Huiskamer
JtM
26-07-2021 om 15:47
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)
Omdat ik het niet vind passen in het 'Wat wil je niet hardop zeggen' topic, heb ik een lekker klaagtopic aangemaakt.
Waar heb jij je vandaag aan geërgerd?
Fietser die hun hand niet uitsteken bij het afslaan, mensen die zomaar oversteken zonder te kijken of er verkeer aan komt? Of gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt?
Alle ergenissen zijn welkom!
ProfitableMantis53
02-04-2022 om 21:21
Zusterclivia schreef op 02-04-2022 om 20:45:
[..]
Tja, in mijn optiek is mannengriep: ziek zijn, maar niet zo ziek dat je in bed gaat uitzieken (wat het meest verstandige en logisvhe is) maar op de bank hangen, heel zielig doen en alle medicijnen gebruiken die mogelijk iets zouden doen. En zielig doen plus klagen.
Ah oke. Zielig doen en klagen doe ik dan weer niet, maar ik hang wel op de bank want in bed hou ik het niet uit overdag, ziek of niet ziek. Ik kan nooit slapen als ik ziek ben, teveel last van alles dan.
SophisticatedCaribou75
02-04-2022 om 23:08
Is het festivalseizoen al begonnen? Wat een bak herrie van zingende / schreeuwende / stampende mensen hoor ik hier al uren uit de verte. ![]()
Beerlover
03-04-2022 om 01:43
Dat ik al weken geen AD krijg op zaterdag, want er zijn geen bezorgers. Geef dan korting, Lullo's!
Athan
03-04-2022 om 05:00
Dat de peperpotjes (die glazen dingen met molentje erin) tegenwoordig niet meer navulbaar zijn. Als je zelf geen pepermolen hebt, moet je dus elke keer zo'n ding kopen en ook weer weggooien als-ie leeg is. Vroeger draaide je de dop eraf en kon je hem bijvullen. Na verloop van tijd ging het maalsysteem wel stuk en dan moest je hem toch in zijn geheel vervangen, maar het was toch een stuk milieuvriendelijker.
Gelukkig heb ik vandaag ook een manier gevonden om de niet-navulbare molen tóch open te krijgen en bij te vullen ![]()
FaithfulDuck87
03-04-2022 om 10:31
Athan schreef op 03-04-2022 om 05:00:
Dat de peperpotjes (die glazen dingen met molentje erin) tegenwoordig niet meer navulbaar zijn. Als je zelf geen pepermolen hebt, moet je dus elke keer zo'n ding kopen en ook weer weggooien als-ie leeg is. Vroeger draaide je de dop eraf en kon je hem bijvullen. Na verloop van tijd ging het maalsysteem wel stuk en dan moest je hem toch in zijn geheel vervangen, maar het was toch een stuk milieuvriendelijker.
Gelukkig heb ik vandaag ook een manier gevonden om de niet-navulbare molen tóch open te krijgen en bij te vullen
ik vind sowieso het heel raar dat je in de supermarkt vaak alleen maar potjes met kruiden kan krijgen. Alleen kerrie, paprika en knoflookpoeder is vaak zo nog te krijgen in zakjes. Ik heb eigen kruidenpotjes, dus ik hoef al die glazen dingen niet.
rionyriony
03-04-2022 om 10:43
Dat de kurkuma op is en ik, om een mengsel kruiden te maken, nieuwe moet kopen, maar dat die nergens (in de supermarkten) in grotere verpakkingen wordt verkocht voor een euro, of je moet naar de toko, maar daar heb ik dan weer onvoldoende andere dingen nodig voor een gratis bezorging per post.
En als iemand vindt dat dit nergens over gaat: ik weet het en ik ben het ermee eens. 
De voordeligste is drie keer zo duur en het valt mij op wat een onzinshit men maakt van kurkuma, nu er gezondheidsclaims voor kurkuma circuleren. Meer dan tweederde gaat niet over poeder of knollen maar over kurkumathee en andere shit.
Het kleurt je haar, je apparatuur, houten lepels en je handen prachtig geel maar echt; gezonder word je er niet van.
Tuinfluiter
03-04-2022 om 11:13
Friezinnetje schreef op 03-04-2022 om 10:31:
[..]
ik vind sowieso het heel raar dat je in de supermarkt vaak alleen maar potjes met kruiden kan krijgen. Alleen kerrie, paprika en knoflookpoeder is vaak zo nog te krijgen in zakjes. Ik heb eigen kruidenpotjes, dus ik hoef al die glazen dingen niet.
Ik vind dat ook zonde en ga voor kruiden naar de markt daar doen ze de kruiden in papieren puntzakjes.
Courage
03-04-2022 om 11:18
Athan schreef op 03-04-2022 om 05:00:
Gelukkig heb ik vandaag ook een manier gevonden om de niet-navulbare molen tóch open te krijgen en bij te vullen
Ik heb laatst die dop warm gemaakt met heet water en kon hem er zo van af trekken. Wat is jouw truc?
FaithfulDuck87
03-04-2022 om 11:20
Tuinfluiter schreef op 03-04-2022 om 11:13:
[..]
Ik vind dat ook zonde en ga voor kruiden naar de markt daar doen ze de kruiden in papieren puntzakjes.
ja, of ik kijk bij de toko.
Athan
03-04-2022 om 14:31
Courage schreef op 03-04-2022 om 11:18:
[..]
Ik heb laatst die dop warm gemaakt met heet water en kon hem er zo van af trekken. Wat is jouw truc?
Haha ja, dat dus.
En tijdens dat proces kwam ik er ook achter dat er maar liefst 3 maalstanden in de dop zitten, dus al met al was ik eigenlijk heel blij en past mijn verhaal niet in dit topic ![]()
Athan
03-04-2022 om 14:33
[..]
Oh ja, dat ben ik helemaal met je eens! Je kunt alleen nog maar hele fancy dingen in zakjes kopen als tortillakruiden of zo. En die zijn ook nog eens hartstikke duur (als ik ze al zou willen kopen).
Pejeka1
03-04-2022 om 14:35
[..]
Hier in de supermarkt (Jan Linders) zijn vrijwel alle kruiden en specerijen ook in zakjes te koop, zeg maar ter grootte van de inhoud van een glazen kruidenpotje. Absoluut heel handig.
Zusterclivia
03-04-2022 om 15:02
Bij de Turkse supermarkt gaat alles gewoon in grote potten. In verschillende maten, dus knoflookpoeder, granulaat en nog een maat. Best fijn.
noas_1993
03-04-2022 om 15:10
Ik heb van de week nieuwe (lage) sneakers besteld. Gisteren binnengekomen, een paar uurtjes aangehad en enkele kleine stukjes mee gelopen in huis. Niks aan de hand.
Vandaag op mijn nieuwe schoenen naar mijn ouders gelopen (nog geen 5 minuten)
Nu blijk ik allebei mijn hielen open gelopen te hebben (klein plekje maar)
Eigenlijk kun je schoenen dus niet echt goed proberen thuis of in de winkel..
Ik hoop dat het gewoon even inlopen is
Pejeka1
03-04-2022 om 15:17
noas_1993 schreef op 03-04-2022 om 15:10:
Ik heb van de week nieuwe (lage) sneakers besteld. Gisteren binnengekomen, een paar uurtjes aangehad en enkele kleine stukjes mee gelopen in huis. Niks aan de hand.
Vandaag op mijn nieuwe schoenen naar mijn ouders gelopen (nog geen 5 minuten)
Nu blijk ik allebei mijn hielen open gelopen te hebben (klein plekje maar)
Eigenlijk kun je schoenen dus niet echt goed proberen thuis of in de winkel..
Ik hoop dat het gewoon even inlopen is
Waarschijnlijk inlopen. Ik heb jaren geleden mooie nieuwe sneakers gekocht van een goed merk, om mee te nemen op vakantie. Verschillende mensen hadden me al gezegd ze thuis even in te lopen, maar ik was eigenwijs, want ik wilde de sneakers mooi nieuw meenemen. Dat heb ik geweten. De eerste dag van de vakantie die sneakers aan, klein eindje gewandeld rond het hotel, en na een half uurtje voelde ik de pijn, enorme blaren op mijn hielen. Zo erg dat ik bijna niet meer kon lopen met dichte schoenen aan. Blaarpleisters gehaald en vlak bij het hotel zat een speciaalzaak die Crocs had, in alle modellen en kleuren. Dus daar een paar Crocs gehaald en daar heb ik noodgedwongen de halve vakantie op rondgelopen, ik kon geen schoenen verdragen aan mijn hielen.
Lang verhaal kort: thuisgekomen die sneakers in een hoek gezet, wilde ze niet meer aan, na een jaar toch maar eens geprobeerd, en ze zaten perfect, stukje op gelopen naar de supermarkt op de hoek, geen last, en ik heb er nog jarenlang fijne schoenen aan gehad.