Over het forum Over het forum

Over het forum

Wat mist er nog op het forum?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-08-2021 om 08:38

Een napraat hoeft van mij ook niet. Op viva zie je ook dat er dan ook op een vaak niet nette manier gepost wordt. Maar ja, daar 'mag'  het dan omdat het napraat is. 

Het topic werd gisteren gesloten en om eerlijk te zijn was ik verbaasd. Deze sfeer ontstaat continu en keert ook steeds terug, dat schijnt normaal te zijn. Op het moment is Via nog hartstikke Kumbaya, behalve als het op buitenlanders aankomt, dan mag je alles zeggen.

Het topic gaat over Afghanistan en de situatie daar, en om de haverklap gaat het weer over het vluchtelingenbeleid in Nederland en waarom we ze hier niet willen. Ik denk dat het tijd is om eens verder te kijken dan alleen dat topic en te overleggen welke kant jullie op willen, want dit begint bij Via te horen.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

29-08-2021 om 09:07

Ik zie wel degelijk het nut van een napraat. Ik heb het idd op Viva gepost omdat ik het even kwijt wilde.  Waar kan je hier terecht dan? Om er even over te praten?

Ja je kan staffen, maar dat doe ik nooit. Alleen bij het delen van privé gegevens. Maar praten over bv een heftig topic of heftige posts?

Je kunt er in het topic iets over zeggen en eventuele posten staffen, dat is beter dan met zijn allen naar een napraat hollen zoals op het VF, om te roepen hoe vreselijk er gepost wordt, en vervolgens weer met zijn allen naar het betreffende topic om daar nog eens te gaan roepen.
Ik hoop dat juist op Via niet meteen het het hele forum weg gezet wordt door enkele posten,  als "het gaat weer die kant uit".

Zo raar is het toch niet dat het naar vluchtelingen ging?  Er komen tenslotte veel mensen binnen, er is al giga woningnood enz , de enkeling die posten neerzet die echt niet kunnen, kun je staffen.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-08-2021 om 09:10

Op Viva was ik enkel een mee-lezer maar ik vind dit forum steeds meer Viva 2.0 worden. Heel vervelend en jammer hoe “bitcherig” er soms gereageerd wordt op mensen. .

BeneficialJay65

BeneficialJay65

29-08-2021 om 09:11

Ook die kinderachtige smileys waarover iemand hierboven schreef is te gek voor worden, heel asociaal.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

29-08-2021 om 09:11

Moxxie schreef op 29-08-2021 om 08:59:

Het topic werd gisteren gesloten en om eerlijk te zijn was ik verbaasd. Deze sfeer ontstaat continu en keert ook steeds terug, dat schijnt normaal te zijn. Op het moment is Via nog hartstikke Kumbaya, behalve als het op buitenlanders aankomt, dan mag je alles zeggen.

Het topic gaat over Afghanistan en de situatie daar, en om de haverklap gaat het weer over het vluchtelingenbeleid in Nederland en waarom we ze hier niet willen. Ik denk dat het tijd is om eens verder te kijken dan alleen dat topic en te overleggen welke kant jullie op willen, want dit begint bij Via te horen.

Helemaal mee eens. Op Viva las ik allang niet meer mee op actueel, ik had de hoop opgegeven dat het daar ooit nog anders zou worden. Hier had ik wel die hoop, maar die is op dit moment snel aan het vervliegen. 

Verschrikkelijk als Via nu het zoveelste podium voor xenofobe geluiden (en dan druk ik me nog voorzichtig uit) wordt.

Ik zou nog steeds graag de volgorde van de reacties willen kunnen omdraaien in de instellingen, zodat de laatste reactie altijd bovenaan staat (en op de eerste pagina). 

Ik lees vaak vanaf de laatste reactie terug als er heel veel nieuwe reacties zijn in een drukbezocht topic, want dan wil ik echt niet alles bijlezen. Maar dan gebruik ik de knop laatste reactie, dan moet ik van beneden naar boven lezen, en vervolgens als ik terug ga naar de pagina daarvoor moet ik eerst de pijl naar beneden gebruiken en dan weer van beneden naar boven lezen. Dat is niet prettig.

Caramelzeezoutchocola schreef op 29-08-2021 om 09:11:

Ook die kinderachtige smileys waarover iemand hierboven schreef is te gek voor worden, heel asociaal.

Maar heb jij iemand dan die emoticons daadwerkelijk tegen iemand zien gebruiken?

Dat dit viva 2.0 aan het worden is herken ik helemaal niet gelukkig.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

29-08-2021 om 10:08

majorette2005 schreef op 29-08-2021 om 09:08:

Je kunt er in het topic iets over zeggen en eventuele posten staffen, dat is beter dan met zijn allen naar een napraat hollen zoals op het VF, om te roepen hoe vreselijk er gepost wordt, en vervolgens weer met zijn allen naar het betreffende topic om daar nog eens te gaan roepen.
Ik hoop dat juist op Via niet meteen het het hele forum weg gezet wordt door enkele posten, als "het gaat weer die kant uit".

Zo raar is het toch niet dat het naar vluchtelingen ging? Er komen tenslotte veel mensen binnen, er is al giga woningnood enz , de enkeling die posten neerzet die echt niet kunnen, kun je staffen.

Precies het een heeft met het ander te maken, maar dat mag blijkbaar niet benoemd worden. 

Yolo schreef op 29-08-2021 om 10:08:

[..]

Precies het een heeft met het ander te maken, maar dat mag blijkbaar niet benoemd worden.

Nou zeg, goed dat je het op dit topic ook nog even extra komt belichten want we wisten het nog niet.

Infobericht

Zaken met betrekking tot moderatie kunnen in het Feedback voor moderatie 2 topic geplaatst worden. Dit topic is voor suggesties gerelateerd aan het forum zelf.

Moxxie schreef op 29-08-2021 om 08:59:

Het hoort bij de maatschappij waarin we leven dat we ons daar zorgen over maken. Het is namelijk niet bepaald meer kumbaya in Nederland.

redbulletje schreef op 29-08-2021 om 10:26:

[..]

Het hoort bij de maatschappij waarin we leven dat we ons daar zorgen over maken. Het is namelijk niet bepaald meer kumbaya in Nederland.

Daar mag ook best over gepraat worden, maar wel op de juiste plek. Doe het op Nederland is een k*land geworden bijvoorbeeld, daar gebeurt het ook en daar kan het. Maar nee hoor, nu gaan we het er hier ook al over hebben. Precies wat ik zeg, het begint helemaal bij Via te horen.

letterlijk

letterlijk

Moderator

29-08-2021 om 10:33

Infobericht

Nogmaals: dit topic is voor suggesties gerelateerd aan het forum zelf. Voor alle andere onderwerpen mag je een topic openen in de daarvoor bedoelde rubriek.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.