Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
Pejeka1
01-04-2022 om 22:04
Netherfield schreef op 01-04-2022 om 21:54:
[..]
Je zou het bijna doen… Vandaag de passive-aggressive methode uitgeprobeerd, dus niet zijn gebruikte lunchspullen In de vaatwasser gedaan. Toen ik terugkwam van boodschappen zaten ze in de vaatwasser. Nu zijn andere spullen nog opgeruimd zien te krijgen!
Ik ben inmiddels 25 jaar getrouwd, nog een paar jaren langer samen, en ik heb geleerd me niet meer te ergeren aan kleine dingen thuis. Puur in de wetenschap dat ook IK mijn onvolkomenheden heb die mijn man dan weer rechttrekt of waar hij niet over zeurt. Mijn man heeft bijvoorbeeld de gewoonte om lege verpakkingen van etenswaren op een hoekje van het aanrecht te laten liggen of neer te leggen. Kan ik me over opwinden, en tuurlijk kan hij die ook in de vuilnisbak gooien, net zo veel moeite. Maar ik kan twee dingen doen: of er eindeloos over zaniken, of gewoon dat lege stukje verpakking in de vuilnisbak gooien. Kost 30 seconden, klaar. En ik weet van mezelf dat ik wel eens een gedragen shirt of trui op mijn stoel in de slaapkamer laat liggen, gewoon vergeten in de wasmand te doen. Dan pakt mijn man dat op als hij de was gaat doen en klaar. En zo zijn er wel eens meer kleine dingetjes. Je kan er over gaan vitten tegen elkaar, of er een enorm probleem van maken, maar daar wordt het leven (samen) niet leuker van. Accepteer gewoon dat je allebei je hebbelijkheden en vooral ook je onhebbelijkheden hebt, en bedenkt dat de tijd te kort is om daar eindeloos over te kissebissen. Die tijd kan je beter aan leuke dingen (samen) besteden.
Auwereel
01-04-2022 om 22:13
De longen van de cavia klonken niet goed, nu zit ze aan de antibiotica, hopelijk helpt dat.
Thora
01-04-2022 om 22:19
Vandaag was het nummer Hey Ya op de radio van The Outcast. En weer stoor ik mij mateloos aan het smerige keelgeluid dat continu tussendoor gemaakt wordt. Zo smerig.
nlies
01-04-2022 om 22:54
Poezie schreef op 01-04-2022 om 14:33:
De bezorgkosten van Ikea vind ik belachelijk hoog, E30,= voor het bezorgen van een kallax kast van E60,= vind ik veel te duur.
Vond ik een paar jaar geleden ook, toen ik er 2 wilde kopen, tot ik verder ging kijken en die kast ook per pakketpost kon, en ik dan voor 10 euro klaar was. dus 2 kasten apart besteld, die op hetzelfde moment geleverd werden en toch een paar tientjes bespaard (weet niet meer precies wat de kosten toen waren
rionyriony
02-04-2022 om 13:21
Ik vind het koud. Er komt koude lucht van het raam af.
Ik zal geen officieel protest indienen tegen de weergoden.
Tjee, denk ik de oorzaak te hebben achterhaald van de niet-werkende Actionmuis. Uit elkaar gehaald, bleek dat veertje wat contact moet maken met de batterij, verroest. Ik heb nog geprobeerd met een kwastje met roestverwijderaar om de roest weg te halen (het veertje zat vast en kon er niet uit) maar het hielp niet.
Dus twee keer ergernis voor de prijs van één. 
GrandioseZebra62
02-04-2022 om 14:17
Aan mensen die ondanks dat ze griep hebben gewoon op visite komen, kunnen die dan na twee jaar corona echt niet bedenken dat je sowieso thuis blijft als je ziek bent?
Pejeka1
02-04-2022 om 14:43
Battle-Royale schreef op 02-04-2022 om 14:17:
Aan mensen die ondanks dat ze griep hebben gewoon op visite komen, kunnen die dan na twee jaar corona echt niet bedenken dat je sowieso thuis blijft als je ziek bent?
Ik snap die mensen ook niet. Sowieso, als ik grieperig ben, dan wil ik alleen maar thuis in makkelijke warme kleding op mijn eigen bank hangen, het laatste wat ik dan zoek is om ergens op visite te gaan zitten.
ProfitableMantis53
02-04-2022 om 15:32
Peen schreef op 02-04-2022 om 14:13:
Aan mannengriep..... stel je niet zo aan zeg!
Ik ben hier altijd zieker dan mijn man, heb ik dan vrouwengriep? Hij voelt zich eigenlijk nooit zo beroerd dat hij op de bank of in bed ligt, zolang ik hem ken in ieder geval niet. Ik daarentegen ben zeker 2 of 3 keer per jaar gevloerd door buikgriep of zware verkoudheden en dan doe ik toch echt helemaal niets meer.
Dus ik begrijp de term mannengriep niet zo, hoe weet je nou echt hoe iemand zich voelt?
Cousin_It
02-04-2022 om 15:45
Pejeka1 schreef op 02-04-2022 om 14:43:
[..]
Ik snap die mensen ook niet. Sowieso, als ik grieperig ben, dan wil ik alleen maar thuis in makkelijke warme kleding op mijn eigen bank hangen, het laatste wat ik dan zoek is om ergens op visite te gaan zitten.
Dat inderdaad.
Ik erger me aan mensen die roepen dat ze griep hebben terwijl ze verkouden zijn. Met griep ga je, mijn insziens niet op visite.
En ik erger me aan mezelf: heb niet opgelet en ben ergens in gaan staan en mag nu mijn ( relief)schoenzool gaan schoonmaken
GrandioseZebra62
02-04-2022 om 16:35
Pejeka1 schreef op 02-04-2022 om 14:43:
[..]
Ja echt he, gevolg is dat we nu allemaal griep hebben, mn vriendin is net afgelopen maandag bij haar nieuwe baan begonnen en die moest zich nu dus al ziekmelden. Echt blijf gewoon thuis als je ziek bent hoor. Ook al roep je nog zo hard dat je negatief getest bent. Twee jaar lang ons best gedaan om corona te ontwijken worden we nu geveld door griep.
MevrouwAnna
02-04-2022 om 18:01
Pejeka1 schreef op 29-03-2022 om 18:12:
Aan de KLM. Gisteren tickets geboekt voor in mei. Krijg ik per email de bevestiging binnen, staat keurig in de onderwerpregel bevestiging mei 2022. Open ik het ticket, staat er vertrek 28 maart en retour 29 maart. Ik meteen de KLM klantenservice gebeld, 50 minuten(!!!) in de wacht (met zo'n bandje dat om de 10 seconden zegt: Onze medewerkers zijn nog steeds in gesprek, we vragen nog een ógenblikje geduld...), eindelijk iemand aan de lijn, ik de boekingscode gegeven en kreeg te horen: "Nee hoor, het staat écht goed in het systeem...". Fijn, maar kijk dan eens in de email die jullie me net hebben gestuurd. "Sorry, maar ik kan die verzonden email niet inzien, dat gebeurt automatisch"... Lang verhaal wat korter: eindelijk vandaag een correcte bevestiging. Van de KLM? Nee, omdat ik zélf mijn boeking heb opgezocht op de website en door heb laten sturen naar mijn emailadres.
Wat (g)een service!
KLM heb ik ook geen goede ervaringen mee. Je staat lang in de wacht en vervolgens zeggen ze iets anders toe dan wat ze gaan doen. En als je dan weer erachteraan belt is het plotseling dat ze toegeven dat alles fout is gegaan en ze het rechtzetten.
alhambra
02-04-2022 om 18:26
Ze kunnen er niets aan doen, manlief en dochters die de hele dag door flink aan het hoesten zijn. Echt ik vind het heel sneu dat ze nog steeds zo ziek zijn. maar.....Ik word echt kriegel van dat hoesten de hele tijd. AARGH!!
Treurniet
02-04-2022 om 18:49
Battle-Royale schreef op 02-04-2022 om 14:17:
Precies, ik heb dat nooit begrepen!
Mijn ergernis is dat ik mijn marktplaats advertentie wilde omhoog zetten en nu met mijn suffe kop twee keer betaald heb..
Zusterclivia
02-04-2022 om 20:45
Nera schreef op 02-04-2022 om 15:32:[..]
Ik ben hier altijd zieker dan mijn man, heb ik dan vrouwengriep? Hij voelt zich eigenlijk nooit zo beroerd dat hij op de bank of in bed ligt, zolang ik hem ken in ieder geval niet. Ik daarentegen ben zeker 2 of 3 keer per jaar gevloerd door buikgriep of zware verkoudheden en dan doe ik toch echt helemaal niets meer.
Dus ik begrijp de term mannengriep niet zo, hoe weet je nou echt hoe iemand zich voelt?
Tja, in mijn optiek is mannengriep: ziek zijn, maar niet zo ziek dat je in bed gaat uitzieken (wat het meest verstandige en logisvhe is) maar op de bank hangen, heel zielig doen en alle medicijnen gebruiken die mogelijk iets zouden doen. En zielig doen plus klagen.