Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 00:04

Wat heb je lange tijd verkeerd begrepen?

Door het topic over lifehacks moest ik denken aan een oud topic op het andere forum m.b.t. zaken die je jarenlang verkeerd begrepen hebt.

Ik trap af met iets wat ik daar geleerd heb. De Duitse crimi-serie Tatort heet niet zo omdat de hoofdrolspeler Tatort zou heten (zoals Derrick in de gelijknamige serie). 

Maar de serie zou letterlijk vertaald 'Daad Plaats' heten. Oftewel plaats delict of crime scene. TAT ORT dus! 

Ik hoop dat hier vele 'nee, echt?!', 'joh!, 'nooit geweten', 'oooh, wat stom'-reacties verschijnen! 


Als kind lang gedacht dat er in Duitsland geen andere steden waren dan Ausfahrt.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 00:11

Pepperoni schreef op 12-07-2021 om 00:08:

Als kind lang gedacht dat er in Duitsland geen andere steden waren dan Ausfahrt.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 00:15

Ik heb als kind nooit goed verstaan wat klasgenootjes riepen als ze wilden dat een leuke activiteit langer bleef duren. Ik verstond namelijk tot ver in de puberleeftijd: 'wie-wa-woo'! (We want more) 

Ik hoor vaak in muzieknummers  andere teksten dan dat ze daadwerkelijk zijn 

Door dat topic op Viva ben ik erachter gekomen hoe je de (niet meer zo) nieuwe verpakking van OB tampons moest openen.

Ik weet ook nog niet zo lang dat het insgelijks is en niet eensgelijks.

Waar ik heel recent achter ben gekomen en dat vind ik echt stom van mezelf : Long covid.

Ik dacht iets met de longen maar men bedoelt dus langdurig. Tjee...

GroenTuintje schreef op 12-07-2021 om 00:43:

Ik hoor vaak in muzieknummers andere teksten dan dat ze daadwerkelijk zijn

Haha ja dan kan je gewoon je eigen mama appelsapjes maken. 

Pepperoni schreef op 12-07-2021 om 01:06:

[..]

Haha ja dan kan je gewoon je eigen mama appelsapjes maken.

 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

12-07-2021 om 01:17

GroenTuintje schreef op 12-07-2021 om 00:43:

Ik hoor vaak in muzieknummers andere teksten dan dat ze daadwerkelijk zijn

Dan ben je echt niet de enige. Er staan op internet hele websites vol met "misheard lyrics".

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 01:23

MMcGonagall schreef op 12-07-2021 om 00:58:

Door dat topic op Viva ben ik erachter gekomen hoe je de (niet meer zo) nieuwe verpakking van OB tampons moest openen.

Ik weet ook nog niet zo lang dat het insgelijks is en niet eensgelijks.

Ook beide herkenbaar ja! 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 01:25

Pepperoni schreef op 12-07-2021 om 01:05:

Waar ik heel recent achter ben gekomen en dat vind ik echt stom van mezelf : Long covid.

Ik dacht iets met de longen maar men bedoelt dus langdurig. Tjee...

Heel begrijpelijk!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 01:26

GroenTuintje schreef op 12-07-2021 om 00:43:

Ik hoor vaak in muzieknummers andere teksten dan dat ze daadwerkelijk zijn

Ook herkenbaar. Pas ontdekt: het nummer 'Rock the boat' verstond ik als 'Rub the ball'. 

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

12-07-2021 om 01:30

Pepperoni schreef op 12-07-2021 om 00:08:

Als kind lang gedacht dat er in Duitsland geen andere steden waren dan Ausfahrt.

  Ik ook! Heb me ook wel is afgevraagd of we in kringetjes reden, maar omdat we altijd wel op plek van bestemming kwamen, dacht ook ik "er zullen wel heel veel plaatsjes Ausfahrt heten."

Pepperoni schreef op 12-07-2021 om 00:08:

Als kind lang gedacht dat er in Duitsland geen andere steden waren dan Ausfahrt.

och er schijnen bij de Anwb echt telefoontjes binnen te komen van mensen die ergens gestrand zijn, en die dan zeker weten dat ze bij Ausfahrt, of in Frankrijk bij autre direction gestrand zijn. 

GrippingKouprey73

GrippingKouprey73

12-07-2021 om 01:43

Tot en met mijn 21e er heilig van overtuigd geweest dat de pollepel de soeplepel was, totdat een ex vriendje me daarop wees, en we na een maandenlange discussie eindigden bij Blokker voor de bewijsvoering, waar we aan een verkoopster hebben gevraagd of ze ons naar de pollepels kon begeleiden. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.