Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

30-08-2021 om 18:43

Nose schreef op 30-08-2021 om 18:40:

Persoonlijk vind ik friezinnetje en u2fan nu wel een beetje sarcastisch naar BeertjeColargol. Als ik dit mag zeggen hoor 😬

Dat mag je natuurlijk zeggen, enkel is dat eigen interpretatie, want ik beaam enkel wat Friezinnetje zegt n.a.v. een aantal verschillende posts op dit topic.

SombraOnline schreef op 30-08-2021 om 16:50:

[..]

Als je naar iemands profiel gaat, zie je rechtsboven ''gebruiker blokkeren'' staan. Als je daarop klikt, wordt je doorverwezen naar een pagina waar je bevestiging moet geven om die persoon te blokkeren.

Alleen, die pagina heet ''negeerlijst'', niet blokkeerlijst. Kleine afwijking.

Hier dus even op terugkomend, kan ''gebruiker blokkeren'' veranderd worden naar ''gebruiker negeren''? Dan klopt het in combinatie met de negeerlijst.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-08-2021 om 18:49

Nose schreef op 30-08-2021 om 18:40:

Persoonlijk vind ik friezinnetje en u2fan nu wel een beetje sarcastisch naar BeertjeColargol. Als ik dit mag zeggen hoor 😬

ik heb het over ex-vivaforummers, dus meerdere mensen

SombraOnline schreef op 30-08-2021 om 18:46:

[..]

Hier dus even op terugkomend, kan ''gebruiker blokkeren'' veranderd worden naar ''gebruiker negeren''? Dan klopt het in combinatie met de negeerlijst.

Dan zijn we er!

Maar je kunt dus geen gebruikers blokkeren (dat zij jouw bijdrages ook niet meer kunnen lezen)? Dan mis ik díe functionaliteit. Nog niet willen doen, maar op andere SoMe gebruik ik die zeker wel.

blauwevrouw schreef op 30-08-2021 om 18:58:

[..]

Dan zijn we er!

Maar je kunt dus geen gebruikers blokkeren (dat zij jouw bijdrages ook niet meer kunnen lezen)? Dan mis ik díe functionaliteit. Nog niet willen doen, maar op andere SoMe gebruik ik die zeker wel.

Maar een forum is toch iets anders dan social media zoals Insta of Twitter? Als 20 forummers niet willen dat ik hun reacties mag lezen dan valt er toch 'niks' meer te forummen?

blauwevrouw schreef op 30-08-2021 om 18:58:

[..]

Dan zijn we er!

Hmm, dat haalt wel een beetje het idee van een forum weg. Mij maakt het niet uit dat anderen m’n berichten kunnen lezen, ook niet als ik ze “negeer”. Maar dat is voor iedereen anders, natuurlijk.  

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-08-2021 om 19:05

_melon schreef op 30-08-2021 om 19:04:

[..]

Maar een forum is toch iets anders dan social media zoals Insta of Twitter? Als 20 forummers niet willen dat ik hun reacties mag lezen dan valt er toch 'niks' meer te forummen?

Daar heb je een punt. 

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

30-08-2021 om 19:06

U2fan schreef op 30-08-2021 om 18:43:

[..]

Dat mag je natuurlijk zeggen, enkel is dat eigen interpretatie, want ik beaam enkel wat Friezinnetje zegt n.a.v. een aantal verschillende posts op dit topic.

Ja dan is het ook jullie interpretatie over mijn antwoord "Google eens op tandartskosten" 🙈 waarom ik een ban kreeg. 

Zou een bantopic toch wel fijn vinden als ik eerlijk ben. Niet om de mods verantwoording af te laten leggen.

Meer voor een goed overzicht wie waarom weg is en om wat voor reden.
In het heetst van de strijd krijg je(ik) dat niet altijd even goed mee.

Nu vind ik het eerlijk gezegd mistig wie waarom weg is en wat diegene fout heeft gedaan zodat andere forummers daar ook lering uit kunnen trekken.
Je kunt terugzoeken wie er een ban hebben en waarom.
Je kunt ook zien wanneer iemand dan weer terug mag komen.

Daarnaast als iemand Amok wil maken over zijn/haar  ban dan doet diegene dat wel als zijn ban er op zit.

Het is niet dat ik direct verwacht of  eis dat het bantopic er nu komt.
Ik zou het wel fijn vinden wanneer dit als een serieuze overweging wordt meegenomen in de besluitvorming omtrent de moderatie van het forum.

_melon schreef op 30-08-2021 om 19:04:

[..]

Het is ook niet van toepassing op een forum waarin je met regelmaat gequote wordt natuurlijk. Als je privé onderonsjes wil dan kun je de PM functie gebruiken. 

Never mind, laat die blokkeerwens maar zitten! Ik ben overtuigd.
Pls géén bantopic.

SombraOnline schreef op 30-08-2021 om 18:46:

[..]

En ook de volledige lijst "Recente forumtopics" veranderen in "Actieve topics"? Dan klopt het met de knop "Meer actieve topics"

(Beetje OCD dit verzoek maar ik kan het niet laten 😬)

Het enige waarvoor ik een bantopic zou willen, is om te zien of er iemand even weg is. Reden is voor mij niet zo belangrijk, maar eigenlijk is het helemaal niet belangrijk. Alleen voor de mods en degene die een ban heeft.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

30-08-2021 om 19:24

Nose schreef op 30-08-2021 om 19:06:

[..]

Ja dan is het ook jullie interpretatie over mijn antwoord "Google eens op tandartskosten" 🙈 waarom ik een ban kreeg.

Jammer Nose dat mijn antwoord via pb niet voldoende genoegdoening gaf en je het hier op deze manier duidelijk probeert te maken. Dit is helaas niet de manier om je gelijk te halen.

SombraOnline schreef op 30-08-2021 om 19:23:

Het enige waarvoor ik een bantopic zou willen, is om te zien of er iemand even weg is. Reden is voor mij niet zo belangrijk, maar eigenlijk is het helemaal niet belangrijk. Alleen voor de mods en degene die een ban heeft.

Het zou leuk zijn als er op de plek waarbij bij de moderators hun functie als moderator staat dan automatisch komt te staan dat je even op de strafbank zit idd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.