Maar oh, wat loop ik vaak tegen miscommunicatie aan in het dagelijks leven.
Misschien kom je gewoon beter tot zijn recht op papier 
Nu kom ik niet op actueel, maar ik vind je altijd heel duidelijk 
Moxxie
30-08-2021 om 20:17
redbulletje schreef op 30-08-2021 om 19:25:
[..]
Het zou leuk zijn als er op de plek waarbij bij de moderators hun functie als moderator staat dan automatisch komt te staan dat je even op de strafbank zit idd.
Nee joh, dat kan toch niet? Nieuw woord, ban shaming
QuarrelsomeSnail25
30-08-2021 om 20:23
Lollypopje schreef op 30-08-2021 om 20:13:
[..]
Misschien kom je gewoon beter tot zijn recht op papier
Nu kom ik niet op actueel, maar ik vind je altijd heel duidelijk
Ah, dat zou best een verschil kunnen maken ja.
Ik heb niet eerder op deze heel actieve manier geschreven ergens.
Maar dank in ieder geval voor de feedback.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat als ik jouw teksten over willekeurig onderwerp zie, ik (bijna) altijd denk 'Hé, dat had ik zelf ook kunnen zeggen of meemaken!'
Behalve toen je het over je buurhaantje had natuurlijk, ik ben een vegetariër. 
Lollypopje
30-08-2021 om 20:25
Hen74 schreef op 30-08-2021 om 20:23:
[..]
Ah, dat zou best een verschil kunnen maken ja.
Ik heb niet eerder op deze heel actieve manier geschreven ergens.
Maar dank in ieder geval voor de feedback.
Nu moet ik eerlijk zeggen dat als ik jouw teksten over willekeurig onderwerp zie, ik (bijna) altijd denk 'Hé, dat had ik zelf ook kunnen zeggen of meemaken!'
Behalve toen je het over je buurhaantje had natuurlijk, ik ben een vegetariër.
En jij dood waarschijnlijk geen mannetjes van je eigen soort 
Ik ben communicatief best aardig, maar ook in platte tekst een stuk sterker. Alleen al omdat je meer tijd nodig hebt om het op te schrijven, dan het te zeggen dus denk je er onbewust meer over na 
BrightEchidna89
30-08-2021 om 20:25
Tickel schreef op 30-08-2021 om 20:07:
[..]
Persoonlijk vind het het wel handig om op een bantopic te zien waarom iemand al langere tijd niet gepost heeft. De discussie zal wel meevallen als je de reacties uitschakelt.
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens, gewoon om te weten of iemand verdwenen is of verbannen werd als je die langere tijd niet hoort.
QuarrelsomeSnail25
30-08-2021 om 20:43
Lollypopje schreef op 30-08-2021 om 20:25:
[..]
En jij dood waarschijnlijk geen mannetjes van je eigen soort
Ik ben communicatief best aardig, maar ook in platte tekst een stuk sterker. Alleen al omdat je meer tijd nodig hebt om het op te schrijven, dan het te zeggen dus denk je er onbewust meer over na
Haha, ja ook dat. 
Zou best kunnen kloppen inderdaad wat je schrijft over meer tijd hebben voor geschreven tekst. Ik ben anders ook een flapuit.
Rachel.
30-08-2021 om 20:48
Doornroosje9 schreef op 29-08-2021 om 09:07:
Ik zie wel degelijk het nut van een napraat. Ik heb het idd op Viva gepost omdat ik het even kwijt wilde. Waar kan je hier terecht dan? Om er even over te praten?
Ja je kan staffen, maar dat doe ik nooit. Alleen bij het delen van privé gegevens. Maar praten over bv een heftig topic of heftige posts?
Eens.
FixedLyrebird78
30-08-2021 om 20:53
Rachel. schreef op 30-08-2021 om 20:48:
[..]
Eens.
Dan nog zou je kunnen staffen, want er is meestal wel een Mod aanwezig om je te woord te staan, daarvoor is een Napraat niet echt noodzakelijk en/of gewenst.
Fleece
30-08-2021 om 21:09
Tickel schreef op 30-08-2021 om 20:07:
[..]
Persoonlijk vind het het wel handig om op een bantopic te zien waarom iemand al langere tijd niet gepost heeft. De discussie zal wel meevallen als je de reacties uitschakelt.
Helemaal mee eens.
Rachel.
30-08-2021 om 21:10
U2fan schreef op 30-08-2021 om 20:53:
[..]
Dan nog zou je kunnen staffen, want er is meestal wel een Mod aanwezig om je te woord te staan, daarvoor is een Napraat niet echt noodzakelijk en/of gewenst.
Toch vond ik de napraat ook leuk en gezellig, ook om over onzinnige dingen te praten, of eens even niet topic gericht te babbelen en grappige gifs na elkaar te sturen (vaak off-topic in een topic of het moet met het topic te maken hebben)
FixedLyrebird78
30-08-2021 om 21:15
Rachel. schreef op 30-08-2021 om 21:10:
[..]
Toch vond ik de napraat ook leuk en gezellig, ook om over onzinnige dingen te praten, of eens even niet topic gericht te babbelen en grappige gifs na elkaar te sturen (vaak off-topic in een topic of het moet met het topic te maken hebben)
Snap ik, maar ik ben heel blij dat er op dit forum bewust niet voor gekozen is, net als voor een ban topic
majorette2005
30-08-2021 om 22:57
Rachel. schreef op 30-08-2021 om 21:10:
[..]
Zo'n topic is er hier ,
https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/discuzeur-en-loltopic?page=65
Angela1967
30-08-2021 om 23:00
Valdemar schreef op 30-08-2021 om 20:25:
[..]
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens, gewoon om te weten of iemand verdwenen is of verbannen werd als je die langere tijd niet hoort.
Dan stuur je zo iemand toch een pb? sorry vautje realiseer me dat je ook geen pb kunt lezen als je geband bent
Gr Angela
Sophia_!
30-08-2021 om 23:03
majorette2005 schreef op 30-08-2021 om 22:57:
[..]
Zo'n topic is er hier ,
https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/discuzeur-en-loltopic?page=65
Precies, of je opent gewoon een eigen kletstopic zonder specifiek onderwerp. Daar is geen Napraat voor nodig.
MidasWolf
30-08-2021 om 23:15
Angela1967 schreef op 30-08-2021 om 23:00:
[..]
Dan stuur je zo iemand toch een pb?sorry vautje realiseer me dat je ook geen pb kunt lezen als je geband bentGr Angela
Uit interesse waarom zet je steeds
gr Angela onder aan al je berichten.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.