Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Welk voorwerp heeft jouw leven makkelijker gemaakt?

En dan bedoel ik niet een duur apparaat zoals een robotstofzuiger of vaatwasser. Maar gewoon een simpel niet te duur artikel. Bij mij is dat een nachtlampje met bewegingssensor. Ideaal om ‘‘s nachts de weg naar het toilet te vinden, zonder eerst zelf een lamp aan te doen en daardoor partner ook nog eens wakker te maken.

De J-popper blikjes opener

een flesje oordruppels om het jeuken van muggenbulten mee tegen te gaan. Tip van mijn huisarts.
Oordruppels bevatten lidocaïne als werkzame stof, zelfde als gebruikt wordt om bv de huid te verdoven voor een infuus in een hand gezet wordt. En datzelfde effect heeft het ook op muggenbulten. 

Nowee schreef op 28-05-2026 om 15:05:

O, mijn oordopjes voor mijn blijkbaar hele kleine oren. Eindelijk vond ik iets wat gewoon blijft zitten en waar ik geen last van heb. Ook niet heel goedkoop maar wat kan een mens er blij mee zijn.

Welke? 

Ysenda schreef op 28-05-2026 om 17:13:

een flesje oordruppels om het jeuken van muggenbulten mee tegen te gaan. Tip van mijn huisarts.
Oordruppels bevatten lidocaïne als werkzame stof, zelfde als gebruikt wordt om bv de huid te verdoven voor een infuus in een hand gezet wordt. En datzelfde effect heeft het ook op muggenbulten.

Dankjewel! Ik weet wat ik halen ga.

Wieder schreef op 28-05-2026 om 15:23:

[..]

Dat weet ik wel hoor, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. En aangezien ik geen zin heb om mijn messen te beschadigen, daar zijn ze te duur voor, steek ik ze bij voorkeur niet onder deksels. En mijn manier werkt ook helemaal prima.

Duur? Mijn mes om brood te smeren kost geloof ik 3 euro en die gaat echt niet kapot

lientje69 schreef op 27-05-2026 om 19:32:

De pottenwipper. Een soort plastic opener waarmee je een vacuüm van een pot haalt , zodat hij makkelijk opent.

En verder momenteel veel medische dingen, maar ik denk dat je dat niet bedoelt.

Ja, dat inderdaad! Super en simpel.

Miepjecody schreef op 28-05-2026 om 18:10:

[..]

Duur? Mijn mes om brood te smeren kost geloof ik 3 euro en die gaat echt niet kapot

Ik had het dan ook niet over jouw messen.

Een hele grote fijne handdoek. 

Ysenda schreef op 28-05-2026 om 17:13:

Bedankt voor de tip!

gordijnrails uit 1 stuk, i.p.v. 3 delen met verloopjes die niet op hun plaats blijven zitten.

Mijn fietstassen, ik heb ook die van Clarijs die ik al eerder zag in dit topic. Er past zoveel in!
Wasbare inlegkruisjes van katoen, ooit gekocht via Etsy. Ideaal! Vanwege lichen sclerosus moet ik 2x per dag met een vette zalf smeren. Met de wasbare inlegkruisjes heb ik niet zoveel was, maar wel altijd een fris gevoel. 

Een hele eenvoudige: tomatenmesjes van Xenos. 1,39 per stuk, ik heb er verschillende want ze zijn voor van alles te gebruiken. Super scherp en gaat lang mee. 

Een wekkerradio die heel makkelijk in te stellen is en waar je duidelijk je werktijd kunt zien. Als je je werktijd ziet, is de wekker ingesteld. 
Niet spannend als je altijd op hetzelfde tijdstip er uit moet, maar als je zoals ik in een week er soms op 5 verschillende tijdstippen uit moet heel erg handig. 

Liefie_xxx schreef op 28-05-2026 om 21:05:

Een hele eenvoudige: tomatenmesjes van Xenos. 1,39 per stuk, ik heb er verschillende want ze zijn voor van alles te gebruiken. Super scherp en gaat lang mee.

Oh ja, die ook. Geweldig ding. Heb er ook vaak een in mijn tas mee naar kantoor. Voor een appeltje enzo

En iets duurder: een multitool, de Leatherman Wave+. Heb ik gewoon als een zakmes bij me, los in mijn zak. Komt erg vaak van pas. 
En net als wijlen Johannes van Dam, de Amsterdamse restaurant-rececent, een Laguiole zakmes. Zit je in een restaurant met een bot mes, trek ik mijn eigen tevoorschijn. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.