Huiskamer
Anouk1234
27-05-2026 om 19:30
Welk voorwerp heeft jouw leven makkelijker gemaakt?
En dan bedoel ik niet een duur apparaat zoals een robotstofzuiger of vaatwasser. Maar gewoon een simpel niet te duur artikel. Bij mij is dat een nachtlampje met bewegingssensor. Ideaal om ‘‘s nachts de weg naar het toilet te vinden, zonder eerst zelf een lamp aan te doen en daardoor partner ook nog eens wakker te maken.
Loeki72
28-05-2026 om 12:37
MiniJCW schreef op 28-05-2026 om 12:06:
Ik moest ook even denken (ik kon vooral dure dingen bedenken). Ik heb twee lunchboxen voor salade van Sistema die vaak gebruik. Ik heb ze tweedehands gekocht want "hoe vaak ga ik dat eigenlijk gebruiken", maar ik ben er zo blij mee.
En toch iets duurders, maar waar ik wel heel blij mee ben (en niet verwacht dat ik het zo vaak zou gebruiken): mijn e-reader. Die gaat overal mee naartoe.
O en toch nog iets: mijn oordoppen van Alpine. Ik kreeg veel stress van geluid 's nachts, maar dat is helemaal weg. Is er ergens een feestje of zitten de buren nog in de tuin? Geen stress, ik doe mijn oordoppen in en slaap als een roos.
En ik moet dat muziekspelende ei-ding hebben en dat apparaatje om potten open te maken.
Ik moet dat piep ei ook hebben. Ik het ei met Die Maus uitgezocht.
Verder ben ik erg blij met mijn glazen drinkflessen van Waterdrop. Het water blijft lekker en met de neopreen hoes blijft het water koud en blijft de fles heel.
Herfstappeltaart
28-05-2026 om 13:00
Ik heb een pot-opendraaier van Ikea. Topding voor verschillende maten deksels en potjes.
Het lampje van mijn mobiel. Vooral op vakantie gebruik ik die dankbaar voor toiletbezoek e.d. zonder mijn benen overal aan te stoten. En geen zaklamp meer nodig.
Fiorah
28-05-2026 om 13:06
Niet perse een gekocht voorwerp, maar ik onthield altijd op welke bladzijde ik was gebleven in een boek. Of ik onthield het dus eigenlijk niet altijd en dan was het weer zoeken en frustratie.
Nu gebruik ik altijd iets als boekenlegger (kan een bonnetje zijn of een ander papiertje, zakje van een theezakje, label van een theezakje, stukje verpakking, whatever.)
Anna76
28-05-2026 om 13:27
Beterlaat2021! schreef op 28-05-2026 om 11:55:
Wat betreft pot-openers, dit is mijn favoriet : de Jarkey, zo makkelijk te gebruiken. (Niet met messen knoeien!).
Zoiets heb ik ook. Alleen dan een saaie witte. Niet met messen klooien inderdaad, dat gaat een keer fout. Bij mij wel tenminste.
M'n moeder heeft ook iets waarmee ze blikjes heel makkelijk open trekt, die wil ik eigenlijk ook. Misschien breekt dan niet steeds het ringetje af. Dat heb ik nl. heel vaak, blikje bonen of tomaten en dan breek het ringetje, moet ik weer met de blikopener aan de slag maar daar is het blikje niet voor bedoeld dus dat lukt dan niet goed, heel gedoe altijd.
Mick87
28-05-2026 om 13:27
baking soda tegen vieze luchtjes. Ik strooi iedere week wat in m'n gympen en sportschoenen
Lucht meteen verdwenen
Fleurette
28-05-2026 om 13:44
Mick87 schreef op 28-05-2026 om 13:27:
baking soda tegen vieze luchtjes. Ik strooi iedere week wat in m'n gympen en sportschoenen
Lucht meteen verdwenen
Dat is een goede tip👏🏻👏🏻
Mick87
28-05-2026 om 13:54
Fleurette schreef op 28-05-2026 om 13:44:
[..]
Dat is een goede tip👏🏻👏🏻
Ja het werkt echt als een malle. En kost maar paar euro zo'n doosje baking soda.
kattenvrouwtje
28-05-2026 om 14:31
Netherfield schreef op 28-05-2026 om 10:15:
Ik steek altijd een mes (zo eentje waar je boter mee op je brood smeert) tussen het deksel totdat hij popt.
Of de achterkant van een blikopener.
lientje69
28-05-2026 om 14:49
Beterlaat2021! schreef op 28-05-2026 om 11:55:
Mijn fietstassen van Clarijs. Van gerecycled materiaal.
Wat betreft pot-openers, dit is mijn favoriet : de Jarkey, zo makkelijk te gebruiken. (Niet met messen knoeien!).
Dat is idd de opener die ik ook heb.
Nowee
28-05-2026 om 15:05
O, mijn oordopjes voor mijn blijkbaar hele kleine oren. Eindelijk vond ik iets wat gewoon blijft zitten en waar ik geen last van heb. Ook niet heel goedkoop maar wat kan een mens er blij mee zijn.
Miepjecody
28-05-2026 om 15:11
Wieder schreef op 28-05-2026 om 12:05:
Ah, potten openen! De leukste (omdat ik tamelijk kinderachtig ben) manier vind ik een welgemikte mep met de achterkant van een garde ofzo, tegen de zijkant van het deksel en dan denk je: hmmm, werkt niet... dan wacht je even en ineens zegt ie plop, en dan draai je um zo open. Ook altijd een mooie truc op feesten en partijen 🥸
Je moet de deksel ontluchten door een mes even onder die deksel te steken.
Ik verbaas me vaak dat zoveel mensen da6 niet weten
Fiorah
28-05-2026 om 15:21
Nowee schreef op 28-05-2026 om 15:05:
O, mijn oordopjes voor mijn blijkbaar hele kleine oren. Eindelijk vond ik iets wat gewoon blijft zitten en waar ik geen last van heb. Ook niet heel goedkoop maar wat kan een mens er blij mee zijn.
Welke heb jij? Mijne vallen uit.
Wieder
28-05-2026 om 15:23
Miepjecody schreef op 28-05-2026 om 15:11:
[..]
Je moet de deksel ontluchten door een mes even onder die deksel te steken.
Ik verbaas me vaak dat zoveel mensen da6 niet weten
Dat weet ik wel hoor, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. En aangezien ik geen zin heb om mijn messen te beschadigen, daar zijn ze te duur voor, steek ik ze bij voorkeur niet onder deksels. En mijn manier werkt ook helemaal prima.
OnherkenbaarAnoniem
28-05-2026 om 15:40
Wieder schreef op 28-05-2026 om 15:23:
[..]
Dat weet ik wel hoor, maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden. En aangezien ik geen zin heb om mijn messen te beschadigen, daar zijn ze te duur voor, steek ik ze bij voorkeur niet onder deksels. En mijn manier werkt ook helemaal prima.
Ik vind het wel een methode om te gaan proberen. Degene die het plaatste had het over gewone tafelmessen. Daar heb ik wel wat enkele exemplaren van in de la liggen, nog van mijn studenten uitzet. Bij elkaar gescharreld uit de keukenla van mijn oma's en een tante. Met zo'n mes kan ik best een poging wagen.
Nowee
28-05-2026 om 15:42
Fiorah schreef op 28-05-2026 om 15:21:
[..]
Welke heb jij? Mijne vallen uit.
Pocobob, geen aandelen maar echt een aanrader!