Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:47

Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? (Gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
SuzyQFive schreef op 09-03-2022 om 18:56:

[..]

Groot gezin, Wat oudere vrijstaande woning. Hebben het vijf jaar vast gehad en nu liep het contract af… Maar dan nog.

Ik heb ook een groot gezin maar ben redelijk zuinig met energie (wel tussenwoning). Ik ga van 145 naar 187.

Pdf ik betaal maar 100 euro het komend jaar voor flat. Heb ook echt geen budget voor zulke hoge vaste lasten.

Peen schreef op 09-03-2022 om 18:28:

[..]

Heb jij toevallig mijn huisarts ?

Hier gaat het net zo, pas als je bijna dood ter aarde stort, mag je naar het spreekuur komen. En dan nooit bij je eigen huisarts, maar bij de assistente of 'een vervanger'.

Jaren en jaren geleden had ik net een nieuwe huisarts. Op een gegeven moment had ik 41 graden koorts, ik kon nauwelijks staan of zitten, stikbenauwd, overduidelijk een longontsteking. Ik belde of de huisarts langs kon komen. De snibbige assistente zei me dat ik maar naar de praktijk moest komen. Ik vertelde haar hoe ik eraan toe was, en dat ik niet eens in staat was naar mijn fiets te lopen, laat staan erop te gaan zitten en naar de praktijk te komen. Zei er nog bij: "zelfs als ik hier een Rolls-Royce voor de deur zou hebben staan, dan nog zou ik niet kunnen komen". Waarop ze antwoordde: "Mijnheer, de dokter komt niet langs omdat ú een vervoersprobleem hebt". Waarop ik zei: "Mevrouw, als ik een vervoersprobleem heb, bel ik niet naar de huisarts, maar naar een taxibedrijf." Lang verhaal kort, de huisarts stond er een uur later, constateerde een zware dubbele longontsteking en weer een half uur later had ik de antibiotica in huis.

Lollypopje schreef op 09-03-2022 om 15:38:

[..]

Toen het weg was, nog wat moe en slap. Toch gaan wandelen, want vaak trekt het vanzelf weg als ik wat doe. Maar helaas. Binnen 4 minuten kreeg ik opvliegers en begon ik me emo en labiel te voelen. Nu terug op de kamer met knallende tinitus. En dat voelt allemaal toch wel als een domper zo'n laatste middag. Wat met dat emo gevoel niet helpt 😭

Badderen is voor mij ook een enorme energievreter… Ze zeggen ook wel eens dat een heet bad nemen ook een soort sporten is omdat je lichaam hard werkt om het op temperatuur te houden. Ik vind een bad heerlijk maar ik moet het tegenwoordig echt plannen… 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

09-03-2022 om 19:01

SuzyQFive schreef op 09-03-2022 om 18:56:

[..]

Groot gezin, Wat oudere vrijstaande woning. Hebben het vijf jaar vast gehad en nu liep het contract af… Maar dan nog.

Ik heb ook een groot gezin maar ben redelijk zuinig met energie (wel tussenwoning). Ik ga van 145 naar 187.

nou ja, dat bedoel ik. 

SuzyQFive schreef op 09-03-2022 om 19:00:

[..]

Badderen is voor mij ook een enorme energievreter… Ze zeggen ook wel eens dat een heet bad nemen ook een soort sporten is omdat je lichaam hard werkt om het op temperatuur te houden. Ik vind een bad heerlijk maar ik moet het tegenwoordig echt plannen…

Ik ook, word er ook vaak misselijk van. Heb het water ook niet meer zo heet als vroeger.

Treurniet schreef op 09-03-2022 om 18:59:

[..]

Pdf ik betaal maar 100 euro het komend jaar voor flat. Heb ook echt geen budget voor zulke hoge vaste lasten.

Ik was ook heel bang dat het van mij boven de €200 uit zou gaan komen. Ik heb een IVA en samen met een vrijwilligersvergoeding en een klein beetje extra inkomsten van elders red ik het eigenlijk maar net… 

Mijn vriend is werken en ik wacht tot mijn stiefkids thuisgebracht worden door hun biomoeder. Afspraak is uiterlijk 19:00 maar ze is weer eens te laat… Gelukkig kan je er altijd van op aan dat ze zich aan de afspraken houdt…🥴😜 *sarcasme uit*

SuzyQFive schreef op 09-03-2022 om 19:00:

[..]

Afgelopen dagen ging het juist super, nergens last van. Wel beetje rozig, maar dat trok vanzelf bij. Maar vandaag dus even pech.

Eind van de middag wel nog heel even een klein stukje kunnen lopen. Dus dat was fijn. En nu is het ook wel goed zo. Ben er aan toe om weer naar huis te gaan en dat is ook wel lekker

vertelsel schreef op 09-03-2022 om 17:48:

Ik erger me aan het feit dat je bij ons bij de huisarts niet binnenkomt. Alles wordt afgedaan met "stuur maar een foto" of "ik overleg wel even met de huisarts en ik bel u terug" of "ga eerst maar even langs de fysiotherapeut en als het dan niet overgaat belt u nog maar een keer". En dat dat nu is, kan ik me nog enigszins voorstellen, hier in diep donker Brabant worden ze op het moment overspoeld met coronagevallen, maar dit gaat al twee jaar zo. En ik verdenk ze ervan dat ze het wel lekker makkelijk vinden zo, en dat ze het fijn zo gaan houden. Mijn huisarts is gestopt en nu zitten we bij zo'n maatschap, het is er niet persoonlijker op geworden.

Ik ben blij dat ik bij onze huisartsenpost nog altijd dezelfde dag terecht kan. Helaas niet meer bij m'n vaste dokter want die is met pensioen, dus ik moet 't met waarnemend huisartsen doen. De andere praktijkhouder heb ik geen klik mee dus als 't spoed heeft kies ik nog eerder voor de aio dan voor hem. 

Pejeka1 schreef op 09-03-2022 om 18:59:

[..]

Jaren en jaren geleden had ik net een nieuwe huisarts. Op een gegeven moment had ik 41 graden koorts, ik kon nauwelijks staan of zitten, stikbenauwd, overduidelijk een longontsteking. Ik belde of de huisarts langs kon komen. De snibbige assistente zei me dat ik maar naar de praktijk moest komen. Ik vertelde haar hoe ik eraan toe was, en dat ik niet eens in staat was naar mijn fiets te lopen, laat staan erop te gaan zitten en naar de praktijk te komen. Zei er nog bij: "zelfs als ik hier een Rolls-Royce voor de deur zou hebben staan, dan nog zou ik niet kunnen komen". Waarop ze antwoordde: "Mijnheer, de dokter komt niet langs omdat ú een vervoersprobleem hebt". Waarop ik zei: "Mevrouw, als ik een vervoersprobleem heb, bel ik niet naar de huisarts, maar naar een taxibedrijf." Lang verhaal kort, de huisarts stond er een uur later, constateerde een zware dubbele longontsteking en weer een half uur later had ik de antibiotica in huis.

Ja, die stomme opmerkingen ook iedere keer. Bij ons zitten er twee assistentes die echt empatisch en vriendelijk zijn, de rest had dragonder in het profiel staan. Iedere keer als je iets wil, moet je een strijd aangaan. Daar heb je toch geen zin in als je ziek bent?

Hier hebben we een fantastisch team van vaste assistentes. Ze hebben ook allemaal bijscholingen gedaan voor poh en andere nevenfuncties. Ken ze al jaren dus weet ook dat ze me serieus nemen. 

redbulletje schreef op 09-03-2022 om 19:46:

Hier hebben we een fantastisch team van vaste assistentes. Ze hebben ook allemaal bijscholingen gedaan voor poh en andere nevenfuncties. Ken ze al jaren dus weet ook dat ze me serieus nemen.

Ik weet niet eens wie mijn huisarts is. Ze trekken ook iedere keer een blik nieuwe open en je krijgt geen vaste. Dat is bij onze tandarts, oh pardon: mondzorgcentrum, ook zo. Blijkbaar is het niet meer mogelijk om artsen van welke soort dan ook, binnen een maatschap te houden.

vertelsel schreef op 09-03-2022 om 19:51:

[..]

Ik weet niet eens wie mijn huisarts is. Ze trekken ook iedere keer een blik nieuwe open en je krijgt geen vaste. Dat is bij onze tandarts, oh pardon: mondzorgcentrum, ook zo. Blijkbaar is het niet meer mogelijk om artsen van welke soort dan ook, binnen een maatschap te houden.

Dat probleem is hier ook hoor. De huisarts vanaf mijn jeugd is met pensioen en de andere praktijkhouder is begin 60. Er was vorig jaar een hele lieve huisarts die praktijkhouder wilde worden maar die is na een jaar geëmigreerd naar de Antillen. En nu zijn 't dus waarnemend artsen en een aio. Mijn vaste waarnemend arts zit maar 1 of 2 dagen hier. Ook een fijne man dus ik hoop dat hij praktijkhouder wil worden. 

Trouvaille schreef op 09-03-2022 om 16:18:

[..]

heeft geen zin als ontvanger - de zender wel, en postnl zegt alleen dat ze momenteel geen bezorger hebben. nu wordt de trombosedienst platgebeld omdat mensen geen nieuwe doseerkaart krijgen, en ook geen nieuwe prikdatum...

Heel slecht. Toch bijzonder hoe verschillend het gaat bij andere sorteercentra, terwijl we zogenaamd ''één'' bedrijf zijn.

vertelsel schreef op 09-03-2022 om 19:51:

[..]

Bij tandartspraktijk waar ik kom, nu ook alweer andere tandarts. Tja..mijn eigen huisarts werkt standaard maar 3 dagen per week. Heeft twee waarnemende artsen..Lijkt me ook erg moeilijk vak huisarts. Je moet beslissen of iets nader onderzoek behoeft of niet. En je hebt maar 10 minuten!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.