Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 00:04

Wat heb je lange tijd verkeerd begrepen?


EHR schreef op 04-10-2021 om 02:22:

Ik heb jarenlang gedacht dat het woord persvers was in plaats van pervers.



Haha, dat is toch haast niet uit te spreken?

Athan schreef op 03-10-2021 om 23:20:

[..]

Maar dat is toch absurd? Waarom zou je zoiets maken? En waarom zou iemand dat willen krijgen?

Dit zegt wel een hoop over mijn interesses - en gelukkig ook over mijn sociale netwerk. Ik ga nooit naar babyshowers (waarvan ik tot niet zo heel lang geleden dacht dat het uitgesproken werd als sjoower (dus de ouders lieten de baby dan zien - en het was dus ook ná de geboorte) in plaats van als sjouwer) en ik kan me eerlijk gezegd niet één formele kraamvisite herinneren; blijkbaar doe ik daar ook al niet aan.

Hahahaha het is (denk ik) een creatieve variant van het cadeau geven van "gewoon" een pak luiers. Want je geeft dus een heleboel luiers, met het idee dat luiers best duur zijn en dan heb je alvast een voorraad voor als de baby er is.

Heb er zelf nooit een gekregen of gegeven, maar het idee erachter snap ik op zich wel. 

Haha en je theorie over die babyshower vind ik wel heel leuk gevonden. Snap het principe van die hele babyshowers of gender reveals (nog erger) ook niet hoor. Is echt overgevlogen vanuit de hysterische USA ofzo. 

Regendrup. schreef op 04-10-2021 om 10:17:

[..]

Hahahaha het is (denk ik) een creatieve variant van het cadeau geven van "gewoon" een pak luiers. Want je geeft dus een heleboel luiers, met het idee dat luiers best duur zijn en dan heb je alvast een voorraad voor als de baby er is.

Heb er zelf nooit een gekregen of gegeven, maar het idee erachter snap ik op zich wel.

Haha en je theorie over die babyshower vind ik wel heel leuk gevonden. Snap het principe van die hele babyshowers of gender reveals (nog erger) ook niet hoor. Is echt overgevlogen vanuit de hysterische USA ofzo.

Ik heb ze gehad en vond het heel onhandig om al die luiers los te halen (zaten allemaal apart opgerold met een lintje eromheen). Daarnaast vond ik het niet zo hygiënisch dat ik niet wist wie die dingen had opgerold (iets met hormonen) en heb ik alles weggegooid.

Ik kwam er vandaag achter dat je je bed kan verschonen als een soort burrito en dan helemaal geen last krijgt van je rug en dat je veel sneller klaar bent. Superhandig! 

TanteTheelepel schreef op 05-10-2021 om 23:20:

[..]

Ik heb ze gehad en vond het heel onhandig om al die luiers los te halen (zaten allemaal apart opgerold met een lintje eromheen). Daarnaast vond ik het niet zo hygiënisch dat ik niet wist wie die dingen had opgerold (iets met hormonen) en heb ik alles weggegooid.

Ik kwam er vandaag achter dat je je bed kan verschonen als een soort burrito en dan helemaal geen last krijgt van je rug en dat je veel sneller klaar bent. Superhandig!

Oké, kan ik een filmpje krijgen van hoe je een bed verschoont als een soort burrito, want dat zou ik nu wel eens willen weten 

Wieder schreef op 06-10-2021 om 06:29:

[..]

Oké, kan ik een filmpje krijgen van hoe je een bed verschoont als een soort burrito, want dat zou ik nu wel eens willen 


https://youtu.be/KOhz2Csd790

Note: dekbedovertrek moet wel binnenste buiten op bed worden gelegd. Het is echt super eenvoudig! Binnen 5 minuten is m'n bed weer helemaal netjes zonder gehannes met hoekjes  

TanteTheelepel schreef op 06-10-2021 om 06:43:

[..]


https://youtu.be/KOhz2Csd790

Note: dekbedovertrek moet wel binnenste buiten op bed worden gelegd. Het is echt super eenvoudig! Binnen 5 minuten is m'n bed weer helemaal netjes zonder gehannes met hoekjes

Dit ga ik testen!

TanteTheelepel schreef op 06-10-2021 om 06:43:

[..]


https://youtu.be/KOhz2Csd790

Note: dekbedovertrek moet wel binnenste buiten op bed worden gelegd. Het is echt super eenvoudig! Binnen 5 minuten is m'n bed weer helemaal netjes zonder gehannes met hoekjes

Oh, die is leuk! Ik heb alleen maar éénpersoons dekbedden en die leg ik plat op bed. Dan de hoes binnenstebuiten, armen erin, punten van de hoes en het dekbed pakken en dan met een Hans Klok zwiep in een keer de hoes om het dekbed zwaaien. Maar dat werk natuurlijk niet als je een tweepersoons dekbed hebt, daar zijn je armen veel te kort voor, dan lijkt me die burrito inderdaad superhandig!

Ik krijg juist wel last van mijn rug bij de burrito-methode, bij het rollen. Ik vind het wel leuk, maar de normale methode werkt voor mij beter en sneller.

De methode van hierboven werkt bij mij ook met tweepersoons dekbed hoor! Wel een paar keer extra zwaaien.

Pepperoni schreef op 12-07-2021 om 01:05:

Waar ik heel recent achter ben gekomen en dat vind ik echt stom van mezelf : Long covid.

Ik dacht iets met de longen maar men bedoelt dus langdurig. Tjee...

Dat had ik ook, hoor. Zeker omdat het altijd zo lekker Nederlands wordt uitgesproken

hier ook een mamma appelsap. Bij het liedje can't stop the feeling van Justin Timberlake zingt hij: I got this feeling inside my bones

In plaats van bones dacht ik altijd dat hij balls zong en dit vond ik toch wel zo raar. 

Athan schreef op 03-10-2021 om 22:33:

Ik heb weer iets ontdekt!

Ik kwam er vandaag achter dat een luiertaart niet iets voor luie bakkers is (ik dacht dus altijd aan Dr. Oetker-taarten en zo), maar dat het kennelijk iets met luiers heeft te maken. Wat het dan wel precies is, weet ik nog steeds niet, maar het klinkt een beetje alsof ik dat ook helemaal niet wíl weten.

geweldig!! (Ga effe doekje halen voor mijn gemorste koffie nu)

Wieder schreef op 06-10-2021 om 07:27:

[..]

Oh, die is leuk! Ik heb alleen maar éénpersoons dekbedden en die leg ik plat op bed. Dan de hoes binnenstebuiten, armen erin, punten van de hoes en het dekbed pakken en dan met een Hans Klok zwiep in een keer de hoes om het dekbed zwaaien. Maar dat werk natuurlijk niet als je een tweepersoons dekbed hebt, daar zijn je armen veel te kort voor, dan lijkt me die burrito inderdaad superhandig!

Jawel hoor, lukt me zelfs met een extra groot dekbed en ben zelf aan de kleine kant. 

ik heb jaren gedacht dat het "eensgezindswoning" was

Ik heb altijd gedacht dat je bevallen bent als je je kinderen je baarmoeder hebben verlaten. Echter, na mijn keizersnede leerde ik dat dat zo toch echt niet werkt en dat bevallen enkel vaginaal kan. Nu ben ik dus al 6 jaar ontzettend in de was; als ik niet bevallen ben, waar komen die kinderen van vandaan?

MoederBarberin schreef op 06-10-2021 om 08:53:

Ik heb altijd gedacht dat je bevallen bent als je je kinderen je baarmoeder hebben verlaten. Echter, na mijn keizersnede leerde ik dat dat zo toch echt niet werkt en dat bevallen enkel vaginaal kan. Nu ben ik dus al 6 jaar ontzettend in de was; als ik niet bevallen ben, waar komen die kinderen van vandaan?

Oh echt? Dat verklaart wel dat iemand die wél bevallen was tegen mij zei dat ik geen hechtingen had! Zal wel zo'n zelfde dingetje zijn, ook weer opgelost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.